Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua pelottaa mennä terapiaan ja avautua siellä

Vierailija

Eikä menemään lääkäriin. Sinulla on oikeus sanoa se vaikka heti alkajaisiksi, jos haluat. Terapia ei ole semmoista, että sinua terapoidaan kun makaat sohvalla passiivisena. Aika paljon sinä vaan puhut ja oivallat itse.

Kommentit (8)

Vierailija

Tuskin ne rautoihin laittaa ja viskaa suljetulle. Ota se mahdollisuutena elää loppuelämä ilman menneisyyden haamuja. T: psykiatrian alalla työskentelevä.

Vierailija

En halua lääkehoitoa, ja pelkään että terapeuttini ohjaa minut psykiatrin pakeille lääkitystä saamaan.

Haluaisin vain käydä läpi vaikeita asioita joita elämässäni on tapahtunut, mutta menneisyys seuraa minua ja pelkään että terapeutti näkee "hulluuteni" ja ohjaa minut psykiatrin luo.

Vierailija

että olenkin oikeasti ihan suljetun osaston tapaus? Jotain mitä en ole itse vielä tajunnut mutta terapautti huomaa sen sekunnissa?

ap

Vierailija

mennään useinkin ihan omasta tahdosta. On niin paha olla, ettei pärjää normaaliarjessa. Tai sitten on niin kovasti itsemurhahakuinen tai harhainen, että on parasta mennä vähän lataamoon rauhoittumaan. Jos kykenet tavallisesta arjesta, työelämästä tai lastenhoidosta selviytymään ja käyttäydyt suurin piirtein normaalisti, niin asiat on aika hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat