Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 167 cm ja painan 82 kg. Minkä verran pitäisi laihduttaa vielä?

Vierailija

Ruumiinrakenteelta olen sellainen litteä ja leveä. Jalat ja selkä sopusuhtaisia keskenään.

Olen aina ollut vähintään pullukka ja mietinkin missä painossa voisin olla terveellä tavalla laiha normaalipainoinen?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Eli normaalipainona pidetään, kun bmi on 20-25. Sinulla BMI 25 olisi 69,7kg. Ja BMI 22,5 (eli siitä välistä) olisi 62,7kg. Mutta mielestäni se riippuu hyvin paljon ruumiinrakenteesta, milloin joku näyttää hyvältä. Ja jos yhtäkkiä laihtuisit n.20kg, voisit näyttää oudolta. Jo 10% painonpudotus näkyy ja tuntuu, ja sillä on todettu olevan huomattava vaikutus terveyteen, vaikka silloin tuon BMI-taulukon mukaan sinulle jäisikin vielä muutama liikakilo.

Vierailija

Mutta itsellä 5cm lyhempänä on psykologinen alle 60g eli kunhan paino alkaisi 5:llä eikä 6:lla. Sinulle tuolla 5 senn lisällä antaisin seuraavan rajan 69 tai alle.

Vierailija

Olen näin aikuisiällä painanut himpun verran yli 70 kilon ja silloin käytin esim. 38 koon vaatteita ja olin sellainen normaalipainoisen oloinen. Voisiko se sitten olla se mun paino?

Haluaisin vain kerrankin siihen painoon että ei aina tarvitsisi kuunnella sitä että muutaman kilon vois laihduttaa....

Ehkä yritän päästä siihen 64-69 kilon tuntumaan =)

Ei ois enää mikään älytön urakka, kiloja nyt lähtenyt 24!

Vierailija

johon se paino asettuu luonnostaan, kun ravinnon saanti ja kulutus on tasapainossa. Mun on itseni hyvin vaikea lihoa tai laihtua tästä tietystä painostani... vaikka syön ajoittain aika paljon karkkia ja jäätelöä, niin silti paino ei heittele paria kiloa enempää.

Vierailija

riippuu missä painossa sulla hyvä olola. mainitsit tuon 70 kg ni sitte tarvitaan vielä noin 12kg pois.

itse olen 168 ja painoo tällä saman verran tosin rv19+2

normitilassa mulla paino jumittaa 75 kg ja en ole aikuisikänäni painanut tuota vähempää. painoa olen minäkin pohtinut ja mies tossa sanoi että jos pudotan tuosta 75kg:stä vielä yli 5kg niin tulee minusta tällä ruumiinrakenteella hassunlaiha. eli omistan leveän lantion. ja vyötärö jos pienenee liikaa niin lantio on aina kokoa 42-44 ja vyötärö kokoa 38-40

Vierailija

Ja 38 housut menee nippanappa. Eli mullakin ois tekemistä joten suosittelen sulle ainakin sen 15kg pois, mieluiten 20kg. Sitten ei tartte heti joka suupalaa vahdata vaan voi käydä kerran viikossa vaa´alla, että jos on tullut lisää syö kevyemmin taas!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat