Mikä auttaa huuli herpekseen?

Vierailija

mutta hitaasti, kestää ainakin viikon ennen kuin kokonaan hävinnyt, etenkin jos ehtii rakkulavaiheeseen ennen hoidon aloitusta.

Minulla auttaa RUNSAS c-vitamiinin syönti.

Kommentit (11)

Vierailija

hän nimitti voidetta lumehoidoksi. Mulla on tablettilääkkeet joilla voi ehkäistä koko herpeksen tulemisen. Mulla ei rasvat ja laput auttanu yhtään ja oli tosi tuskaa muutenkin aikaisemmin. Nyt useempi vuosi ilman rakkuloita vaikka käytän vaan sillon lääkkeitä kun tulee tuntemuksia.

Vierailija

Jos hoksaan tulossa olevan huuliherpeksen jo jomotuksesta, niin rakkulaa ei synnykään, kun laitan heti sekä voidetta että teepuuöljyä. En tiedä kumpi noista on se ratkaiseva, siksi pistän molempia.

Omasta vastustuskyvystähän toi kai enemmän on silti kiinni. Muutama vuosi sitten huuliherpes kesti mulla aina viikon, nyt ei ole ainakaan pariin vuoteen päässyt edes rakkulavaiheeseen.

Vierailija

vaikuttavaa ainetta) suoraan lekurilta pillerinä? Zoviraxia (esim.) myydään reseptilääkkeenä, ja puhjennut rakkula hoituu vuorokaudessa sillä.

Lisäksi voi popsia pilleriä "estoon" eli usein oirehtivan herpeksen kantaja voi syödä yhden pillerin päivässä esim. parin kuukauden ajan. - Ei ihan heti puhkea rakkula.

Miksi kärsiä, kun on hyvät ja täysin riskittömät lääkkeet keksitty? Kuka muuten tietää kertoa, miksei noita saa vapaakaupasta?

Vierailija

Tässä myös mielenkiintoinen valittu pala Terveyskirjason sivuilta:

"Huuli- ja genitaaliherpeksen itsehoitoon on tarjolla viruksen lisääntymistä estäviä lääkevoiteita, jotka sisältävät joko asikloviiria tai pensikloviiria. Ne lyhentävät oireaikaa ½-1 vuorokautta. Yhtä hyvään tai jopa parempaan tulokseen päästään laittamalla herpekseen sinkkivoidetta, mehiläisvahavoidetta tai tavallista hunajaa."

eli tästä jutusta

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dna00007

Mun farmaseuttiäiti suosii itsellään sitä laastaria. Se on kuulemma kaikkein nopein hoitokeino noista käsikauppalääkkeistä. Hänellä oli myös joskus käytössä estolääkitys, mutta sitä ei voi käyttää pidempiaikaisesti (muistaakseni max 3 kuukautta).

Itselläni huuliherpestä ei onneksi ole, joten mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat