Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksessä repeäminen / raskausarvet

Vierailija

.

Kommentit (11)

Vierailija

enkä ole kuullut että muitakaan olisi suihkuteltu, mulle ei ehdoteltu mitään sellaista, hyvin varovasti vaan välillä kurkattiin jalkojen väliin : )

Olen kuullut, että joissain maissa ei repeämiä juurikaan tule, koska välihaa rasvaillaan ja venytellään synnytyksen aikana. Mutta Suomessahan repeää tai leikataan melkein jokaiselta

Vierailija

onko teillä käytetty synnytyksessä öljyä välilihaan? siis että kätilö suihkuttelee synnytyksen/ponnistusten aikana öljyä välilihaan synnytystä helpottamaan?

Mulla kätilö suihkutteli öljyä, vissiin ihan ceridalia ja puudutusainetta paljon. Enkä revennyt.

Mietin vaan voisko olla yhteyttä repeämisiin, vai oliko vaan "tuuria"

Vierailija

tulipa mieleen tuota synnytyskipuketjua lukiessa, että ne joilla tullut pahoja repeämiä onko teillä tullut paljon raskausarpia? Tulin ajatelleeksi että liittyisivät toisiinsa, nahan venymisestä kun molemmissa kysymys...

itsellä ei ainoatakaan raskausarpea, ja repeytymät hyvin pieniä.

Vierailija

useimpiin muihin maihin verrattuna

Lainaus:

Olen kuullut, että joissain maissa ei repeämiä juurikaan tule, koska välihaa rasvaillaan ja venytellään synnytyksen aikana. Mutta Suomessahan repeää tai leikataan melkein jokaiselta

Vierailija

mulla kyllä kätilö tosiaan ponnistusvaiheen aikana suihkutteli ahkerasti sitä öljyä, näytti vielä että tämmöstä hän suihkuttaa.

Harmi kun synärille menevä lappu joka piti täyttää lähti jo matkaan, olis pitäny siihen laittaa toiveeks öljyn suihkuttelu. Synnytän eri paikassa joten tavoista täällä en tiedä...

Uusimmat

Suosituimmat