Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä voi olla tällainen tautiautomaatti?

Vierailija

Meidän kohta 5 vee lapsi on sairaana kuukauden välein. Mistä ihmeestä sellainen voi johtua, ja miksi ihmeessä juuri kuukauden välein? Se on niin säännöllistä, että kun kuukausi on mennyt edellisestä taudista voi ruveta odottelemaan seuraavaa. Olen miettinyt että olisiko meillä homeongelma. Toisaalta taudit on harvoin räkäisiä, olen kuvitellut että hometaloissa sairastetaan paljon nuhia ja poskiontelontulehduksia jne.

Kommentit (10)

Vierailija

Vihanneksia ja hedelmiä meillä syödään ihan hyvin, esim. porkkanoita menee käytännössä vähintään yksi päivässä, koska popsii niitä katsellessaan pikkukakkosta ennen ruokailua. Mutta kiva nyt sentään ettei home tule ekana mieleen. ap

Vierailija

onko kuukauden välein kova kuume joka kestää 3-5päivä. lapsi syö huonosti ja kivulias? kuumeisiin ei liity nuhaa eikä yskää, joskin kurkku on todella kipeä?

Meilä esikoisella oli syklinen kuume jota kesti vuoden. Eli kalenterist voitiin katsoa milloin seuraava kuumejakso tulee. meillä väli oli hieman alle kuukausi. Kierteen katkaisee nielurisojen poisto tai loppuu itsestään. Meillä oli sovittu, että seuraavan kuumeen jälkeen leikkaus, mutta sitä kuumttapa ei enää tullutkaan :)

Vierailija

Olin aina flunssassa kuuden viikon välein. Koululaistaksissa oli aina sama kuski ja tiesin jo etukäteen, että taas tulee tauti. Ja niin myös tuli.

Vierailija

koska hometaloissa asuvat sairastavat ns. koko ajan ja jos on esim. n´viikon kylässä ja sitten palaa kotiin, niin sairaudet ovat pääasiassa hellittäneet kyläilyn aikana ja palaavat kotiin palatessa.

kokeile ahkerampaa käsien pesua (ulkoilun jälkeen ja aina ennen ruokailua) myös lapsille ja jos ruokavalioon ei vielä kuulu kasvikset, vihannekset ja hedelmät, niin lisääpä niitä. esim. perunamuussiin voi muussata joukkoon porkkanaa, jos ei muuten tunnu lapsille maistuvan.

toisaalta jotkut lapset sairastavat enemmän kuin toiset.

Uusimmat

Suosituimmat