kuinka moni värjää hiuksiaan raskaana ollessa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kuinka moni värjää raskaana ollessa hiuksiaan?kävin eilen parturissa ja värjäsin niin mulla kirveli ja poltti päänahkaa ja tuntu että se aine menee päähän.tuli sekava olo.onko kellään muulla tullu tollasta ja luuletteko että vauva vahingoitui siitä?nyt hirvittää että sille tuli siitä jotain.

värjäsin vaalealla ja tummalla.

kertokaapas te mielipiteenne asiasta.

nyt rv 21

Kommentit (5)

Vierailija

Täällä myöskin värjätty..viikolla 25 mennään..alkuraskaudessa en uskaltanut mutta nyt en näe siinä mitään vaaraa,paitsi että jos tietenkin kauan hengittää pienessä ahtaassa tilassa sitä värin hajua...

Vierailija

...että alkuraskaudesta ei kannata riskeeraa, mutta ei siitäkään ole mitään faktoja. Eka kolmannes kandee venaa kuulemma mitä oon lueskellut. Itse kyllä värjäsin tommosella kaupan värillä ruskeeks vaaleestaa hiukset jo ekalla kolmanneksella, kelasin ettei noissa kaupan aineissa edes ole niin paljoo kemikaaleja kun kampaajalla. Ajattelin ettei enää sit tarviis värjää ku tyvi kasvaa, koska oon oikeesti ruskeahiuksinen. Mutta nyt onkin jo ikävä blondiutta, joten joutuu varmaan tossa parin viikon päästä taas värjää takas plöndiks.. :D

Mutta ei siitä siis ole haittaa jos harvakseltaan värjäilee.

Nii, ja toi kirvely..mulla kans viimeks kirveli iiiihan tuskassa blondaus kampaajalla, ja viikon eteenpäin olikin päänahka palanut ja täynnä rupia. Ostin sellasta talkkipuhdistusainetta mitä hieroin päänahkaan, lähti niillä. Vaikka frendi vielä laittoi putiikissa melko laimeata versiota päähän, kumma juttu.. :D En ollut raskaana tuolloin kyllä vielä! Ennen ei oo ollu mitään onkelmia vaikka oon blondannukin. Kuulemma voi johtua vähän kaikesta. :) Varsinkin raskaana jos on.

-Meevi ja pikkuinen 20+5-

Vierailija

Mutta kai tästäkin asiasta ollaan montaa eri mieltä. Ite olen värjännyt loppuraskaudesta esikosta. Mutta en niin usein kuin normisti. Kysyin kampaajaltakin asiasta ja hänen mukaansa olisi ihan turvallista.

Mulla takana keskenmenoja ja siksikään en ehkä ole uskaltanut alkuraskaudesta värjätä. Mutta tämäkin taitaa olla niitä asioita, jotka täytyy vaan ite miettiä ja päättä, kuin toimii. Nyt raskaana 14+4 ja koitan vielä muutaman viikon sinnitellä ja sit kyllä meinasin taas käydä värjäämässä.

Tosta kirvelystä ja kutinasta. Onko sulla aikasemmin päänahka reagoinut noin? Oliko uusi kampaamo/eri aineet kuin aiemmin? Josko olisit vaan hiukan allerginen/yliherkkä ko aineille? Monestihan sanotaan, et raskauden aikana voi olla herkempi iho ja reogoida eritavalla kuin normisti. Hiusten värikin voi olla arvoitus ja permis ei kaikilla onnistu jne. Luulisin, et jostain tämmösestä olis vaan kyse. Järjellä ajatellen, olishan se kiellettyä koko värjääminen, jos ois selkeesti vaaraa vauvalle.

Toivottavasti oli nyt jotain apua tästä sepustuksesta - Hepe

Vierailija

Mie ainakin olen närjännyt jo pariin kolmeen kertaan ja nyt pitäisi taasen värjätä.. Ja viikolla 28 mennään. Eikä ne neuvolassakaan sitä kieltänyt, paketissa ei tätä kielletä ja kampaajat eivät kiellä niin..

Vierailija

Suurempi riski on sillä värjääjällä (eli kampaajalla), jos hän olis raskaana, kun joutuu hengittelemään jatkuvasti sitä "ammoniakkikrääsää" ja muita aineita. Mutta löytyy niitä muitakin "vaarallisia" työpaikkoja raskaana oleville muunmuassa teollisuudesta.

Siksi ei suositella värjäystä raskausaikana, koska hormonitoiminnan muuttuessa tulos voi olla eri kuin toivottu. Vaikka värjäisi tutuillakin väreillä, niin tulos ei välttämättä ole sama kuin ennen. Samoin voi käydä permanentille, eli hiukset ei ehkä kiharrukkaan toivotulla tavalla. Lisäks just lievät allergiat voi hormonitoiminnan ansiosta muuttua "vähemmän lieviksi", eli jos sinä ap olet alunperinkin ollut vähän vain allerginen jollekin aineelle, ja nyt se korostuu, niin tästä syystäkin voi päänahalle käydä noinkin ilkeästi.

Itse suosittelisin, että odottelisit nyt rauhassa pään paranemista, mutta et enää värjäisi raskausaikana. Raskauden jälkeen kun kokeilee uudelleen, ja toivoo ettei "allergia" ole jäänyt päälle! =D

Mukavia masun kasvatuksia teille kaikille!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat