Tiedättekö itse miksi olette saaneet nimenne? Mitä perusteluja käytätte omissa

Vierailija

nimi valinnoissa?

Kommentit (9)

Vierailija

Sieltä tulee oma nimeni, Elina. Isäni päätti tämän. Omalle pojalleni halusin suhttavallisen kuuloisen nimen, mutta kuitenki niin, että samaa ei tulisi se viisi luokalla vastaan. Pojan nimeä on annettu 29 kpl Suomessa.

Vierailija

Omat perustelut: nimen piti olla tavallinen, mutta ei liian yleinen lapsen omassa ikäluokassa, eikä mielellään sukulaisen nimi (kahden lapsen kohdalla tuli poikkeus, kun nimistä vain tykättiin, vaikka ne oli vanhojen sukulaisten nimiä).

Vierailija

on äidin ystävän mukaan ja toinen nimeni isän siskon toinen nimi. Omalle lapselle "korjattiin" miehen tuntema vääryys; oli lapsena kuullut mikä hänellä olisi ollut nimivaihtoehtona ja on siitä asti ollut sitä mieltä että se olisi ollut komeampi nimi. Pojan toinen nimi on miehen edesmenneen isän toinen nimi. Tuleva lapsi jos on poika, niin saa etunimekseen miehen papan nimen ja toiseksi neimekseen minun edesmenneen isäni toisen nimen. Jos taas on tyttö, niin etunimi on sellanen mistä molemmat tykätään, toinen nimi taas minun isomummun toinen nimi.

Vierailija

Nimeni on Anni Maija ja kutsumanimeni Maija on isäni suvusta isotätini nimi. Huomasin sen kylläkin vasta lukiessani sukuhistoriikkia vuosi sitten, kaikilla perheeni lapsilla on jokun vanha nimi.

Lisäksi minusta piti tulla Laura, mutta isän murteisessa puheessa se olisi vääntynyt muotoon Laara. :D olen tyytyväinen etten ole Laura. Oma nimeni sopii paljon paremmin, mutta onhan siihen saanut tottuakin.

Anni laitettiin eteen, koska kai se siihen sopi parhaiten. Lapsena vaadin tulla kutsutuksi Anniksi, mutta nykyään tykkään enemmän Maijasta. Tosin tottelen sujuvasti kumpaa vain, Anni kun on liki kaikkialla merkitty kutsumanimekseni, se kun on ensimmäinen.

Mieluummin olen Maija kuin työnimeni Sisko Berliini. :D Siitä en tiedä mistä se tuli, eikä kukaan muista. Mutta syntymävuoteni joulukorttiin äiti piirsi muotokuvani ja kirjoitti siihen Sisko Berliini.

Vierailija

koska hän oli "niin kiltti tyttö" - ei toiminut nimi toivotulla tavalla :D Ja lisäksi ko. kaveri myöhemmin "meni naimisiin sellaisen musulmaanin kanssa ja muutti Turkkiin" (äitini sanoin), jossa vaiheessa äitini katui nimivalintaansa :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat