~~ Ensikkojen alkuvuosi 2009 ~~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

- _Ensikot_

_Aqua80_

Ikä: Molemmat vm. -80

Yritys alkoi 02/06. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?).

_baulie_

Ikä: Kummatkin vm. -85

Kotipaikka: Jyväskylän mlk

Tutkimukset: Yritys aloitettu 4/2006. Mulla todettu kesällä -07 monirakkulaiset munasarjat. Tämän jälkeen otettujen verikokeiden mukaan ovuloin normaalisti, joten PCO ei ole ilmeisen ärhäkkä. Miestä ei ole tutkittu. Yritetään luomuna, tutkimuksiin lähdetään sitten kun kummastakin hyvältä tuntuu.

_Brooke73_

Minä vuosimallia -73, mies yli 10 v. vanhempi. Kaakkois-Suomessa asustellaan.

Yritys aloitettu 06/05, tutkimuksiin lähdettiin 01/07. Lapsettomuuden syytä löytyi molemmista: miehellä huonosti liikkuvat ja epämuotoiset siittiöt ja lisäksi vasta-aineita, minulla FSH-hormoni kohonnut. Hoidoksi määrättiin suoraan ICSI.

1. ICSI tehtiin 05/07, tulos nega eikä mitään pakkaseen.

2. ICSI tehtiin 09/07, samanlainen tulos kuin ensimmäisessä.

3. ICSI tehtiin 01/08 ja siitäkään ei mitään pakkaseen, mutta kahden alkion siirrosta raskaus, joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 12.

4. ICSI edessä heinäkuussa -08.

_Groove_

Ikä: minä 27 mies 34

Yritystä alkaen: 04/2002

Diagnoosi: Lievä endometrioosi, laparoskopia 04/2006, kohdussa rakennevika: kaksi pienikokoista kohtua joilla molemmilla omat kohdunsuut. Emättimessä oleva väliseinämä leikattu v. 2003.

_Killa_

Ikä: molemmat 32 v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Tutkimukset: Virallisesti ollaan selittämättömästi lapsettomia, mutta mulla ilmeisesti pco-taipumusta ja toisessa munasarjassa anatominen poikkeavuus, joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.

Hoidot: Aloitettiin huhtikuussa -07. Tehty 4 inssiä, joista saaliina kemiallinen ja kohdunulkoinen raskaus. 4/08 edessä ensimmäinen IVF.

_MetteMari_

Ikä: minä vm. -77, mies -74

Yritys aloitettu: ehkäisy jätetty pois 05/02, yritys alk. 09/02

Tutkimukset/hoidot: Perustutkimukset tehty -04-05 ja selittämättömiksi meidän diagnosoitiin huolimatta mun pienestä endolöydöksestä (poltettu pois -05) ja miehen siittiöiden normaalimuotoisuuden alenemasta (määrä kuitenkin korvaa kuulemma laatua). Clomit yhdessä kierrossa kesällä -05 tuloksetta. Tämän jälkeen taukoa hoidoissa. 03/08 menopur+pregnyl+inssi + luget -> nega. 04/08 menopur+lh-testi pos. + inssi +luget. -> nega. Syksyllä -08 seuraava inssi, jonka jälkeen siirrytään tarvittaessa IVF-hoitoon. Lisäksi vyöhyketerapiassa lapsettomuuden vuoksi 02/08 alk.

_nellamaija_

Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla vaikea endometrioosi, miehellä simpat ok. Hoitona IVF.

1. IVF 01/08 nega, 1. PAS 04/08 nega, 2. IVF 09/08.

Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Polgara78: Tervetuloa mukaan. Tällä hetkellä palstalla on melko hiljaista. Hoitoväsymystä kenties... Meilläkin jo lähes 3 vuotta yritystä. Kolmas inssi tulossa keväällä. Vikaa ei kummassakaan taida olla. Miten ne Clomit on sulla vaikuttanu? Mulla lyhenee kierto tosi paljon. 25-päiväiseksi jäänyt hoitojen yhteydessä.

Killa: Jännä aavistus toi minut koneelle. Ja hitsi, jännitettävää selkesti onkin! Tsemppiä ja palaahan asiaan pian! :)

ON: Ei mitään raportoitavaa. Paitsi että meen sinne hermoratahierontaan ja ajateltiin inssiä toukokuulle. Syksyllä sitten IVF tarvittaessa. Tiedättekö että voiko yksityislääkäri antaa lähetettä sinne helsinkiläisklinikalle joka tekee dna-testejä siittiöille vai voiko sinne mennä ihan ilman lähetettäkin?

Vauvauutisia on kuulunut lähipiiristä ihan urakalla ja tällä hetkellä olen katkeruuteni voittanut ja iloinnut toisten puolesta. :) Jee.

Terkkuja kaikille!

-s-k-

Vierailija

Tulinpas vaan sen verran kertomaan kuulumisia, että seurantaultrassa käyty.

Lääkäri (joka on kyllä tosi mukava) tuntui olevan vähän pihalla meidän tilanteesta, vaikka sama lääkäri oli edellisessäkin PASsissa ja olihan sillä meidän tiedot edessään. Sekoili lääkitysten kanssa ja luuli, että meillä on suunnitteilla 2 alkion siirto, vaikka nimenomaan lääkärit on aina olleet sitä mieltä, että siirretään vain yksi.

No, kaikki kuitenkin näytti hyvältä ja siirto on suunnitelu perjantaiksi. Koitan välttää stressiä ja siksi pysytellä poissa palstoilta unohtaen koko homman testipäivään asti (olettaen, että siihen siirtoon päästään). Saa nähdä onko helpommin sanottu, kuin tehty. Viimeksi ainakin pärjäsin aika hyvin.

Huiskutuksia siis kaikille vanhoille tutuille ja uudemmillekin! :)

Killa

Vierailija

Heippa!

Pitkästä aikaa sain aikaiseksi klikkautua palstalle. Positiivistakin tulosta näkyvissä pienessä joukossamme:) Ja edelleen meitä jotka jaksamista kaipaamme tähän pitkään kiviseen tiehemme...

Meille ei ihmeitä uutta, kp29 tänään ja kyllä ne menkat sieltä varmasti putkahtavat, en ole edes miettinyt että voisi käydä toisinkin.

Bartholiniittiani olen jossain määrin potenut edelleenkin, v-mäinen vaiva vaikka nyt ei kipua ole juuri lainkaan alkuun verrattuna. Pieni haava kuitenkin otettava edelleen huomioon. Clomeja olen popsinut ja pari kiertoa niitä olisi vielä popsittava ja sitten taas tuumattava asiaa uudelleen.

Stemiä ja talvisia päiviä kaikille!

Vierailija

Tuolla tulin ihmetelleeksi miksi alkionsiirron jälkeen testataan tavallaan myöhemmin, kuin inssin ja sain vastauksen, että ihmeen myöhään meidän klinikalla testataankaan, kun vasta pp 14. Tästä tietty kärsimätön luonteeni sai vahvistusta ja tuli sitten jo testattua tänään eli pp 11, kun kissa herätti mut jo kukonlaulun aikaan.

Olen tosi ihmeissäni, sillä ekaan testiin (acon 10) tuli aivan selvät 2 viivaa. Koitin mennä uudelleen nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tullut ja testasin sitten uudelleen Onni-raskaustestillä aamun tokasta pissasta ja siihenkin sain hyvin hailakan toisen viivan. En tämän toisen testin herkkyydestä tiedä.

En uskalla vielä uskoa, että tämä voisi olla totta. Miestäkään en viitsinyt herättää, enkä tiedä hennonko vielä kertoakaan, ettei innostu turhaan... :S Ajattelin testata vielä keskiviikkona eli pp 14 ja jos silloin testiin tulisi kaksi viivaa, niin sitten ehkä uskallan jo toivoa, että kaikki menee hyvin.

Olo tosi epätodellinen, sillä mulla ei ole niin mitään oireita (toisin kuin ekassa raskaudessa) ja olen melkein varma, että kostoksi liian aikaisesta testaamisesta, tämä menee vähintään kesken... Mitä vaan voi vielä sattua.

Toivoisin, että vielä malttaisitte jättää kovasti onnittelematta, jos tässä vielä käykin kehnosti... :/

Killa pp 11

Vierailija

Voi että vanhan sydäntä lämmittää, kun vielä vanhat kamut muistavat! :) Kiitokset onnitteluista, varovasti mennään eteenpäin. Koitan kovasti olla hermoilematta, mutta kuten varmaan uskotte, vaikeaa on!

Oikein lämmin halaus Deselle, Auroralle, Quulle, Yksikselle ja Ull-Maijlle! Olisi kiva kuulla teidän kuulumisia, kun tietäisi mistä niitä lukea nykyään... Auroralle ja Yksikselle myös onnittelut siunatusta tilasta! :)

Kiitos onnitteluista tietty myös Polgaralle ja tervetuloa Enskoihin (en tainnut omaan napaan tuijottaessani vielä toivottaa)! Toivotaan, että visiittisi täällä jää lyhyeksi! :)

Ja tietty kaikki muutkin Enska-kaverit saisivat mielellään seurata pian tuonne toiselle puolen. Mulla on jo vähän yksinäistä, kun ei oikein paikkaa mihin mennä, jos siltä tuntuu. Odotuspuolelle en oikein vielä uskaltaudu ja plussanneissa lapsettomissa on niin kovin hiljaista...

Halaukset kaikille ja S-K:lle onnea inssiin! Mitä Brookelle kuuluu, joko teillä on hoito menossa?

Killa rv 4+1 (Huu, kuin vähän vielä! Toivottavasti pääsen loppuun asti!)

Vierailija

Aika huljaista tosiaan on pinossa nykyään.

S-K pahoittelut negasta! Meilläkin on muuten koiravauva, ja alkukesällä pitäisi syntyä myös hevosvauva jos kaikki menee hyvin. :)

Nyt saatiin klinikalta tieto että sopiva siittiöiden luovuttaja on löytynyt. Lääkäri nauroi, että ei ollut kovin vaikea tehtävä, kun mun mies on niin perus suomalaisen näköinen kuin voi olla. Minulta otetaan vielä FSH-verikoe ennen hoitoon ryhtymistä, ja se pitää ottaa kierron alussa. Eli seuraavaan kiertoon hoitoa ei vielä voida aloittaa vaan sitä seuraavaan. Mutta mikäpä kiire tässä, johan edellisestä hoidosta on vierähtänyt rielusti yli puoli vuotta. Kärsivällisyys tässä hommassa ainakin on kehittynyt jos ei tästä mitään muut ahyvää ole seurannut!

Vierailija

Ihanaa, kyllä tätä uutista on odotettu ja toivottu :) Tarrasukkia lähettelen kyytiläiselle ja hyvää vointia toivon sulle.

Pieni joukko meitä vanhoja tuttuja (Yksis, dese, Aftis ja hapö lisäkseni) pitää edelleen yhteyttä sähköpostitse. Mikään inside-juttu tämä ei ole, vaikka meitä alunperin yhdistikin noin vuosi syntyneet esikoiset; aikanaan vaan todettiin, ettei aika enää riittänyt aktiiviseen palstailuun ja pinojen lueskeluun. Nyt vaihdetaan kuulumisia silloin, kun vauhdikas arki antaa myöten.

Ollaan huhuiltu muidenkin tuttujen perään ja tässä lienee taas hyvä paikka huudella vanhojen tuttujen perään. Ilmoitelkaa, jos tällainen yhteydenpito kiinnostaa.

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille muillekin ja kovasti plussaonnea kaikille.

t.helli

Vierailija

Tervehdys toverit!

S-K:lle pahoittelut :( Toivottavasti hoitotauko tekisi tehtävänsä ja pääsisitte tuorein eväin onnistuneeseen lopputulokseen, kun sen aika on. METTE myös, toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.

RAITANEN vielä piinailee vai veikö uteliaisuus jo voiton? PLUSPLUS!!!

NELLA, my friend, mikä tilanne? Muistanko omiani vai pitikö teidän tehdä PAS alkuvuodesta?

Jokohan uskaltaisin päivittää omaa tilannetta tänne? Kun näyttää niitä ihmeitä tapahtuvan sittenkin... Marraskuun lopussahan meille tehtiin ensimmäinen ICSI, joka muutaman viikon päästä sai aikaan plussan. Samana päivänä kuitenkin alkoi vuoto, jota kesti parisen viikkoa ja aiheutti myös menkkamaisia kipuja. Oletimme siis, että raskaus päättyi heti alkuunsa, jos oli koskaan kunnolla alkanutkaan. Kuitenkin vuoden vaihteessa tehtiin ultra, jolloin pieni syke löytyi. Vuotoa oli edelleen tämän jälkeen muutamaan otteeseen. Toisessa ultrassa 9. viikolla tuo syke näkyi jo pienenä soluryppäänä. Nyt viikkoja on kasassa 12 ja pieni sikiö vaikutti voivan hyvin viimeisimmässä ultrassa.

Nyt vasta osaan vähän huokaista ja iloitakin tästä uskomattomasta lahjasta kaiken alun epävarmuuden jälkeen. Vielä tuntuu oudolta puhua tästä eikä kovin moni vielä tiedäkään. Taikauskoa ehkä, että luulen avoimesti iloitsemisesta aiheutuvan sen suurimman surun, että tämä vietäisiinkin pois.

En voi kuin toivoa, että jokainen meistä/teistä enska-tovereista saa sen suurimman lahjan!

Lämpimin terveisin ja halauksin Aqua

Vierailija

Kovasti olen teidän kuulumisia kaivannut, mutta näyttää tämä Enska-pino hautautuvan muiden alle... Ilmeisesti monella ei nyt hoidot etene, kun niin hiljaista on.

Mä odottelen teitä kaikkia tuonne toiselle puolen ja toivon tosiaan, että pian teilläkin onnistaisi! Käykää ihmeessä edes joskus kertomassa kuulumisianne, kun mä kumminkin koitan niitä täältä bongailla! Ja kertokaa, jos kirjoittelette jossain noista kuukausipinoista, niin osaan tulla kurkkimaan! :)

Itse en ole osannut vielä oikein tästä omasta onnestani nauttia, kun edelleen kova pelko on persuuksissa, vaikka kaikki onkin mennyt hyvin. Ultrassakin olen hypännyt jo 3 kertaa, vaikka ekaa kunnan tarjoamaa ultraakaan ei ole vielä tehty... Hullu mikä hullu! ;) No jospa pikkuhiljaa, kun eka kolmannes alkaa olla takana, niin uskaltaisi jo uskoa että kaikki saattaa mennä sittenkin hyvin!

Halaukset kaikille rakkaille Enska-kamuille vielä! Olen hengessä mukana teidän taipaleissanne!

Killa

Vierailija

Kävin eilen (pp 12) iltapäivällä veritestissä, jonka tuloksen sain vasta tänään iltapäivällä. Aamulla testasin taas hermoissani molemmilla(!) samoilla testeillä kuin aiemminkin ja viivat olivat yhtä vahvat (tai heikot), kuin ennenkin.

Niin vaan kumminkin verikokeessa hcg oli 160 ja tämä oli hoitajan mielestä hyvä tulos (olisi ollut, vaikka olisin mennyt "oikeana" päivänä pp 14)! Niin, että kai sitä sitten raskaana ollaankin ja toistaiseksi tukevasti! :) Hirveästi pelottaa mitä tuleman pitää ja meneekö kaikki hyvin. Vielä ei oikein osaa iloita asiasta, kun niin alussa ollaan.

Ultra on 3 viikon kuluttua ja siihen asti ainakin varmasti hermoilu jatkuu. Keskenmenohan on ihan mahdollinen ja se kohdunulkoinenkin. Se, että onko kiinnittynyt 1 vai 2 alkiota tuntuu nyt sivuseikalta.

Toivon tosiaan, ettei tänne tarvitse enää palata ja haluan kiittää kaikkia rakkaita Enska-ystäviä siitä tuesta jota olen saanut matkan varrella! Osan kanssahan tässä ollaan taivallettu jo pitkälle neljättä vuotta! Toivon teidän pääsevän pian siirtymään eteenpäin tästä kurjasta elämänvaiheesta! :)

Killa

Vierailija

Miten menee? Onko ollut mitään oireita & mikä on muutoin sun tilanne?

Mä olen kovasti koittanut olla murehtimatta liikoja alkioiden siirron jälkeen, mutta väkisinkin sitä kropan nipistyksiä kuuntelee tarkasti. Vatsaa nipistelee ja rinnat on arat, mutta nämä voivat tietty olla myös keltarauhashormonilääkkeen sivuvaikutuksia. Ja vatsaahan voi nipistellä myös jännityksestä...

-Raitanen pp4

Vierailija

Tervetuloa joukkoon Moona ja jo aiemmin kirjoitellut hyppelihiiri! Tällä hetkellä palstalla on aika hiljaista hoitotaukojen ja -väsymyksenkin vuoksi. Toivotaan että ette viivy pitkään. :)

Killa: Taitaa olla parhaat keinot manata menkat alkaneeksi että toivoo ääneen ja tekee sen testin. Tunti negasta ja vuoto alkoi. Ärsyttää, kroppani on ihan sekaisin. Onneksi en silti osannut toivoa mitään. Mies oli silti toiveikkaampi. Kierto venyi 37 päivään, mikä on ihan järetöntä, koska vain kerran aiemmin 3 vuoden aikana kierto on ollut 35 päivää. Nooh, mie taian olla pitkänmatkalainen tällä taipaleella, niin eipä väliä tuommosella venymisellä.

Hoitotauolla ollaan edelleen. Meillä on täällä koiravauva mistä huolehtia. Se on niin ihana että sydän meinaa pakahtua. Jos joskus saan oman lapsen, niin mie en varmaan selviä siitä tunneryöpystä. Voikohan onneen ja rakkauteen kuolla?

Terkkuja kaikille! Onnellista matkaa kaikille masunkasvattajille ja tsemppiä meille hoitolaisille/taukolaisille!

-s-k-

Vierailija

Nyt on sitten vikat kaverit matkassa molemmat eli 2 alkiota siirrettiin. Lääkäri mietti kyllä vielä tuota kahden siirtämistä ja varoitteli kaksosraskauden riskeistä, mutta tiedossahan ne ovat. Jotenkin vaan tuntui kuitenkin siltä, että kun nämä ovat vikat olemassa olevat alkiot, niin ei halua niitä hukata. Kovinkaan toiveikas en jaksa olla onnistumisen suhteen, mutta katsotaan miten käy.

Nella: kiva kuulla kuulumisia, mutta eipä ole helppoa sielläkään. :S Toivottavasti saatte kunnollisia alkioita vauvaksi asti!

Killa pp 0

Vierailija

Killalle suuret pahoittelut negasta.

Diinalle kiitos luottamuksen ja toivon valamisesta! Mun täytyy kyllä omalla kohdallani sanoa, että lapsettomuuden suru ei tule loppumaan plussan näkemiseen testissä, ei vielä sydämen sykkeen näkemiseen ultrassakaan. Olenhan ne kerran jo nähnyt ja tässä olen edelleen. Keskenmeno opetti se, että ei voi vielä siinä vaiheessa tuudittautua siihen että kaikki menisi loppuun asti hyvin. Varmaan osaisin iloita vauvastani vasta sitten, kun se olisi syntynyt ja elävänä vieressäni.

Meillä ei ole tulevan hoidon aikataulu vielä selvillä, mut toivottavasti tässä kevään aikana kuitenkin. Ajatukset on olleet aika pitkälti muualla. Yhtenä syynä siihen on koiravauva, joka muutti meille viikko sitten, ja toisena syynä Pride-koulutus jota käymme parhaillaan. Huhtikuussa meillä pitäisi sitten olla pätevyys ryhtyä sijaisperheeksi, jos "sossutädit" katsovat meidät siihen sopiviksi. On todella ihanaa olla vaihteeksi mukana sellaisessa lapsiprojektissa, jossa onnistumisen mahdollisuudet ovat oikeasti meidänkin kohdallamme hyvät!

Vierailija

...tosiaan on tullut enemmän kirjoitettua tonne alkuvuoden ketjuun, toivottavasti täälläkin keskustelu tihenee! Eka plussa on kuitenkin se eka!

s-k: kiitti vaan onnitteluista, six-pack onkin aivan mainio ilmaus! Vaikka sitä omaa jalkapallojoukkuetta ei varmaan koskaan saa perustettua, voi ainakin sanoa, et jossain vaiheessa oli jääkiekkojoukkue miltei kasassa :D Hyvin aikaisessa aiheessa vain... ;)

Tosi hienoa, että inseminaatiokin meni hyvin! Toiveikkaana vain eteenpäin, tosi hyvä tilannehan teillä onkin! Kerroha kuulumisia, mä liityn piinapenkkiin huomenna, kun on alkioiden siirto.

Mun mielestä noita kipulääkkeitä pitää ottaa niin paljon kun on tarpeellista mikäli niitä vain on saatavilla, ei siitä ylimääräisestä kivusta kukaan sitä kirkkainta kruunua saa. Tää on jo ihan tarpeeksi rankkaa ilmankin...

zaaga: tervetuloa mukaan! Onko teillä ton ekan ivf:n aikataulu jo selvillä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat