Onko kovin yleistäkin kutsua omaa miestä iskäksi jatkuvasti?

Vierailija

En ollut uskoa korviani kun kaverini eräissä juhlissa, joissa ei ollut lapsia maillahalmeilla, nimitti miestään jatkuvasti iskäksi. "Iskä, voitko kaataa mulle viiniä?" "Iskä käytkö hakee mulle leipää" ja mies vastaavasti vaimoaan äidiksi. Oikeasti meinasin kyllä revetä siinä vaiheessa kun mies julisti, että "äiti on kyllä seksikäs". Lapsia ei tosiaan juhlissa ollut. Ymmärrän kyllä hyvin sen, että lapselle sanotaan, että mene kysymään isältä, mutta että jatkuvasti kutsuu omaa aviomiestään iskäksi???

Kommentit (4)

Vierailija

Harvemmin oon kuullu, ihan säännönmukaisesti noin nimitettävän. Vahingossa vois mullekin joskus käydä niin. Joskus saatan puhelimessa vaikka siskolleni sanoa vahingossa noin, eli unohdan käyttää mieheni etunimeä ja sanon isi teki... Tuntuu hölmöltä, mutta johtuu siitä, että oon niin paljon lasten kanssa.

Kummalta tuntuu sekin, jos lapset nimittävät vanhempiaan etunimillä. Se taas tarttuu helposti vanhempien puheesta, jos lasten kuullen aina puhuttelevat toisiaan etunimillä. Lähipiirissä on yksi perhe joille on käynyt niin. Vanhemmat koittavat nyt oikoa, että olen sinulle isä, en Matti.

Vierailija

Me vanhemmat puhuttelemme toisiamme aina etunimillä, mutta lapset puhuvat kyllä isälle ja äidille. En puhu lapsille itsestänikään kolmannessa persoonassa esim äiti tulee kohta, vaan aina minä. Mun mielestä ei oo luontevaa puhua itsestään kolmannessa persoonassa tai puhutella miestä isäksi.

Vierailija

musta on ollut outoa sanoa miestä etunimellä sen jälkeen kun lapsi syntyi :)

koko ajan lapselle kuitenkin sanoo isi sitä, isi tätä...

jää siis levy päälle... onko heillä minkä ikäisiä lapsia? ehkä se jossain vaiheessaa muuttuu :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat