Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Argggh! Nämä uskoontulleet: tomaattia ja porkkanaa

Vierailija

meidän naapuri on saanut päähänsä, että tomaatti ja porkkana ovat niin terveellisiä ettei niitä ilman hengissä selviä. Tuo esim. meidän oven taakse itsekasvattamiaan surkean pieniä ja nahistuneita porkkanoita. Tänä aamuna toi uunitomaatteja valkosipulilla höystettynä.

-80 -luvulla hurahti antioksidantteihin ja pudotteli meidän postilootaan lehtisiä seleenistä sun muista ja muistutti aina syömään. Vahtii myös alkossakäyntejäni, etten vain osta muuta kuin punaviiniä. Siinähän on terveysvaikutteisia juttuja ja kaikki muut viinat ovat myrkkyä.

Kommentit (12)

Vierailija

esim. jotain sinun Alko-käyntejäsi tai ostoksiasi pääsisi vahtaamaan...Minä ainakin kannan kauppakassit suoraan autosta kotiin, enkä esittele niiden sisältöjä naapureille.

Periaatteessahan naapurisi on ihan hyväntahtoinen, ainoastaan vähän höyrähtänyt. Itse varmaan ottaisin vastaan sen, mitä tuo ja kiittäisin kohteliaasti, vaikka laittaisin suoraan roskiin. Mutta muuten pyrkisin ottamaan etäisyyttä. Eihän sun ole mikään pakko jäädä pihamaalle juttusille. Elä omaa elämääsi ja anna naapurin höyryillä omaansa.

Miten teille on edes kehittynyt noin tiiviit välit jonkun naapurin kanssa?

Vierailija

jos naapurini tunkisi postilaatikkooni esitteitä siitä mitä minun pitäisi syödä, veisin ne takaisin hänen omaan postilaatikkoonsa, eiköhän ymmärtäisi yskän.

Vierailija

jos naapuri tuputtaa, niin et voi ap muuta tehdä kuin syyttää itseäsi. Älä syytä naapuriasi, vaan sano kohteliaasti ja selvästi, ettei sinua kiinnosta. Jos hän sitten vieläkin tuputtaa, niin sitten vasta voit tulla tänne valittamaan. Et ennen sitä.

Vierailija

Anna hänen innostua.

the times joskus vuosia sitten listasi maailman 10 kaikista terveysvaikutteisinta ruoka-ainetta ja tomaatti oli yksi niistä. Minusta ei ole hullumpaa syödä sitä, mikä on tervellistä.

Vierailija

toi meille myös mandariinipussin (sellainen verkko), joka oli jo avattu. Mandariineista ei saanut kuorta millään pois, oli tosi tiukassa ja 1x1mm pala irtosi kerralla. Oli lisäksi pirun kuivia ja täynnä siemeniä.

Ja perunoita toi ämpärillisen viime kesänä. Täynnä ruskeita onkaloita, joiden poistamiseen meni enemmän aikaa kuin keittämiseen. Mun mielestä tolla naapurilla viiraa oikeasti; puuttuu meidän elämään ja tuo omat ongelmatapauksensa meidän ratkottavaksi. Noita perunoita ei oikein voinut edes käyttää - suoraa vittuilua mielestäni! Ja hän on mielestään niin kiva naapuri, kun "antaa" meille...

Vierailija

että sietää toisen puuttumista omiin tapoihin on kyllä kaksi ihan eri asiaa. Kaikenlainen tuputtaminen on raivostuttavaa. Mutta oletko sanonut naapurillesi selkeästi, että ei kiitos?

Vierailija

itsestäsikin vikaa...

Jos minun naapurini roudaisi minulle nahistuneita porkkanoita tai rupisia perunoita, niin sanoisin kyllä että rouva tai herra on hyvä vaan ja vie ne nahistuneet rehunsa muualle.

Osaan kyllä ostaa itse kaupasta parempilaatuisia.

Kertoisin myös kohteliaasti (tai vähemmän kohteliaasti, jos ei muuten mene perille) että se mitä meidän perheessä syödään on meidän perheen asia, se ei todellakaan kuulu naapureille.

Jos sensijaan aina otat kiltisti vastaan hänen tuomat "lahjat" , etkä kerro hänelle ettet todellakaan halua niitä, voit olla varma että saat näitä ei toivottuja lahjoja vastaisuudessakin.

Uusimmat

Suosituimmat