Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksestä kuukausi -mimmosta liikuntaa?

Vierailija

Vaunukävely vissiin rulettaa mutta voisko jotain lihasjumppaa tehdä?

Pitäiskö jotain välttää?



Kaikki ohjeet olis ihania!

Kommentit (7)

ja sen palautumista pitää odottaa. Kun rakoa ei enää tunnu, voi varovasti aloitella.



Lainaus:

Miksi vatsalihaksia ei saa treenata ? Milloin saa aloittaa?

Hanki kävelysauvat ja sivakoi niillä reipas kävelylenkki. Saat monipuolisemmin liikuntaa ja vatsan/lantionseudun lihaksiinkin lisää treeniä.

Niin ja rankkoja käsi ja ylävartalo-treenejä/jumppia kannattaa välttää. Siitä saa helposti tissitulehduksen. (kokemuksen syvällä rintaäänellä)

edelleen hölskyvät liikkeet, eli ei hölkkää tai jumppaa laskeumavaaran takia.

samaten vatsalijasten treenaaminen on kiellettyä vielä kun synnytyksestä on noin vähän. Lantionpohja on edelleen heikoilla ja jos puserrat vatsalihaksilla niin roinat "pusertuvat" heikosta lantiosta alaspäin ja saatat saada laskeuman.



Hyvää lihastreeniä on esim. jalkalihasten tekeminen ja lantion vahvistaminen. Esim. reisitreeni kyykkyt yms. Reipas kävely vaunuja työnnellen on parasta treeniä tuossa vaiheessa. Kyllä pakarat paukkuu kun kiipeää ylämäkeen vaunujen kanssa.



Jos jälkivuoto on loppu, niin uiminen on edelleen hyvä juttu niin kuin raskausaikanakin.

Uusimmat

Suosituimmat