Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestäsi "sopivankokoinen" vauva?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

ja kolme ipanaa ovat olleet kooltaan 2660g, 2995g ja 3080g. Minusta sopiva koko vauvalle on kolme kiloa tai yli. Silloin ei oo niin paljon ongelmia syömisen kanssa.

Vierailija

Kuulostaa tosi reppanalta kun kuulee että syntyneen lapsen mitat on olleet tyyliin 3820g/48cm.

Ja oma lapsenihan oli "täydellinen " 3265g ja 51,5cm. ;)

Vierailija

joka on alusta asti hyväkuntoinen ja jäntevä on minusta "sopivan kokoinen". Ei se "elämäntaito" koosta ole kiinni, kuten ei myöskään synnytyksen helppous/vaikeus.

Itselläni kolme lasta ja kolme alatiesynnytystä. Lapset ihan eri kokosia: 50cm/3070g, 53cm/3670g ja 54cm/4010g.

Kaikki synnytykset ovat olleet helppoja ja menneet hyvin, tuo nelikiloinen tuli itse asiassa kaikkei nopeiten ulos (ponnistus 3 minuutia vaikka iso pää ja käsi poskella). Missään synnytyksessä ei ole myöskään tullut mitään tikattavaa alapäähän.

Vierailija

neljän kilon välillä. Olettaen tietty että lapsi syntyy viikoilla 38-40

ainakin alle kakskilonen on sen verran pieni (meillä kuopus oli 1910 gr, vko 36) että saattaa olla uhkia terveydelle.

Vierailija

mulle kun olen pieni itsekin. Yli kolmekiloinen pärjää hyvin äidinmaidolla, eikä oo liianiso synnyttää tai vaatis heti hirmusia määriä maitoa niin kuin 4kg:set.

Vierailija

kaikki vauvat olleet sopian kokosiia jos vain ovat syntyneet täysiaikaisina ja terveinä:)

t. omat lapset "haarukassa" 45-51 cm ja 2800-3800 g

Vierailija

Lainaus:

Paitsi tupakkaa raskaana veteneillä on ollut 2500-3000g painoltaan...

yhtään tupakkaa polttanu eikä mieskään, ja vauvamme painoi 2900g... Ihan ajallaan syntyi.

Vierailija

eikä imetyksen onnistumiseen... Jälkimmäinen on kyllä tosi hassu ajatuskin :-)

Lainaus:

mulle kun olen pieni itsekin. Yli kolmekiloinen pärjää hyvin äidinmaidolla, eikä oo liianiso synnyttää tai vaatis heti hirmusia määriä maitoa niin kuin 4kg:set.

Vierailija

ja 50-52 senttinen "standardivauva".Jotenkin tuntuu, että kaikki omat ja kavereiden lapset ovat tuon kokoisia olleet vastasyntyneinä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat