Täysi-ikäinen lapseni oli eilen baarissa.

Vierailija

Kertoi äsken, että yks kaks oli tullut hirveä känni ja muisti lähtenyt.

Nyt oksentaa, pää tosi kipeä ja kasvoiltaan tulipunainen.

Jos juomaan olisi laitettu jotain ylimääräistä niin millä lailla oireilee?

Tiedän kyllä, että juomalla liikaa muisti lähtee myös ja tulee känniin.

Kommentit (10)

Vierailija

ensimmäisiä kertoja. Tuli onneksi tyttöystävän kanssa tänne yöksi.

Molemmat ihmettelevät tilannetta. Heidän mielestään tuo ei selity liiallisella juomisella. Kiitos tuosta osoitteesta! ap

Vierailija

Ikää on jo sen verran että baarissa on tullut päivystettyä yli puolet elämästäni milloin enemmän, milloin vähemmän. Olen tottunut alkoholin käyttäjä ja tiedän kyllä miltä tuntuu silloin jos on tullut juoduksi liikaa. Tätä tosin tapahtuu todella harvoin, koska tiedän rajani enkä juo humalahakuisesti. Jos humalatila alkaa tuntua päässä liikaa, lähden normaalisti heti kotiin enkä jää julkiselle paikalle huojuilemaan. Yleensä en koskaan voi pahoin illan aikana, mutta toki jos on ihan liikaa tullut juotua jotain, niin senkin huomaa niin että hyvin ehtii hankkiutua vessaan posliinipuhelimella soittelemaan. Koko elämässäni näin on käynyt ehkä 4-5 kertaa.

Joka tapauksessa, ko iltana oltiin viettämässä iltaa baarissa ja toki takana oli suhteellisen kostea ilta. Juttelin kuitenkin tuttujen kanssa ihan normaalisti ja voin mainiosti ennen 'kohtausta'. Yhtäkkiä minulle tuli aivan järkyttävä huimauskohtaus ja kaaduin kirjaimellisesti suorilta jaloilta viereisessä sohvaryhmässä istuneiden ihmisten keskelle. Jalat vain lakkasivat kantamasta. Pääsin raahautumaan penkille istumaan ja nojaamaan nurkkaan. Tajusin etten pääse tästä nyt mihinkään. Onneksi ko. kohdassa ravintolassa oli hyvä valaistus, joten minulta ei varastettu esim. käsilaukkua. Sitten filmi katkesi.

Seuraavaksi muistan, että valomerkki on tullut ja joku henkilökuntaan kuuluva tulee herättelemään. En saa sanaa suustani. Pää toimii normaalisti mutta puhetta ei tule. En pääse jaloilleni, joten lopulta kaksi pokea kantaa minut ulko-ovelle istumaan. Paikalle hälytetään ambulanssi!

Ambulanssissa ensihoitaja kysyy mitä olen ottanut. En edelleenkään pysty puhumaan mutta saan pitkän ajan kuluttua sanottua että alkoholia. Hoitaja on sitämieltä ettei alkoholista mene sellaiseen kuntoon missä minä olen. En itsekään asiaa ymmärrä. Hoitaja saa soitettua kännykälläni mieheni hätiin ja pääsen ambulanssista ulos.

Kotimatka kestää tunteja ja kävelemme n. 300m matkaa taksiasemalle kolmisen tuntia. En pysy yhtään pystyssä, jalat eivät edelleenkään kanna. Itken vain hysteerisenä (en koskaan ole sellainen humalassa normaalisti, vaan iloinen tai vain väsynyt).

Seuraavana päivänä minulla ei ole edes erityisen pahaa krapulaa mutta henkiset arvet sitäkin pahemmat. Hirveitä mustelmia kompuroinnin jäljiltä tietysti on myös.

En ymmärrä tapahtunutta ollenkaan eikä miehenikään pystynyt sitä ymmärtämään. Muistan tapahtumat valokuvamaisen tarkasti, paitsi heti huimauskohtauksen jälkeen, jolloin olen ollut taju kankaalla. Ainoa selitys tälle kaikelle oikeasti voi olla vain tyrmäystipat tai jokin muu aine! Päivän aikana olin syönyt lounaaksi sushia, mutta sekään tuskin tällaista reaktiota aiheuttaa. Mitään lääkkeitä en käytä.

Tapahtuma säikäytti todella ja ko. ravintolassa en ole sen jälkeen käynyt. Enkä taida enää mennäkään. Tapaus oli aivan kamala varsinkin minun tyyppiselleni naiselle, jolle on aina tärkeää esiintyä tilanteessa kuin tilanteessa korrektisti ja näyttää tyylikkäältä. Ja tietysti sitä miettii, mitä muutakin olisi voinut tapahtua!

Vierailija

suurenpiirtein viittä tequilapaukkua tms ni juomaan on todellakin laitettu jotain...siiderillä ei saa tuollaista oloa jos niitä ei juo yli kymmentä tai huikalla yhtä tuoppia ja taas lisää..

Vierailija

Jos juo illan mittaan 5 annosta siideriä niin ero krapulaan on huima jos sen tilalla onkin ollut punaviiniä tai paukkuja.

lisäksi illan mittaan syöty (suolainen) ruoka ja nesteen määrä vaikuttaa paljon.

Vierailija

ja väitän ettei nuori tyttö ole kokenut alkoholin käyttäjä, vaikkei olisikaan ensi kertaa pappia kyydissä. Luulenpa, ettei vain ole syönyt tarpeeksi tai on juonut enemmän kuin muistaa.

Vierailija

Molemmilla kerroilla selvä homma, koska en ollut ehtinyt paria siideriä enempää juomaan. Kävelin pitkin seiniä, oksentelin päälleni, sammuin baarin vessaan, josta poket kantoivat ulos.

Krapulaa ei kummallakaan kerralla tullut, tosin parin tunnin oksentelu varmasti "helpotti" siihen asiaan...

Vierailija

ensin huimausta, niin kuin olisi kunnon tuiterissa ja sitten katkee filmi. Jotkut jopa ns. sammuu. Tässä vaiheessahan ystävät ovat tosi tärkeitä, koska uhrilla itsellään ei ole mitään kontrollia tapahtumiin. Sitten herätään jostain eikä muisteta mitään, jälkioireina KUNNON krapula! Päänsärky on yleistä ja kun pää on niin kipeä niin se voi aiheuttaa sitä oksentelua.

Loppukaneettina sanoisin että tyttäresi on joko ottanut naista väkevämpää vähän tiuhempaan tahtiin, tai sitten tosiaan tyrmätty.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat