Onko järkeä jatkaa maidotonta dieettiä vauvan ihon takia,

Vierailija

kun nyt jo viikon jälkeen näen, että siitä ei ole apua? Eli olen maidottomalla dieetillä, koska selvitetään vauvan ihottumaa. Ihottuma on vain pahentunut dieettini aikana, se on levinnyt koko kroppaan. Ilmeisesti kyse on atooppisesta ihosta. Dieettiä olisi vielä muutama päivä jäljellä. Kyse ei ole siitä, ettenkö pystyisi jatkamaan, mutta onko siitä tässä tapauksessä mitään apua?

Kommentit (6)

Vierailija

vauva on nyt syönyt myös kaurapuuroa, joka on aloitettu hiukan ennen maidottomuutta. Mietin, että voisiko se kuitenkin vaikuttaa ihoon vaikka ei kovin allergisoiva olekaan. Itsekin olen nyt käyttänyt aika paljon kauratuotteita, sillä korvaan niillä maitoa. Ajattelin kokeilla muutaman päivän ilman kauraa, samalla voisin olla myös ilman muita kotimaisia viljoja. Itselläni ja äidilläni on atooppinen iho ja lapsena paha maitorupi, joten perimälläkin lienee vaikutusta.

Vierailija

Eli jos suolsito jo on huonossa kunnossa siksi,e ttä on oireillut pitkään ilman että on tiedetty syytä.

Niin suolsito ei kestä moniakaan vahvempia ruoka-aineita. Aluksi pitäisi jättää todella moni aine pois ja antaa suolistolle aikaa parantua. Sitten parin kk jälkeen pystyy ottamaan takaisin kaikki muut ruoka-aineet paitsi tietenkin sen todellisen pahiksen joka tilanteen alunperinkin on aiheuttanut.

Vierailija

Toisaalta, JOS selkeästi ihossa ei muutoksia ole tapahtunut ja siis pahentunut vain ihon kunto, niin lopeta sitten. Oletko pitänyt dietin ohella oirepäiväkirjaa? Itse olin 3 viikkoa myös vauvan oireilun takia maidottomalla dieetillä, meillä tosin maito testattiin jo ennen dietin aloitusta allergiakokeissa. Eikä siinä allergiaa tai herkistymistä tavattu. Mutta ne testit kun ei sitä aina toteen näytä...

Vierailija

Ja jos sitä ei hoideta niin pahimmillaan lapsis aa elinikäisen allergian monellekin ruoka-aineelle.

Mutta jos ei kerran auta niin sinuna koittaisin välittömästi jotain muuta ylseiseti allergisoivaa. Esim kotimaiset viljat (paitsi kaura) pois ruokavaliosta.

Atoppinen ihkin jostain syntyy ja kysehän on vain hoitamattomsita ruoka-aine allergioista. JA se jo on ihan lääkärienkin tiedossa, että viljat ei yleensä näy verikokeissa ollenkaan joten vain kokeilemalla saa selvyyden

(tai sitten MSAS-analyysillä, mutta se ei kuulu länsimaisen lääketieteen pariin joten sitä ei leine voida täällä mainostaa?)

No joka tapauksessa ei kannata yhtään laiskotella lapsen iho-ongelmien ja suolisto-ongelmien kanssa. Ne pitää oikeasti hoitaa nopeasti kuntoon. Pikkuine kärsii ja ennenkaikkea suolsito kärsii....

T: Allergisen äiti.....

Vierailija

Mutta todellakin, dieetin alkaessa ihottumaa oli vain parilla alueella kasvoissa, nyt on jaloissa, vatsassa, kaulalla.. eli on lisääntynyt räjähdysmäisesti. Vauva on jo kohta 7 kk, ja syö myös muuta ruokaa. Vauvan oma ruokavalio on pysynyt ennallaan. Korviketta ei ole koskaan juonut, joten maitoa ei hänen ruokavaliossaan ole.

Vierailija

En tiedä kuinka nopeasti dieettiruokavalio yleensä alkaa auttamaan, mutta meillä ei ainakaan viikossa ole tapahtunut mitään muutosta. Tosin meillä rajoitukset on olleet suoraan lapsen ruokavaliossa eikä minulla imetysaikana. Kuitenkin meillä maidoton ruokavalio ei ensimmäisen kuukauden aikana vielä kummemmin vaikuttanut vaan tasaantumiseen meni useita kuukausia. Tosin meillä reagointi ei tapahtunut iholla vaan vatsalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat