Koska helpottaa lapset 2 ja 4v? Vai helpottaako koskaan?

Vierailija

Tarkoitan sitä kun omaa aikaa ei ole koskaan. Tai eniten kaipaan sitä että saisin nukkua tarpeeksi. Nykyisin kun lapset heräävät tosi aikaisin. Ongelmana siis on lähinnä se että teen 3-vuorotöitä ja melko paljon myöhäisiä iltavuoroja ja sitten aamulla on aina se aikainen herätys. Lisäksi yövuoroja jotka varsinkin viikonloppuisin ovat todella raskaita, lapset kun eivät silloin mene hoitoon ja meillä on niin pieni asunto etten saa nukuttua kuin sen hetken kun mies menee lasten kanssa ulos. Odotan vain sitä päivää kun voisin sanoa että olen väsynyt ja menen nukkumaan. Vai tuleeko sellaista aikaa koskaan että voi päivällä nukkua jos lapset on hereillä?

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä saa rauhassa torkahtaa klo 17-18 kakkosen lasten ohjelmien aikana. Jos väsyttää kovasti, torkun silloin sohvalla ja lapset vieressä istuvat hiljaa ja rauhassa kun katselevat telkkaria. Aamuisin, jos en jaksa nousta aikaisin, lapset tulevat meidän sänkyyn katselemaan aamun lasten ohjelmia ja saisin ihan rauhassa nukkua/torkkua pari tuntia, jos haluisin. Meillä saman ikäiset lapset.

Eikö lasten isä voisi kyläillä jossain sinun yövuorosi jälkeisenä päivänä, että saisit nukkua?

Vierailija

Eli tiukat säännöt siitä, että viikonloppuna äiti saa nukkua ja isä hoitaa kaikki lasten asiat. Jos tällaista rajanvetoa ei tee, niin tottakai ne lapset tulevat viikonloppuna hakemaan äidiltään huomiota.

Lisäksi lähetä se mies lasten kanssa pidemmille reissuille. Jos miehen vanhemmat asuvat lähellä, niin lähetä sinne 3-4 tunniksi. Tai uimaan/luistelemaan/... ja syömään.

Vierailija

Meillä kuopus täyttää kohta 5v. ja esikoinen on 7v. Välillä läjähtää lastenhuoneen ovi kiinnni ja minä istun kahvilla yksin olohuoneessa.

Kuopus sanoo, että aikuiset pois.

Vierailija

Meillä lapset ovat nyt 6½v ja kohta 5v. Leikkivät nykyään koko ajan itsenäisesti yhdessä. Nukkuvat aamulla pitkään (8.30 asti ainakin) ja herättyään aloittavat yhteiset HILJAISET leikit. Me vanhemmat saamme nukkua ainakin klo 10 asti.

Vierailija

Itsekkin teen vuorotyötä ja meillä lapset 8, 6,4 ja 1½v ja nyt on ollut kyllä rankkaa kun tuo pienin on vielä niin pieni että herää todella aikaiseen eikä ilman aikuista pärjää hetken vertaa. Mutta nuo kolme vanhinta hoitaa tarvittaessa sujuvasti itselleen aamupalaa pöytää ja lastenohjelmat pyörimään ja antavat minun huilia. Vanhin välillä yrittää nuorintakin houkutella lastenohjelmien pariin mutta ei vielä ole siinä iässä. Yleensä kyllä vanhemmat lapset saattavat vedellä itsekin unia aamu kymmeneen asti viikonloppuna kun ovat illasta saaneet pidempään olla ylhäällä. Mutta siis kyllä se helpottaa aikanaan. Itse jo odotan aikaa jolloin nuorinkin on niin iso etä voi sen pari tuntia aamulla katsella lastenohjelmia eikä minun tarvitse nousta kuudelta tai seitsemältä ylös.

Vierailija

kun ei tartte enää silmiä selkään. Eli silloin voi aika lailla tehdä kotihommat lasten hereillä ollessa, ja lukea Hesarin ja vaikka jumpata itse kun lapset kattoo telkkaria, joten lasten nukkuma-aika jää totaalisti omaksi ajaksi, jonka voi sitten käyttää miten parhaaksi näkee.

Eli alle vuosi enää taperoaikaa!

Siihen on vielä sitten nelisen vuotta, kun noin 6 v voi viikonloppuna herätessään otta itse banaanin ja käydä pissalla ja kulkea ovista hiljaa ja puuhailla omiaan, Mutta pienempi helpotus tulee piankin!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat