Muita lähihoitajia tai opiskelijoita?

Vierailija

Miten opinnot menivät ja mikä oli sinulle hankalinta?

Mihin erikoistuit ja missä olet nyt töissä, palkkasi?

Itse olen ihan uusi lähihoitsuopiskelija, viikko vasta takana!

Kommentit (6)

Vierailija

Vaikeinta opiskelussa oli näyttösuunnitelmien teko alussa. Opiskelut meni hyvin, mukavinta oli työharjoittelut. Suuntauduin asiakaspalvelu ja tietohallintaan. Töissä olen yliopistosairaalassa osastosihteerinä. Palkka 1845 - 2300 riippuen tehdyistä työtunneista.

Vierailija

Tentteihinlukeminen yöllä oli rankkaa. Suuntauduin vammaistyöhön. Olen töissä psykiatrisella osastolla ja palkka on 1856 ja jotain.

Vierailija

sitten tuli työharjoittelujaksot ja päälle näyttöviikko.Opinnot meni hyvin, oli paljon aineita, jotka koin mielenkiintoiseksi. Ehkä jotkut liikuntatunnit sauvakävelyineen olisi voinut pois jättää. Välillä "väsytti" erilaiset ryhmätyöt ja niiden tekeminen. Porukan saattaminen yhteen ja kaikkien tasapuolinen panos ei aina ollut niin helppoa. Me teimme muutamia erittäin mielenkiintoisia ja hyviä opintokäyntejä, joista jäi hyvät muistot.

Suuntauduin vammaistyöhön(valittavana oli vain vanhus/vammaispuoli). Olin kehitysvammalaitoksessa töissä n. vuoden, sittemmin siirtynyt vanhusten palvelutaloon (yksi syy oli lyhyt työmatka). Olen viihtynyt erittäin hyvin ja työstä tykkään. Keskiansio on kuussa lisineen n. 2200e.

Vierailija

Eka puol vuotta takana, edessä 1,5 vuotta.

Rankkaa on ollut, kun kotona on kaksi pientä lasta. Kotitöitä ja tenttejä tuntuu olevan kokoajan, jonka takia perhe-elämä kärsii.

Erikoistun todennäköisesti lapsiin ja nuoriin.

Onneksi tämä koulu kestää vain kaksi vuotta!

Vierailija

opiskelussa hankalinta oli näyttösuunnitelmien tekeminen, myös opintojen alussa tunneilla istuminen oli vaikeaa... Tehtävät ja tentit on mennyt ihan kivasti, niitä on ollut sopivasti. Lääkelaskutkin sujuivat. Olen omaehtoinen opiskelija, opinnot koostuivat lähi- ja etäopetuksesta sekä työssäoppimisjaksoista. Etäpäiviä vähintään 1 pv/vko, oli jopa kokonaisia etäviikkoja.

Työssä olen ollut tk:n vuodeosastolla, yksityisessä hoivakodissa sekä ryhmäkodissa.

Vierailija

en nyt koostunut paljoakaan, tuntui, että opetetaan vain kaikkea turhanpäiväistä. Minä suuntauduin vanhustyöhön ja esim. siellä oli vähän väliä tyyliin 2vkoa vapaata, tehtiin vain itsenäisesti joku tehtävä joka ei välttämättä edes liittynyt vanhuksiin.

Noh se siittä..

Mutta olen työskennellyt vanhainkodissa sekä kotipalvelussa. Vanhainkodissa sai parempaa palkkaa, koska tein enemmän viikonlopputöitä ja myös öitä. Kotipalvelussa oli viikonlopputöitäkin vain harvemmin ja öitä ei juurikaan, tosin työ oli mielenkiintoisempaa ja kivaa.

Peruspalkka taitaa olla jotain 1769 tienoilla, mutta lisien kera jotain 2000e tienoilla (tosin saan myös ikälisän).

Opiskelijana kannattaa ehdottomasti mennä kokeilemaan vanhainkoteihin / palvelutaloihin jne. töitä ! Tienaa jo mukavasti, kun maksetaan tuntipalkkana ja työntekijöistä on nyt todella pulaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat