Tehdäänkö np-ultra alakautta vai vatsan päältä? (rv 11 tasan olen menossa)

Vierailija

sitten seuraavat ultrat onkin masun päältä

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

tehdäänkö päijät-hämeen keskussairaalassa sisäkautta vai päältä?

toivon todellaki että päältä ,kun inhoan sisäkautta tekemisiä ja sisätutkimuksia yli kaiken :))

Vierailija

jos ei ole ylimääräistä aikaa, etenkään, jos virtsamäärän liiallisuus todetaan vasta alakautta tehtävässä tutkimuksessa. On huomattavasti nopeampaa tehdä tutkimus sitten loppuun vatsan päältä kuin laittaa asiakas pukemaan, käymään vessassa ja riisumaan uudelleen.

Lainaus:

virtsan perusteella kumman tavan valitsee? :-D

Jos virtsaa on liikaa komennetaan käymään wc:ssä.

Vierailija

tehdään vatsan päältä. Jos sikiö on sellaisessa asennossa, että poimua ei saada sisäkautta mitattua, tutkimus viedään loppuun vatsan päältä.

Lainaus:

Riippunee enemmänkin sairaalan ja ultraajan käytännöstä kuin läskin määrästä.

Vierailija

Olen perusplösö! :D

Kakskertaa kolmesta tehty päältä ja alakautta että kaikki mittaukset on saatu tehtyä.

Keskimmäisen lapsen kohdalla riitti pelkkä päältä katsominen ja silloin olin kaikista pyöreimmässä kunnossa..

Vierailija

vatsan päältä.

Kun menin ilmottautumaan, se ...ööö nainen siellä ilmottautumisluukulla kysyi että koska olen viimeksi käynyt pissalla, rakossa pitäisi olla virtsaa kun ultra tehdään vatsanpeitteiden päältä.

Sanoin luulleeni että se tehdään alakautta koska olin lukenut niin. Nainen kysyi että mistä ihmeestä olen sellaista lukenut, ja saisiko hän nähdä sen paperin, kun kyllä se aina tehdään vatsan päältä. Sitten jos sitä kautta ei näy mitään niin vain siinä tapauksessa tehdään alakautta.

Mietin hetken, ja vielä kotona tarkistin, niin kyllä, siinä "meille tulee vauva" -lehtisessä jonka saa neuvolasta lukee, että np-ultra tehdään tavallisesti emättimen kautta. Siinä alussa kun on se kalenteri missä lukee että mitä milläkin viikolla tapahtuu.

ajattelin sitten että pitääkö tässä lehtisessä mikään muukaan paikkaansa, kun tämäkin tieto oli väärin...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat