Vierailija

.

Kommentit (7)

En halua missään nimessä olla ennakkoluuloinen, mutta en vaan voi sille mitään, että mielikuvani romaneista on aika karu. Ehkä siksi, ettei tielle ole sattunut yhtäkään mairittelevaa tapausta. Vanhempieni istuttamat asenteet istuvat edelleen tiukasti mielessä.

No, nyt lapseni on tutustunut naapurin kahteen samanikäiseen romanityttöön. Tytöt vaikuttavat tosi kilteiltä ja mukavilta, oikein ovat kohteliaita. Mitenkään en ole näyttänyt ennakkoluulojani, vaan olen ollut tavallisen ystävällinen heille. Siltikin minua arveluttaa jättää heitä ilman pientä tarkkailua. Alitajunta kun sanoo, että saattavat varastaa jotain.

Surullista, että ajatelen näin. Jotenkin myös pelkään tyttöjen äitiä, jos vaikka pelmahtaa tänne pukunsa kanssa ja ryhtyy mittailemaan tavaroita taskuunsa, tai rupeaa rähjäämään tms.

Apua, auttakaa mua tervehdyttämään mieleni. Mitä itse tekisitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

monta kertaa kivasti, et enää vahtaa heitä.

Ennakkoluuloille romaneja kohtaan on syynsä, eikä sitä tarvitse hävetä. Sosiaalisia ongelmia on heillä paljon. Toivottavasti nämä tuntemasi kuitenkin ovat kunnon ihmisiä.

Muakin vähän kammoksuttais, mutta onko vaihtoehtoja? Ketään, edes romania saa tuomita ennen kuin jotain tekee, mutta vaikeaa se on näiden ennakkoluulojen ja stereotypioiden kanssa silti elää...

Meihin on niin syvään istutettu jo lapsesta epäluulot ja ennakkoluulot, joten ei niistä noin vain eroon pääse. Se pitää vain hyväksyä. Mun mielestä on olennaista tunnistaa, että ongelma on _itsessä_ ei niissä joita pelkää. Vain niistä ongelmasta pääsee eroon.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat