Koulu on p-stä. Haluasin ottaa lapset pois!

Vierailija

Mutta onko Suomessa mahdollista??? Jenkeissä ja Australiassa home-schooling on ihan perusjuttu, mutta en usko että SUomessa mahdollista. Ja vaatisi vanhemmalta aika paljon kun joutuisi itse opettamaan. Miksi sinulla on siihen kiinnostusta? Itseä ei ainakaan kiinnostaisi opettaa omia lapsiani, mieluummin laitan ne kouluun.

Kommentit (10)

Vierailija

Enkä tiedä mitä sosiaalisia taitoja olisin siellä muka oppinut. Enimmäkseen olin yksinäinen seinäkukkanen.

Nyt nelikymppisenä olen kuitenkin ajautunut opettajaksi. Ja on minulla omiakin lapsia koulussa. Ja toteanpa vaan että koulu ei todellakaan kaikille sovi. Kaikkien pitäisi olla samasta muotista tai muuten olet ongelmissa. Isot ryhmät eivät ole kenenkään etu. Koulu voisi toimia korkeintaan jos opiskeltaisiin pienryhmissä, joihin oppilaat olisi valittu luonteen, oppimistavan ja edistymisen perusteella.

Omiani en kuitenkaan opeta kotona koska olen liian laiska ja sosiaalisesti kykenemätön moiseen. En vaan kestä katsella samoja naamoja pitkin päivää vaikka ne naamat olisivat omien lasteni ;)

Vierailija

Jos menette katsomaan noita amerikkalaisia tai englantilaisia homeschooling-sivuja, muistakaa, että siellä kotiopetus on erityisesti kiihkouskovaisten suosimaa, joten sivuihin kannattaa suhtatua pienellä varauksella.

Vierailija

Kylässämme oli perhe jossa yli kymmenen lasta. Vanhemmat eivät halunneet peruskouluun heitä, joten opettivat kotona. Lapset näyttivät osaamisensa kokeilla, jotka opettajat tarkistivat.

TV:stä on tullut asiaohjelmia, joissa eräässäkin kotiopetuksessa lapsilla oli lukujärjestys, jonka mukaan kotona opeteltiin. Ei saanut mm. nukkua mihin asti halusi, vaan ihan koulumaista, mutta ilman kouluun menemistä.

Vierailija