:op Parhaimmat keinot raskauspahoinvoinnin helpottamiseksi! Heelp!

Vierailija

Voih, laittakaa nyt hyvät siskot vinkkejä miten torjuitte jatkuvaa ällötystä! Ja tää hemmetin väsymys.. jaksan olla ylhäällä pari tuntia ja sitten on taas otettava tunnin-kahden unet.

Kommentit (13)

Vierailija

tasainen syöminen, eli ettei päässyt tulemaan nälkä, ja toisaalta etten syönyt itseäni ähkyksi.

Akuutteihin kuvotuskohtauksiin auttoi mm. pakastemansikoiden syöminen ja raikas talvi-ilma.

Vierailija

Eihän siihen mitään täydellistä apua tahdo llöytyä. Ei auta kuin yrittää kestää, vaikka rankalta se sillä hetkellä tuntuu!

Minulla on auttanut se, että juo paljon(paljon erilaisia tuoremehuja yms kaappiin, että on mistä valita kun kaikki ei aina maistu.) ja syö usein ja vähän kerrallaan.

Kaikki makea minulla on vain on lisännyt huonoa oloa. Porkkanat, hedelmät yms myös helpottavat oloa.

Tsemppiä! Joskus se helpottaa. =)

Vierailija

Mehukeitolla elin, tiedä sitten kuinka tasapainossa arvot oli.. Sitten soitin lääkärille ja sain reseptin pahoinvointilääkkeeseen ja tunti lääkkeen oton jälkeen söin ensimmäisen lämpimän aterian yli viikkoon.

Lainaus:

Sen verran tähän ketjuun vielä pitää mainita, että on muuten aika eri olo, jos on pahoinvoiva tai niin, että ihan oikeasti oksentaa. Se, että on "öllö olo" muttei oksenna pitää kuitenkin elimistön suola-sokeri-tasapainon kasassa. Sitten jos oksentaa kaiken syömänsä pois, niin ollaan jo ihan toisessa olotilassa. Ei sellaisesta "öllö olo":sta mitään sairaslomaakaan saa, mutta jos oksentaa monta kertaa päivässä, niin ei siitä elämästä mitään tule. Muistan kokanneeni ruokaa esikoiselle - toisessa kädessä oli paistinlasta, jolla hämmentelin jauhelihaa paistinpannulla ja toisessa kädessä ämpäri, johon oksentelin...

Vierailija

Mulla auttoi siis suolan syönti. Sitä en kyllä voi suositella muille.

Pahimpaan kuvotukseen helpotusta toi kylmä vissy ja sitruunan imeskely. Sitruunaa pidin koko alkuraskauden ajan aina jääkaapissa. Halkaisin sen 4 lohkoon ja imeskelin lohkoa kunnes vointi helpotti.

Vierailija

on vaivannut tänne melkein puoliväliraskauteen asti. Ainoa ja paras keino torjua pahaa oloa on minulla verensokerin tasaisena pitäminen. Pakko syödä sellaista, mikä pitää verensokerin tasaisena eikä tee mitään piikkejä ja laskuja, joten kaikki nopeat hiilarit on pannassa. Tai ainakin on aina silloin, kun saan alas muutakin kuin jääkylmää banaanijugurttia ja riisimuroja...

Vierailija

mutta sitä saat vain, jos pahoinvointi johtaa pahaan kuivumiseen. Oli muuten ihanaa jatkuvan yökkäilyn jälkeen päästä tiputukseen, kun ei ollut paha olo.

Vierailija

Sen verran tähän ketjuun vielä pitää mainita, että on muuten aika eri olo, jos on pahoinvoiva tai niin, että ihan oikeasti oksentaa. Se, että on "öllö olo" muttei oksenna pitää kuitenkin elimistön suola-sokeri-tasapainon kasassa. Sitten jos oksentaa kaiken syömänsä pois, niin ollaan jo ihan toisessa olotilassa. Ei sellaisesta "öllö olo":sta mitään sairaslomaakaan saa, mutta jos oksentaa monta kertaa päivässä, niin ei siitä elämästä mitään tule. Muistan kokanneeni ruokaa esikoiselle - toisessa kädessä oli paistinlasta, jolla hämmentelin jauhelihaa paistinpannulla ja toisessa kädessä ämpäri, johon oksentelin...

Vierailija

Mulla oli toisesta järkyttävää oksentelua. Olin monta viikkoa sairaslomallakin, en tosin tiputuksessa, mutta kun veriarvot otettiin 2 viikkoa oksentelun loppumisen jälkeen, niin ne oli edelleen sekaisin, joten en tiedä olisiko melkein pitänyt olla.

Niin, mut ainoa ohje minkä sain oli se, että syönnin jälkeen olla makuulla puoli tuntia, niin kestäisi joku sisällä tai ehtisi edes vähän aikaa imeytyä.

Itsestä tuntui että ainut mikä auttoi vähänkään oli Fazerin sellainen pieni salmiakin muotoinen salmiakki, jota oli rasiassa. Sillä sain käytyä kerran teatterissa ;-) Jos verenpaine on korkea entuudestaan, niin ei liene järkeä popsia salmiakkia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat