Jos kasvain tai syöpää näkyisikö myös tulehdusarvoissa tai senkassa?

Vierailija

.

Kommentit (4)

Vierailija

kun on ollut alhaiset rauta-arvot. Loppuvuodesta kuitenkin todettiin rintasyöpä (kun itse löysin kyhmyn). Alhaiset rauta-arvot eivät siis liittyneet syöpään.

Vierailija

useimmat syövät eivät näy missään verikokeissa, muuten kuin ehkä siinä vaiheessa kun sen huomaisi jo muutenkin.

Sen kyllä olen kuullut, että hemoglobiiniarvot saattavat alkaa laskea jos syöpä muhii elimistössä. Isälläni esimerkiksi oli näin. Siis pitkäaikaisesti olivat jo olleet alemmalla tasolla kuin aiemmin.

Vierailija

Itsekin olen aina ajtellut, että näkyisi. Käyn säännällisesti labrassa ja tavallaan olen ajatellut, että siinähän aina sitten selviäisi samalla, jos olisin sairastunut vakavasti vaikka syöpään.

Mutta on kuulemma syöpiä, jotka ei näy verikokeissa.

Vierailija

Sitten vasta kun kasvain alkaa aiheuttaa oireita, ja osataan lähteä etsimään oikeasta suunnasta, voidaan tehdä "täsmäkokeita". Muuten sitä ei tiedä, mitä sisuksissa itää... Eli tavallisimmissa verikokeissa ei useimmiten mitään näy. Tietysti joskus kuulee, että jollakin oli jotain häikkää verikokeissa ja sen pohjalta tehtiin lisäkokeita ja löydettiin syöpä. Usein se on kyllä toisin päin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat