Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lähti klo 8 ja palaa klo 22...

Vierailija

Töissä 7 pv/ vk

Kommentit (8)

Vierailija

onpa reilu jako teillä... mun ukkoni on vaan 5 pv töissä, mut aina liikentees. käytännön yksinhuoltaja... koita kestää, meitä on paljon

Vierailija

Meillä lapset kohta 3v ja 1v9kk. Aloitin työt nyt vuoden alussa enkä ole hetkeäkään katunut. Etukäteen pelotti oma jaksaminen, mutta päivääkään en olisi enää jaksanut olla kotona. Asutaan paikkakunnalla, jossa minulla ei ole kovin paljon tuttuja, hyvät ystävät asuu kaukana,joten olin kotona ollessa tosi yksinäinen. Tämä oli ainakin meidän kohdalla hyvä ratkaisu ja lapsetkin ovat sopeutuneet aivan loistavasti päiväkotiin. Mieskin joutuu nyt rajoittamaan työpäiviä, koska minä en ehdi joka päivä lapsia hakemaan. Yrittäminen ja yrittäjän puolisona oleminen vaatii hermoja ja helkkaristi sisua. Kai se on hyvin pitkälti elämäntapa. Itse en ole tähän oikein tottunut ja juurikin tuo epävarmuus on se asia mikä myös minua rasittaa eniten. Päivä kerrallaan koitan mennä ja muistaa myös nauttia tästä ajasta kun lapset ovat pieniä. Se aika on kuitenkin niin lyhyt.

Vierailija

Mutta tuo ap:n tilanne taitaa käytännössä olla ihan sama. Mun mies tulee sentään normaalisti ennen kahdeksaa kotiin jos ei ole työmatkoilla.

Vierailija

Mulla on kans yrittäjämies. Tekee paljon töitä, vaihtelevasti. Eniten lähinnä rasittaa epävarmuus. Kun ei uskalla luottaa, että sitä luultua vapaapäivää tuleekaan. Kun meilkein aina on kuitenkin joku juttu, mikä pitää tehdä. Joskus on vähemmän töitä, silloin on sitten epävarmaa rahan suhteen, ja miehen pitää koittaa haalia jostain niitä töitä, ja siihen menee sitten se aika. Ja kun toisella on raskasta töissä, ei "pysty" itse kovasti valittaan, vaikka pää meinaiskin hajota kotona. Jos menisin itse töihin, ois vieläkin raskaampaa varmaan, kun illat pitäis työpäivän jälkeenkin jaksaa itekseen lasten kanssa. Meillä pojat 3 v j 1 v. Tsemppiä kanssasisaret!

Vierailija

Minulla yrittäjämies, yleensä töissä viitenä tai kuutena päivänä viikossa. Tekee pitkiä ja epäsäännöllisiä päiviä. Rankkaa on välillä kun lapset pieniä ja pienellä ikäerolla. Voimia ap!

Uusimmat

Suosituimmat