Haluaisin niin vielä yhden lapsen, mutta olen jo 42 vuotias. : (

Vierailija

Tässä iässä ei niin helposti enää raskaudu, ja muutenkin on jo liikaa ikää vauvan tekemiseen. Olisinhan jo viisikymppinen, kun lapsi menisi kouluun, ja eläkeiässä, kun lapsi muuttaisi kotoa.

Antakaa lohdutuksen sanoja, miten hyväksyä oma ikääntymisensä ja se, että lapset on jo tehty, please!

Vaikka sitä vauvantuoksua olisi niiiin ikävä...

Kommentit (10)

Vierailija

sai vauvan vielä 40 vuotiaana, on nyt 54, ja pikkusisar 14 vuotta. Ei meidä äitee ainakaan tunnu liian vanhalta teinin äidiksi.

Mutta jos omasta mielestäsi olet liian vanha, niin ei kai auta kuin hyväksyä asia. Voisit tarjoutua vaikka "varamummoksi" tai siis vauvanvahdiksi jollekkin joka täällä valittelee että on yh eikä ikinä pääse minnekkään kun ei ole hoitajia =)

Vierailija

niin en näe mitään syytä mikset voisi vielä yhtä vauvaa yrittää.

Äitini oli 40v kun sain meidän nuorimman siskon. Siskoni ei juurikaan ole kärsinyt vanhoista vanhemmista, eikä häntä ole sen asian takia kiusattu.

Ainoa, mistä sanoi kärsineensä oli, kun me muut muutimme kotoa pois ja hän jäi yksin sohvalla nuokkujien kanssa.

Nyt vanhempamme hoitelevat kovasti siskoni (nyt 30v) lapsia. Ovat pirteitä ja vapaita eläkeläisiä. Silloin kun minun lapseni olivat pieniä ja olisin kaivannut hoitoapua, olivat vanhempamme töissä ja siinä sivussa hoitelivat omia vanhoja vanhempiaan.

Eli jos oikeasti haluat vielä lapsen, eikä tämä ole vaan jotain viimeisen hetken paniikkia, niin toteuta se :)

T 43 vuotias, joka satsaa nyt opiskelu- ja sitten työelämään ja itseensä monen kotiäitivuoden jälkeen.

Vierailija

..vaan lohdutuksen sanoja siihen, että en enää saa sitä lasta.

Ainokainen on alkuunsaatettu 10- vuoden lapsettomuushoidoilla...joten jos raskaaksitulo oli 25 vuotiaana minulle kovin vaikeaa, nyt se on mahdotonta.

En jaksaisi enää rankkoja hormonihoitoja.

Mutta kiitos ystävällisistä sanoistanne. Yski selviytymisstrategia on lienee opiskelu, pääsin yliopistoon lukemaan erityipedagogiikkaa. Ehkä unohdan tämän hölmön vauvankaipuun.

Vierailija

Nelikymppisiä pienen vauvan äitejä meinaan on.Ja juurihan esim. 41v. Sari Tamminen tuli äidiksi ja toinen 40v Marita Taavitsainen odottaa...ja ovat vasta "ekalla kierroksella".

Jos luoja vielä suo lapsen ja sitä kovasti haluat, miksi et niin tekisi? En itsekään sinua nyt niiiiin kamalan paljoa nuorempi ole (nyt 37v) ja aion vielä kolmatta yrittää jossain vaiheessa.

Vierailija

mun mielestä se "raja" alkaa tulla vastaan 44-45v iässä...

Mulla on parikin mammatuttua jotka on saaneet esikoisensa 40v tienoilla ja sit tajunneet haluavansa vielä toisen (ekaksi ajattelivat vain yhden tehdä) ja niimpä toisen saamisen aikaan ovat olleet n. 42-44v

Enpä ole nähnyt moisessa mitään huonoa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat