Mun mies on alkanut vauvan myötä lässyttää ihan sietämättömästi

Vierailija

Puhuu koko ajan miten isi tekee sitä ja äiti tätä, siis ei lapselle vaan myös minulle. Pitääkö tähän jotenkin tottua vai hiipuuko miehen innostus puhua noin jossain vaiheessa? Olenhan minä kuitenkin muutakin kuin äiti. Olen miehelle asiasta sanonut mutta edelleen jatkaa puhumista noin...

Kommentit (8)

Vierailija

Eikä mennyt perille vasta kun vauva oli jo 3v eli pieni poika. Siihen asti eli siinä uskossa että meidän täytyy lapsen kuullen puhua lapsen kieltä jotta lapsen puhe edistyisi/ kehittyisi normaalista.

No se on oikeasti sitä kun mies on onnellinen vauvasta. Arvostakaa sitä. Vaikka se tuntuu nyt pahalta. Pian vauvanne on iso ja ette enää puhu niin. Eli miehenne on saanut toisen rakkauden kohteen ja te olette aina se puoliso. Vaan lapset vie joissain asioissa huomioin kokonaan.

Vierailija

ja antakaa miehelle _kerrankin_ tilaisuus olla pehmeä. Kyllä se ohi menee ja muistelette tuota erikoista aikaa vielä kaiholla. Luottakaa vaan!

Vierailija

mun mies on alkanut käyttää ihme sanoja, tyyliin poppa "älä koske, se on poppa", ja lapset on ihan hoomoilasena että mikä se oli?

olen yrittänyt sanoa että käytettäisiin suunnilleen normaaleja sanoja lasten kanssa, ja varsinkin jossain tärkeässä asiassa kuten kuumasta varoittamisessa, eihän lapsi, joka itse puhuu normaalisti "kuumasta", tajua mitä se isä nyt meinaa poppansa kanssa.

Vierailija

että ei ala sulle lässyttämään. Mun mies on kans joskus alkanut puhumaan mulle tyyliin "voi pikkuista..." ja silloin alkaa nousta savu korvista. Mulle ei todellakaan puhuta kuin lapselle! Olen sanonut, että kiitos vaan, mutta mä olen aikuinen ihminen ja sun tasavertainen kumppanisi, en mikään lemmikkipupu tai pikkulapsi, jolle lässytetään.

Vierailija

Mä en ole millään tasolla sellainen ihminen, että jaksaisin kuunnella lässytystä, joka on kohdistettu MINULLE! Lapsille saa lässyttää vaikka kuinka, mutta turha tulla mua samaistamaan lapseen. Mä olen aikuinen ihminen, ja mulle puhutaan kuin aikuiselle ihmiselle.

T: Erinomaisen pehmoisän vähemmän pehmo vaimo

Lainaus:

ja antakaa miehelle _kerrankin_ tilaisuus olla pehmeä. Kyllä se ohi menee ja muistelette tuota erikoista aikaa vielä kaiholla. Luottakaa vaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat