Onko sinusta ihan normaalia, että lapsiperheessä( 2 lasta) on aina IHAN siistiä? Itse

Vierailija

epäilen tällaisen tip top-siisteyden "normaaliutta". Tarkoitan siis sellaista siisteyttä, ettei koko kodissa näy yhtäkään ylimääräistä tavaraa, joka ei olisi paikallaan, vaikka itse olisin mennyt yllättäen pistäytymään. Mitä ajatuksia tällainen koti teissä herättäisi?

Kommentit (11)

Vierailija

kuopusta vessassa kesken kahvittelun. Kun tuli takaisin, mun kahvi maistui pesuaineelle, siivousneurootikko oli suihkauttanut pesuainetta pöydälle ja pyyhkinyt sen sillä välillä.

Lainaus:

Lisäksi mamma karjuu ihan hulluna jos joku pullanmuru putoaa lautasen viereen, saatika lattialle. En oikein viihdy siinä kyläpaikassa.

Vierailija

tietenkin siitä minkä ikäisiä ja sukupuolisia lapset ovat.

Pikkutytöt, siinä kahdeksan paikkeilla yleensä näyttävät välittävän huoneestaan hieman enemmän joten silloin se saattaakin olla ihan normaalia, mutta itselleni se kuullostaa taboolta.

Oma huoneeni oli nuorempana AINA sotkuinen. Vasta 15 vuotiaana aloin itse pitämään huoneeni kunnossa. Sitä ennen ei olisi voinut vähempää kiinnostaa varsinkaan kun veljeni kiusaaminen oli paljon hauskempaa.

Mutta ei se ole täysin harvinaista...

Vierailija

Tietty jos lapset leikkii vain huoneessaan ja saavat vain yhden lelun kerrallaan, saavat tulla olohuoneeseen vain lukemaan katekismusta sunnuntaisin ja pyyhkimään pölyjä piirongin päältä joka aamu kello 10-11. Muuten epäilisin jonkin sortin siivousneuroosia.

Vierailija

Jos on joitakin tavaroita siellä täällä ja lapset sentään saavat leikkiä normaalisti (mutta rajoitetusti tietyissä huoneissa) , kuulostaa ihan realistiselta, jos vanhempi pitää siisteydestä. Kyllä meilläkin kaikki kamppeet siivotaan kaksi kertaa päivässä yleensä paikalleen, vaikka en nyt ihan tavattoman neuroottinen olekaan. Ehkä vaan ihan pikkasen.

Vierailija

Lapsilla on erilliset lelut joka leikkiin. Jos leikitään kauppaa vaikka, niin sitten otetaan esille kassakone, kauppakassi, muoviostokset. Kaupasta ei saa ostaa mitään muita leluja eikä sinne saa mennä vauvanukkea vaunuissa työnnelleen. Kun leikki loppuu tavarat on laitettava heti paikalleen ennen uuden leikin alkua.

Meidän lapset eivät tykkää käydä heillä leikkimässä. Heidän lapset taas viihtyvät meillä hyvin ja haluavat aina askarrella meillä. Tosin heille pitää koko ajan ehdottaa mitä tehdä, kun eivät itse osaa tehdä mitään ilman jatkuvaa ohjeistusta ja eivät keksi itse mitään leikkejä.

Meillä lapset saavat lekkiä leluillaan missä haluavat ja miten haluavat. Illalla lelut laitetaan kutakuinkin paikoilleen ennen nukkumaan menoa.

Vierailija

Mun mielestä on ihan normaalia jos koti pidetään siistinä. Näin meilälkin. Lapsia on sentään 5 alle 8 vuotiasta ja ei silti ole tavaraa jokapuolella ja voin sanoa että meillä on koti tip top kunnossa kokoajan. Lapset leikkivät aina tietyillä leluilla, ja laittavat paikoilleen kun lopettavat leikit. Jos eivät laita, minä laitan. Muutenkn siivoan joka päivä, joten näin koti pysyy siistinä ja mukavaa on olla kotosalla. Ei siinä mitään outoa ole.

Vierailija

Myimme kerrostaloasuntoamme monta kuukautta ja jouduimme pitämään asunnon siistinä koko ajan, koska sovimme, että esittelijä voi tulla lyhyellä varoitusajalle esittelemään asuntoamme. Kaupat tulivat kaksi viikkoa sitten ja kauppojen teon jälkeen ei olla siivottu kunnolla kertaakaan. Mies tykkäsi kovasti jatkuvasti siististä kodista, mutta minä en jaksa siivota koko aikaa, eikä mieskään ole siihen yksin valmis.

PS: Eihän päiväkotikaan ole aina sekaisin, vaikka siellä on paljon lapsia.

Vierailija

tietysti kyllä lasten iät aika paljon vaikuttaa. Meillä vajaa 2v kävelee perässä viskomassa leluja lattialle sitä mukaa kun mätän niitä lelukoreihin... :D

Ja luulen että meillä lapset on aika paljon tyytyväisempiä kuin kodissa jossa pitää olla siististi koko ajan.

Vierailija

Lisäksi mamma karjuu ihan hulluna jos joku pullanmuru putoaa lautasen viereen, saatika lattialle. En oikein viihdy siinä kyläpaikassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat