Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otitko influenssarokotusta? Tuliko influenssaa tai flunssaa?

Vierailija

Otin rokotuksen lokakuussa ja tämä on toinen talvi, kun olen rokotuksen ottanut itselleni. Olen ottanut sen, kun alle 3 vee nuorimmainenkin on rokotuksen saanut. Jo viime talvena ihmettelin ainaista kurkkukipua ja flunssan kaltaista oloa, joka ei kuitenkaan koskaan pahentunut flunssaksi. Tänä talvena olin kipeä lähes koko joulukuun ja nyt taas kolmatta viikkoa. Yhtäkään työstä poissaolopäivää ei kyllä tule, mutta "flunssa" vaan jatkuu ja jatkuu. Töissä pystyy olemaan Buranan voimalla. Ennen rokotusta flunssat olivat "normaaleja", eli kestivät jotain viikon ja menivät ohi. Myöskään alle 3 vee ei ole oikeastaan sairastanut flunssaa. Eli kyllä se rokotus jotain vaikuttaa, mutta enpä nyt tiedä onko hyvä vai paha...?

Kommentit (1)

Vierailija

Itse olen ottanut influenssarokotuksen varmaan 12 vuotta jo peräkkäin ja lapsenikin jo 6 vuotta peräkkäin ja mieskin 3 vuotta ja pienempikin lapsi nyt yhden kerran.

Flunssia on toki tullut vaikka millä mitalla, mutta influenssaa ei yhtenäkään vuonna. Toki aina ei se rokotus ihan osu ja on mahdollista saada influenssa, mutta meille ei ole tullut. Nuo pitkittyneet flunssat tuntuu nykyään kuuluvan asiaan - yksi syy lienee nämä leudot talvet ja toinen juuri se, että nykyään hektisessä elämässä ei jäädä niitä potemaan (ja mitenpä pienen lapsen äiti kotonakaan lepäisi), joten taudit ei pääse poistumaan.

En usko, että sinun oireillasi ja influenssarokotuksella on siis mitään tekemistä keskenään. Nyt juuri on alkanut pääkaupunkiseudulla influenssa kiertää, joten kohta on tosi kipeää porukkaa.

Uusimmat

Suosituimmat