Sile joka ihmetteli, kun kissa pitää laittaa toiseen huoneeseen..

Vierailija

Lapsiperheen vierailun ajaksi: Meillä toinen lapsi pelkää hysteerisesti kissoja, koska yhdessä kyläpaikassa tällainen ihana söpö perhekissa, joka on "niin rauhalinen eikä koskaan tekisi pahaa kenellekään" hyökkäsi äkkiarvaamatta pojan päälle, kun tämä oli vuoden vanha, eikä vielä tarpeeksi ketterä päästäkseen karkuun alta, saati sitten että olisi vielä osannut ymmärtää tilanteen ja mennä karkuun. Istuimme kaikki vieressä, mutta kukaan ei ehtinyt apuun kun kissa oli jo hypännyt pojan päälle ilmeisesti jostain hermostuneena (äänistä? paikalla oli kymmenisen lasta, jotka pitivät kovaa meteliä, poikamme heistä pienin, joten "helppo kohde" kissalle): Tämän jälkeen on pelännyt kissoja, joten jos menemme kylään kissaperheeseen, pyydän aina - jo etukäteen - että kissa laitettaisiin toiseen huoneeseen. Toki yritämme käydä myös "tervehtimässä" kissaa ja silittämässä näyttääksemme, ettei kaikki kissat ole ilkeitä ja niitä on kiva rapsutella, mutta nyt 3 vuotiaalle on ihan turha yrittää selittää, että hänen ei kannata kissoja pelätä. Hän pelkää ja sillä siisti. JOten kaikki pääsevät helpoiten kyläilyn ajan, kun kissa on omassa rauhassaan toisessa huoneessa.

Kommentit (13)

Vierailija

Ap kirjoitti, että lapsi oli leikkinyt ja kissa oli äkkiarvaamatta hyökännyt. Ei lapsi ollut edes lähestynyt kissaa. Kyllä eläimet on eläimiä ja saattavat "kilahtaa" hetkellisesti. Onneksi en tunne ketään perhettä joka ajattelisi noin kuin 2. Tottakai vanhemmat vahtivat lapsiaan mutta emännän ja isännän homma on taata että elukat ei käy kenenkään päälle. Ja laittaisin oman lapseni toiseen huoneeseen jos olisi uhkana että hän kävisi jonkun vieraan lapsen kimppuun kynsin ja hampain. Taikka sitten istuisin koko ajan tämän lapseni vieressä varmistamassa että näin ei käy. Teetkö niin myös elukoitesi kanssa vai oletko sitä mieltä että lapsen moka jos joutuu kynsittäväksi?

Vierailija

Meillä on koira, joka tarpeen vaatiessa laitetaan lapsiportin taakse, ettei kyläilevien lasten (taikka koiran) tarvi koko ajan olla varuillaan. Ei ole suuri vaiva meiltä eikä niitä vieraita jatkuvasti käy.

Vierailija

ja laittaisin meidän kissa vaikka ulos siksi aikaan ku on vieraita. Laitanhan mä ne muutenkin välillä kun meno yltyy liian kovaks niin ulos. Ei se kissa tai koira siit mitenkään häiriinny jos sen laitta toiseen huoneeseen/ulos siksi aikaa. Eläimiähän ne kumminkin vaan on vaikka tärkeitä ovatkin. Mutta kyllä mulle tärkeämpää on että hyvän ystäväni lapsi voi leikkiä meillä rauhassa.

Vierailija

Kun jos koira on käynyt lapsen kimppuun niin se lopetetaan.

Otti vielä esimerkiksi meidän yhden lapsen ja sanoi että jos hänen koiransa purisi meidän lastamme niin heti ensimmäiseksi kysyisi että mitä helvettiä se lapsi teki koiralle. Ja kyse ei ole siis mistään riiviölapsesta vaan erittäin rauhallisesta tapauksesta (tosin kyseinen koirakin on aika rauhallinen).

Me sitten miehen kanssa sanottiin että ihan sama mitä teki, jos koira kävisi lapsemme kimppuun niin se lopetettaisiin (ei tietenkään jostain ihan pienestä "vahinkopuraisusta") niin siitäkös tämä koiranomistaja kiivastui ja sanoi että sen jälkeen hän tappaisi lapsemme!!!???!!!

Ja ihan isäihminen on tämäkin koiranomistaja.

Sanomattakin selvää että tämän perheen kodissa emme kyläile ikinä.

Ihan vaan periaatteesta.

Sama ihminen on myös sanonut että jos hänen koiransa ja jonkun lapsi (eli siis meidänkin) olisi vaarassa hukkua/jäädä auton alle niin hän pelastaisi koiran ensin...

Mä en vaan osaa arvostaa tälläisiä ihmisiä lainkaan vaikka eläimistä pidänkin.

Vierailija

itse kahden lapsen äitinä JA eläinihmisenä sanoisin että kun lähden kylään ystävieni luo,joilla on kissoja/koiria,niin mukavampaa olisi jos minun ei tarvitse koko vierailun ajan seurata herkeämättä 1v poikaani joka sattuu rakastamaan kaikkea elävää,olivat ne sitten vaarallisia tai ei.lähden kylään seurustelemaan ystävieni kanssa,en kouluttamaan poikaani tulemaan toimeen eläinten kanssa-tämän joutuisi tekemään aina uudelleen ja uudelleen.Minä haluaisin käyttää vähän aikani jonka kerkeän kylässä olemaan,siihen seurusteluun!!jos kotieläimistä näyttää tulevan harmia eikä isäntäväki halua niitä pois sulkea,jätän seuraavalla kerralla vierailun väliin-lähden kylään nauttimaan seurasta,en etsimään lisästressiä

Vierailija

Ja sitten ihmetellään, kun a. lapsiperheet eivät kyläile, tai b. lapsiperheiden vanhemmat eivät kyläillessään seurustele, vaan keskittyvät lapsiinsa koko ajan.

Olisi kiva, silloin kun kylään pääsee, että voisi jutella vieraiden kanssa sen sijaan, että koko ajan komentaa lastaan. Kiellettyjä juttuja kun varmasti löytyy siitäkin huolimatta, että kissa on viety toiseen huoneeseen, kallis maljakko nostettu pois matalalta olohuoneen pöydältä jne. Ja niitä kieltoja harjoitellaan päivittäin kotonakin.

Vierailija

sit kivaa kun vieraidesi koko teilläoloaika menee siihen kun vahditaan lapsia ja eläimiä, etteivät käy toistensa kimppuun?

Mä ainakin pelkään edelleen koiria, vaikka olen aikuinen ja vaikka olen niiden kanssa tekemisissä. Jos pelottaa, niin pelottaa, ei sille mitään voi. Enkä voi ymmärtää, kuinka koiria pidetään tasavertaisina lasten kanssa. Hyi!

Vierailija

... ja mielestäni se on lasten vanhempien asia pitää huoli siitä, että heidän lapsensa EI mene koiran tai kissojen luo.

Meillä nuo eläimet ovat perheenjäseniä ja en todellakaan ala sulkemaan niitä vieraiden takia toiseen huoneeseen. Tämä on myös eläintemme koti.

Onneksi kaikki vieraamme ovat ymmärtäneet tämän, myös lapsiperheet. Meillä toimitaan näin, ja jos se on ongelma, tavataan sitten jossain muualla kuin meillä. Homma on sujunut hyvin, tai sitten tuttavapiiriimme kuuluu vain erityisen fiksuja vanhempia lapsineen ;)

Vierailija

Kyllä löytyy omia lapsia.

Ja luonnollisesti me vastaamme siitä, että koiramme (ja kissamme) käyttäytyy kunnolla, mutta kuten jos itse vierailemme eläinperheessä, vastaamme itse myös omista lapsistamme, ja tuota toivon vierailtammekin.

Eläimiä ei siis meillä suljeta toiseen huoneeseen, jotta vanhempien ei tarvitsisi katsoa lastensa perään ja valvoa, että he eivät koske eläimiin. Se on kunkin vanhemman tehtävä itse opettaa lapsilleen, miten eläinten kanssa toimitaan.

Ap käsitteli kirjoituksessaan lähinnä kissoja.

Toki, jos meillä olisi iso koira, saattaisin ehkä toimia toisin, mutta niin ei ole, ja koirammekin saa olla muun perheen seurassa myös silloin, kun meillä on vieraita.

Kissat yleensä poistuvat vapaaehtoisesti paikalta, kun vieraita tulee, joten harvinaisempaa on, että vieraat niitä edes näkevät. Välillä toinen jää paikoilleen ja annan sen olla omissa oloissaan, kuten vieraammekin antavat.

Vierailija

Koska kotiimme tuli parvekkeen kautta jonkun kissa ja ei huomattu sitä. Se makasi vanhempieni sänkyllä ja kävelin siitä ohi, niin kissa hyökkäsi kimppuuni. Äitin piti irottaa se minusta, koska piti kynsillään kiinni ja hirveät jäljet sai aikaiseksi.

Isovanhempienni luona oli paljon kissoja ja koska he asuivat kaukana kävimme vain harvoin siellä.

Ei olisi tullut mieleenkään, että pelkoni vuoksi kissat olisi ulos häädetty.

Sen vuoksi voitin pahimman pelkoni, kun ikinä sielä ei mitään tapahtunut ja lopulta uskalsin aikuisten rohkaisemana silittää yhtä kilttiä kissaa, joka vaan makasi paikallaan.

Yhä pelottaa kyläpaikoissa jossa on kissoja, jos tiedä varmaksi, että ovat kilttejä.

Kuitenkin tämä hysteerinen pelko pitää jossain vaiheessa voittaa ja vanhempien on autettava lasta. Kissoja ja koiria on joka paikassa ja elämä tulee olemaan kamalaa jos niitä hysteerisesti pelkää.

Auttakaa lastanne ! Älkää suojelko liikaa ! Oppii vaan enemmän pelkäämään, jos kissa laitetaan pois. Onhan se selvä osoitus, että kissa on vaarallinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat