Miksi vanhemmat eivät voi myydä toisilleen esim. luistimia tms?

Vierailija

Ihmettelen suuresti sitä että vanhemmat eivät voi keskenään vaihtaa tai myydä esim. luistimia tai suksia. Ymmärrän että jotkut haluavat säilyttää ne itsellään mahdollista uutta tarvetta varten. Mutta esim. yksi ystäväni ostaa kaikille kolmelle lapselleen AINA uudet välineet ja heittelee niitä ROSKIIN. Tai sitten myy tuolla Huutonetissä.. olen kysynyt että jos myisi mulle mutta eipä taida olla sitten "muodikasta" sellainen.

Tosi asia on se, että kaikilla EI ole varaa ostella koko ajan kasvaville lapsilleen uusi tamineita. Ja tiedoksi: Kirpputoreja EI ole joka kunnassa.. ja jos on niin korkeintaan sellaista kamaa löytyy että puliukot voivat käyttää..

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

ei enää tunnu järkevältä, kun pöydästä joutuu maksamaan useita kymppejä euroissa ja aikaa kuluu useita tunteja.

Huutonettiin kannattaa laittaa vain hyväkuntoista tavaraa, koska postimaksut nostavat tuotteen hinnan uutta vastaavaksi.

Vierailija

Lainaus:

En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka heittäisi käytettyjä ehjiä lastentarvikkeita roskiin. UFFille ja vastaaviinhan niitä yleisesti annetaan, jos ei muita mahdollisuuksia ole. Eri asia sitten, jos kama on niin huonossa kunnossa, että sen paikka onkin roskiksessa. Esim. Vaakan keräyksissä on ollut ongelmana, että ihmiset laittavat "hyvän hyvyyttään" lahjoituskasseihin kaatopaikkakuntoisia vaatteita ja uskovat ilmeisen vilpittömästi, että joku tarpeeksi vähäosainen on niistäkin iloinen....

Kyllähän lastentarvikkeiden kierrätys kukoistaa. Juuri eilen kävin Sportti-Divarissa, missä myyjä kertoi paikan olleen nyt pakkasten tultua niin täynnä asiakkaita ettei itse meinannut mahtua työpaikalleen sisään.

Vierailija

tavaran saaja siitä ajattelee,heittääkö heti roskiin tms.

mulla on ollut paljon tavaraa tuolla lahjoitetaan osastolla,mutta ihmiset rupee valkkaamaan. ei riitä muovikassillinen vaatetta vaan pitää saada kuvaa edestä ja takaa ja selostusta siitä ja tästä. Lopetin koko homman--kävi liian työlääksi.

Vierailija

Mä luulen, että monella huonompituloisella on hiukan sellainen tunne, että pitää näyttää, että pärjätään ja voidaan ostaa uutta. Joillekin voi tulla sellainen tunne, että ei halua ottaa vastaan "almuja tai hyväntekeväisyyttä", vaikka sinun puoleltasi ei olisikaan sellaisesta kyse.

Me kierrätetään ystäväpiirissä kyllä lastenvaatteita ja tarvikkeita hyvinkin paljon. AInakin täällä Helsingissä on hulluutta ostaa joka lapselle uutena talviurheilukamat, koska niiden käyttökerrat voi jäädä vähäisiksi. Samoin monet vauvan kamat on sellaisia, että eipä ne yhdellä tai kahdellakaan lapsella kovin kummoisiksi kulu.

Vierailija

olekkaan kuin käytettyjä, vaatteet,luistimet, pyörät kaikki on saatu ja olen todella tyytyväinen. nyt vanhin 5v6kk enkä tähän mennessä ole ostanut mitään uutta

Vierailija

En ole ikinä kuullut kenestäkään, joka heittäisi käytettyjä ehjiä lastentarvikkeita roskiin. UFFille ja vastaaviinhan niitä yleisesti annetaan, jos ei muita mahdollisuuksia ole. Eri asia sitten, jos kama on niin huonossa kunnossa, että sen paikka onkin roskiksessa. Esim. Vaakan keräyksissä on ollut ongelmana, että ihmiset laittavat "hyvän hyvyyttään" lahjoituskasseihin kaatopaikkakuntoisia vaatteita ja uskovat ilmeisen vilpittömästi, että joku tarpeeksi vähäosainen on niistäkin iloinen....

Kyllähän lastentarvikkeiden kierrätys kukoistaa. Juuri eilen kävin Sportti-Divarissa, missä myyjä kertoi paikan olleen nyt pakkasten tultua niin täynnä asiakkaita ettei itse meinannut mahtua työpaikalleen sisään.

Vierailija

Lainaus:

Vierailija

ja sitten myydä huutonetissä, koska "sieltähän saa ainakin puolet rahasta takaisin". Kun minä olin pieni, äiti vei meidän vanhoja vaatteita kirppikselle, eikä siitä saanut itselle yhtään mitään, rahat meni hyväntekeväisyyteen. Ja osti meillekin käytettyjä vaatteita, kirppiksillä kun oli oikeasti halpaa tuolloin...

Vierailija

Lainaus:

maksamaan lähes tulokoon mitään! Oltiin noin vuosi sitten kirpparilla myymässä, ja eurolla tai parilla olisivat ostaneet, mutta eivät kalliimmalla. Ja hyväkuntoisia, lähes käyttämättömiä vaatteita myytiin.

Kävi selväksi, ettei toista kertaa tarvitse mennä! UFF:in laatikot täällä päin aina niin täynnä, ettei niihin mahdu mitään. Ja kun ei päivittäin viitsi käydä tarkistamassa, josko niihin mahtuisi, niin saadakseen vaatteet pois nurkista, ei pahemmin vaihtoehtoja roskiksen lisäksi jää. Ikävää näin.

Outoa.

Vierailija

maksamaan lähes tulokoon mitään! Oltiin noin vuosi sitten kirpparilla myymässä, ja eurolla tai parilla olisivat ostaneet, mutta eivät kalliimmalla. Ja hyväkuntoisia, lähes käyttämättömiä vaatteita myytiin.

Kävi selväksi, ettei toista kertaa tarvitse mennä! UFF:in laatikot täällä päin aina niin täynnä, ettei niihin mahdu mitään. Ja kun ei päivittäin viitsi käydä tarkistamassa, josko niihin mahtuisi, niin saadakseen vaatteet pois nurkista, ei pahemmin vaihtoehtoja roskiksen lisäksi jää. Ikävää näin.

Vierailija

Toisaalta itse en ole kehdannut sanoa, että olen myynyt pois tavaroita joita en ole halunnut pitää. Esim 5 v vanha turvaistuin oli niin hankala käyttää ja turvallisuuskin epäilytti kun turvavöiden kiristys oli niin monimutkaista että jäi aina välillä käyttämättä. Joku sen sitten huutonetistä osti vähän isommalle lapselle, joka käyttää istuinta toiseen suuntaan auton vöillä.

Vierailija

Eikö nyt lähes joka paikkakunnalla ole kierrätyskeskus, Pelastuarmeija, seurakunta tai SPR:n toimintaa, jonne voi lahjoittaa tavaraa? Se 40km ajomatkaa on silti vähemmän ympäristökuluttavaa kuin tavaran hävittäminen kaatopaikalla!

Vierailija

Lisäksi meni muuta vaatetta, mitkä oli vähän käytettyjä. Mutta kun ei kelvannut kenellekään. Ja en tosiaan lähtenyt ajamaan sitä 40km niiden vaatteiden takia. 80 kilometriä yhteensä vihreän aatteen takia.

Nyt mietin, että minne työnnän nämä sählymailat, sukset, lätkämailat, luistimet yms. Kaupan seinässä on ollut toista kuukautta lappu, että myyn suksipaketteja ja luistimia hintaan 5-10 euroa. Ei ole tullut soittoa.

Lainaus:

Lainaus:

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat