Opettaja antaa mitä arvosanoja tahansa

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Itsekään en ymmärrä sitä, että ala-astelaisen pitää kasvaa ihmisenä ja ymmärtää huono arvosana, vaikka saisi kiitettäviä.

Oma poikani on koulukiusattu, eikä uskalla tunnilla viitata kun kaverit nauraa ja supattelee. Haukkuvat välkällä. Kokeista saa kiitettäviä. Mutta numerot 7-8, koska ei tuntiaktiivisuutta. Poika on hiukan katkera, eikä tosiaan jaksa kasvaa ihmisenä ja ymmärtää laajempaa kokonaisuutta ja sitä, että kiusaamisesta huolimatta pitäisi olla innovatiivinen, pystyä tiimityöskenteluun ja olla aloittellinen ja aktiivinen. Pari mustaa silmää on opettanut hiljaiseksi.

Vierailija

Mutu-argumentointia ap:lla. Miten muka voit tietää kaikkien entisten luokkatovereittesi arvosanat ja arviointiperusteet? Olen itse aineenopettajana yläkoulussa ja pohdin jokaisen arvosanan todella tarkkaan. Oppilaat välillä ihmettelevät arvosanojaan kovaan ääneen. Tällöin kerron koko ryhmälle yleisesti arviointiperusteet kustakin arvosanasta ja kehoitan oppilaita kysymään kahden kesken oman arvosanansa perusteet. Perusteet ovat minulle päivänselvät ja oppilas on aina ymmärtänyt keskustelun jälkeen (harvoin kuitenkaan kyselevät) oman arvosanansa.

Mielestäni ap:n heitot ovat aika ala-arvoisia. Samanlaista tasoa, kun kommentit lääkäreiden työstä "arvauskeskuksissa". Ainahan voi heittää tämäntapaisia kommentteja vahvasti yleistäen, jos haluaa halventaa toisten ammattitaitoa.

Vierailija

opettajat kuitenkin elävät mielivallassaan eppäilyksistänne huolimatta. ja jos ette ole itse opettajia, niin opettajat survovat teidänkin pipanoiden tulevaisuusnäkymiä ihan siten, miltä heistä just nyt tuntuu (esim. mensut tulossa ja ukkokin valehtelee).

Vierailija

ihmiset arvostelevat opettajia. Ei voi kun nauraa.

Lainaus:

opettajat kuitenkin elävät mielivallassaan eppäilyksistänne huolimatta. ja jos ette ole itse opettajia, niin opettajat survovat teidänkin pipanoiden tulevaisuusnäkymiä ihan siten, miltä heistä just nyt tuntuu (esim. mensut tulossa ja ukkokin valehtelee).

Vierailija

väärin on kun opettajat saavat antaa minkä arvosanan haluavat koenumeroista huolimatta. Ainahan ope voi mumista jotain tuntiaktiivisuudesta ja sitähän ei voi mitenkään todistaa. Olen lasteni kohdalla huomannut muutokset arvosanoissa opettajan vaihtumisen myötä, vaikka mitään muutosta osaamisessa ei ole ollut.

Huvittavaa kun jotkut täällä (opettajat itse?) pitävät opettajia suurinpiirtein erehtymätääöminä jumalina, joille ei mitenkään ole mahdillista että pärstäkerroin yms vaikuttavat arviointiin:DDDD

Vierailija

Voisin kertoa sinulle montakin tapausta, joissa arviointi on ollut niin mielivaltaista, ettei voi uskoa.

Tiedän myös sellaisen tapauksen, että yksi yliopisto-opiskelija kuittasi pisteet yliopistolehtorilta saunaillalla.

Kyllä ne tohtoritkin osaavat. Älä yhtään yritä korottaa itseäsi opiskelujesi takia. Yliopistokoulutus ei tee kenestäkään fiksumpaa. Joskus tuntuu asia olevan jopa päinvastoin.

Terv. 2 * M

Vierailija

sama se on tietääkö asian paperilla vai tunnilla suullisesti, pääasia, että osaa. Ja siitä se numero pitäisi antaa - taidoista ja tiedosta, ei mistään perseennuolennasta. Ja jos lapsi tosiaan on kiusattu araksi tuntiaktiivisuuden suhteen, niin j...lauta opettajaa, joka siitä rankaisee!!!!

Minä ja kaverini oltiin samantasoisia tuntiosaamisessa (viitattiin yhtä paljon, mutta kaverini sai huomattavasti enemmän vastata) ja hänellä tuntiosallistuminen oli 9 ja minulla 8. Samoin, kun teimme lukiossa maantiedossa esitelmän omasta asuinkunnasta, niin kaverini sai 10 ja minä 9. Olin kopioinut sanasta sanaan ja kuvasta kuvaan kaverini työn, koska sairastelin tuolloin paljon. En vaan voinut kysyä opettajalta MIKSI!

Kyllähän tällainen katkeraksi tekee, eikös? Ainakin normaalin ihmisen.

Vierailija

Lainaus:

sama se on tietääkö asian paperilla vai tunnilla suullisesti, pääasia, että osaa. Ja siitä se numero pitäisi antaa - taidoista ja tiedosta, ei mistään perseennuolennasta. Ja jos lapsi tosiaan on kiusattu araksi tuntiaktiivisuuden suhteen, niin j...lauta opettajaa, joka siitä rankaisee!!!!

Minä ja kaverini oltiin samantasoisia tuntiosaamisessa (viitattiin yhtä paljon, mutta kaverini sai huomattavasti enemmän vastata) ja hänellä tuntiosallistuminen oli 9 ja minulla 8. Samoin, kun teimme lukiossa maantiedossa esitelmän omasta asuinkunnasta, niin kaverini sai 10 ja minä 9. Olin kopioinut sanasta sanaan ja kuvasta kuvaan kaverini työn, koska sairastelin tuolloin paljon. En vaan voinut kysyä opettajalta MIKSI!

Kyllähän tällainen katkeraksi tekee, eikös? Ainakin normaalin ihmisen.

Ehkä epärehellisyytesi paistoi kilometrien päähän? Olisitko todella ANSAINNUT sen kympin?

Vierailija

tämä "kympin oppilas´" on b:n ylioppilas ja "joku laborantti jossain peräpohjolan wessapaperitehtaassa". Minulla on l:n paprut, kaksi yliopistotutkintoa ja tohtorintutkinto. Revi siitä mitä kukakin ansaitsee...

Vierailija

kun kopioit kaverin tekemän työn sanasta sanaan?

itse olen alaluokkien ope. tuntiosaaminen kyllä vaikuttaa numeroon.olet väärässä, jos sanot, että vain kirjallisella tuotoksella on merkitystä. uskon näin olevan myös ylemmillä luokilla.

outoa kuvitellakaan, että tyyppi, joka istuu tuppisuuna luokassa ja mahdollisesti vielä sen näköisenä, että ajatukset ovat tuhannen kilometrin päässä eikä aihe kiinnosta pätkääkään, saisi kympin todistukseen vaikka miten vetäis kokeesta kymppiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat