Opettaja antaa mitä arvosanoja tahansa

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Itsekään en ymmärrä sitä, että ala-astelaisen pitää kasvaa ihmisenä ja ymmärtää huono arvosana, vaikka saisi kiitettäviä.

Oma poikani on koulukiusattu, eikä uskalla tunnilla viitata kun kaverit nauraa ja supattelee. Haukkuvat välkällä. Kokeista saa kiitettäviä. Mutta numerot 7-8, koska ei tuntiaktiivisuutta. Poika on hiukan katkera, eikä tosiaan jaksa kasvaa ihmisenä ja ymmärtää laajempaa kokonaisuutta ja sitä, että kiusaamisesta huolimatta pitäisi olla innovatiivinen, pystyä tiimityöskenteluun ja olla aloittellinen ja aktiivinen. Pari mustaa silmää on opettanut hiljaiseksi.

Vierailija

Mutu-argumentointia ap:lla. Miten muka voit tietää kaikkien entisten luokkatovereittesi arvosanat ja arviointiperusteet? Olen itse aineenopettajana yläkoulussa ja pohdin jokaisen arvosanan todella tarkkaan. Oppilaat välillä ihmettelevät arvosanojaan kovaan ääneen. Tällöin kerron koko ryhmälle yleisesti arviointiperusteet kustakin arvosanasta ja kehoitan oppilaita kysymään kahden kesken oman arvosanansa perusteet. Perusteet ovat minulle päivänselvät ja oppilas on aina ymmärtänyt keskustelun jälkeen (harvoin kuitenkaan kyselevät) oman arvosanansa.

Mielestäni ap:n heitot ovat aika ala-arvoisia. Samanlaista tasoa, kun kommentit lääkäreiden työstä "arvauskeskuksissa". Ainahan voi heittää tämäntapaisia kommentteja vahvasti yleistäen, jos haluaa halventaa toisten ammattitaitoa.

Vierailija

opettajat kuitenkin elävät mielivallassaan eppäilyksistänne huolimatta. ja jos ette ole itse opettajia, niin opettajat survovat teidänkin pipanoiden tulevaisuusnäkymiä ihan siten, miltä heistä just nyt tuntuu (esim. mensut tulossa ja ukkokin valehtelee).

Vierailija

ihmiset arvostelevat opettajia. Ei voi kun nauraa.

Lainaus: