velkataakka, miten selvitä

Vierailija

.

Kommentit (13)

Vierailija

Käy velkaneuvojalla ja tehkää realistinen suunnitelma lyhennyksistä. Tarkista, milloin vanhimmat saatavat vanhenevat (kaikki eivät vanhene koskaan).

Onko kunnassasi mahdollisuus sosiaaliseen luottoon? Siinä on matala korko ja sen voi saada ilman vakuuksia.

Vierailija

Ja olen melkoisessa pulassa sen muun velan kanssa. Kaks vuotta ku sinnittelis, niin helpottais ja kunnolla. Mutta pelkään etten pysty. Nyt on tilanne se, että velkaa on joka kuukausi enemmän kuin pystyn maksamaan ja joudun koko ajan kikkailemaan jotain, että saisin erääntyneet laskut pois.

Luottotieot on kunnossa ja mitään ei ole perinässä, enkä tahdo, että siihen mennään. Nytkin on laskuja 500 euroa enemmän kuin tililä rahaa....:(

Mutta pakko tästä on selvitä. kaksi vuotta, sitten on auto maksettu ja toinen iso laina, yhteensä siis jotain 15 000. loppu järjestyy kylllä, yksi isoissa maksuerittä oleva laina + tuo auto vaan pelottaa. Autoa tarvitsen työssäni, joten sitä minulla ei ole varaa myydä. Ja se ei ole mikään kallis auto, käytettynä ostettu hyväkuntoinen, vähän kuluttava.

Olisko kenelläkään mitään ideeoita, mistä saisi lisätuloja, että selvitään.

Oma vikani tää velkakierre on, mutta jäin sihen nalkkiin, kun mies tahtoi erota. Tulot puolittui, velka jäi:(

Vierailija

Elät päivän kerrallaan ja maksat sen mitä pystyt. 30 000 ei ole niin paljon, ettet siitä joskus selviäisi. Niin kauan asut vuokralla ja teet asunnostasi niin viihtyisän kodin, että unohdat nuo maalliset murheet.

Jos et saa ostettua koskaan osaketta, niin mitäs sitten. Asuin itse äidin kanssa koko lapsuuteni pienessä kaksiossa (kunnan asunnossa) eikä minulla ole siitä ajasta kuin pelkästään hyviä muistoja!!

Muista, ettei raha ole kaikkein tärkeintä. Nauti elämästä, ulkoile ja hanki vaikka uusi harrastus. Ole onnellinen siitä, että olet terve. Muuten kohta huomaat, että olet elänyt koko elämäsi vain murehtimalla raha-asioita.

Selviät kyllä.

Fanny

Vierailija

Huolehdit ettei uusia laskuja mene ulosottoon, velkaneuvontaa kannattaa kokeilla ja sit jos on toi sosiaalinen luotto ja sen saa ni hyvä. Itse selvisin melko kivuttomasti sopimalla asioita perintätoimistojen kanssa, ottivat joitain summia pois ulosotosta ja sain korotonta maksuaikaa...Samoin kannattaa olla yhteyksissä ulosottomieheen/naiseen ja kysellä sieltä mitä voisi tehdä...Auttavat kyllä jo haluat ja haet apua! Itselläni ei ollut ihan noin paljoa velkaa...Mutta voimia!

Vierailija

ulosotossa. Vielä on n. 20.000 € maksamatta. Kahden vuoden päästä voin jo sanoa, että "ohi on"! :)))

Kovasti on pitänyt tehdä töitä. Olen myynyt auton, muuttanut vuokralle ja vaihtanut parempipalkkaiseen (mutta muuten kamalaan) työpaikkaan. Onneksi en saa luottoja, sillä nyt on ollut pakko laittaa menot ja tulot kuriin. Hyvä niin. On ollut rankkaa, eikä sossukaan ole auttanut esim. vuokravakuuden kanssa, kun on keskimääräiset tulot.

Vierailija

Vai??

Vähän jäi sellanen vaikutelma viestistäsi. 30tonnia kun ei ole vielä velkamäärä eikä mikään. Mene siis töihin ja ala maksella velkaasi pois. Niin muutkin tekevät.

Vierailija

1) ensin se laskunmaksu on kiinnostettava

2) teet helvetisti töitä sen eteen että saat maksettua velat pois

3) ostat sen jälkeen sen oman osakkeen tms.

Vierailija

olen jo kolmekymppinen ja hirveissä veloissa, laskun maksu ei enää kiiinnosta koska velkaa muutenkin jo n.30 000e ulosotossa, osa vanhoja, siis todella vanhoja laskuja jo nuoruusvuosilta.

Miten selvitä että saisi edes joskus ostettua oman osakkeen tms...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat