Miten 1-luokkalaisella pojallasi menee matematiikka?

Vierailija

onko ollut kokeita minkä verran matikasta?

Kirjana Laskutaituri vai jokin muu?

Kommentit (10)

Vierailija

Johan sen sanoo maalaisjärkikin että se on yksi merkittävä mittari arvioinnissa.

En rupea kanssasi enempää väittelemään, niin älyvapaalta kommenttisi kuulostaa:D Ei se riitä arviointiin miten tunnilla tekee ja on, ei edes se miten läksyt on tehty=ei opettajan silmien alla.

Ap

Vierailija

Itse en myöskään oo koskaan ollu matikkaihmisiä joten kivaa että poika tykkää!! Tosin mieheni on matikkatyyppi, eli geenejä on kuitenkin sieltä puolelta tullut ;)

Tehtävät on joo erilaisia mutta hyvin tuntuu poika ne hallitsevan. Se jakokone oli aika hauska :)

t. nro 3? siis jonka pojalla myös Tuhattaituri

Vierailija

Kyllä meidän 1-luokkalaisella on ollut jo 4kpl matematiikan kokeita ja jokaisessa ollut 2-sivua tehtävää. Hieman ristiriitainen tuo vastauksesi, kokeethan on yksi oleellisin tapa opettajankin seurata kuinka se aine sujuu.

Ap

Vierailija

oppilaat osaa. Ei siis mitään ristiriitaa.

Kirjalla tarkoitat varmaankin Laskutaitoa tai Tuhattaituria? Mikä sun ongelmas on? Ilmeisesti ongelmia, kun tuollaisia kysyt ja olet vielä noin ärhäkkä?

Vierailija

Meillä eka luokkalaisella menee matikka open mukaan koulussa hyvin ja yksi koekin on ollut josta sai 28/30 ja olin kin aika yllättynyt koska kotona matikan läksyt ei meinaa onnistu millään :/ Eikä kyllä erityistä kiinnostustakaan ole pojalla koskaan ollut numeroihin tai laskemiseen...

Vierailija

ja ollut jo kolmet kokeetkin syksyn aikana.

Hyvin menee, poika on ollut jo pitkään kiinnostunut numeroista muutenkin ja etsii itsenäisesti tietoa kirjoista ja netistä (wikipedia mm.) ja tykkää suullisista laskutehtävistä esim automatkoilla. Joten ekaluokan matikka on hänelle, pakko sanoa, sikahelppoa. Mutta onneksi poika ei siitä oo turhautunut vaan sanoo matikkaa lempiaineekseen. Ja ope onneksi antaa paljon ekstratehtäviä :)

Vierailija

opettaja tarvitse kokeita tietääkseen, mitä oppilaat osaavat. Mä en pitäisi ekalla kokeita ollenkaan. Vanhempien kannalta on kuitenkin kiva näyttää suullisten arvioiden lisäksi, että asia tosiaan on kuten olen itse arvioinut. Opettajana seuraan oppilaita jatkuvasti ja kyllä se vaan niin on, että todella todella harvoin havainnot tunneilla ovat ristiriidassa koetulosten kanssa.

Vierailija

Pojalla oli 3 kokeet syksyn aikana ja nyt oli melkein heti joulun jälkeen taas koe.

2-sivuisia olleet ja hyvin on menneett mistä minä äitinä jolla matikka aina takkusi, olen hyvin onnellinen:)

Viimeisimmästä kokeesta tuli täydet 30/30. edellisistä 29/30. 30/30 ja 28/30.

Minusta tuon kirjan tehtävät on suht haastavia 1-luokkalaiselle ja todellakin erilaisia juttuja kuin mitä omassa lapsuudessa 1-luokalla oli, siis 80-luvun puolivälissä.

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat