Auttaako sossu hankkimaan aso-asunnon?

Vierailija

Asomaksussa ja vuokratakuussa, jos tulee tulipalokiire (mahdollista maksaa takaisin myöhemmin).

Kommentit (6)

Vierailija

Kun me aikoinaan muutimme vuokra-asunnosta ASO-kotiin, kateellinen naapuri huuteli kovaan ääneen pihalla, kuinka heidän verorahansa sossu antaa kaikenlaisille pummeille. Huutelija itse kulki silloin vielä pilottitakissa, nahkapäänä, aatteenmiehinä nääs... Oli vasta päässyt töihin, kiinteistöalalle (ei siinä mitään vikaa, hyvä työ, siinä missä mikä muu tahansa), ja oli itse siihen asti nauttinut näistä sosiaalietuuksista.

Mieheni on siis maahanmuuttaja, on koulutukseltaa ja ammatiltaan akateeminen, on vakityössä ja palkkakin on keskivertoa parempi. Itsekin olen samalla alalla, joskin palkkani on huomattavasti huonompi kuin miehelläni. Emmekä siis mitenkään olisi olleet oikeutettuja saamaan, emmekä vieläkään saisi, mitään sosiaalietuuksia (paitsi lapsilisän).

Vierailija

Lainaus:

Asomaksussa ja vuokratakuussa, jos tulee tulipalokiire (mahdollista maksaa takaisin myöhemmin).

Jos on pätevä syy, siihen miksi juuri nyt tarttee rahaa niin kyllä sieltä saa ainakin tuota lainaa. En tosin tiiä paljon tekin tarvitte, ei ne maltaita maksa.

Vierailija

Oli todellinen hätätilanne, kun asunto meni alta, eikä vuokra-asuntoja ollut vapaana. Onneksi löysin lopulta yksityiseltä, kun kunnalta tai firmoilta ei löytynyt.

Yhden kk:n vuokratakuun olivat ehkä voineet maksaa. Ei kahta kuukautta, eikä todellakaan koko aso-maksua!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat