Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äitiys ollut sitä mitä uskoit sen olevan vai tuottiko pettymyksen?

Vierailija

.

Kommentit (15)

Vierailija

omaa lasta kohtaan yllätti, miten voi rakastaa niin paljon? ja toisaalta välillä kihistä raivosta tuolle pienelle ihmiselle. (omaa väsymystään)

Äitiys on ollut kaikkine tunteineen vielä hienompaa ja antosampaa kun kuvittelin, mutta myös rankkaa ja yksinäistä. (ei tukiverkkoa lähellä)

Mieheen vähän olen pettyny, ei ole osalistunut niin kuin kuvittelin.

Samoin parisuhde on ollu aikamoisessa myllerryksessä.

Vierailija

Sattui heikko neuvola ja mies aina töissä

naisten armeijan olen käynyt läpi- sairas lapsi

töissä sain vihdoin levätä

en suosittele kenellekään omaa polkuani---ei ollut aikaa saada synntyksen jälkeistä masennusta...

lapset ovat jo koulussa

Vierailija

Äitiyshän on niin täynnä kaikkia tunteita, että elämä olisi köyhää ilman sitä. Totta kait välillä on vähän rankkaakin, mutta kuka sanoo että elämän täytyis olla helppoa. Helppo elämä kävisi äkkiä tylsäksi. Kyllä minun elämä on niin täyttä ja onnellista äitinä, että parempaa en voisi kuvitella!

t. äiti joka odottaa 7. lasta

Vierailija

Tai ei se äitiys itsessään, vaan työelämän ja äitiyden yhteensovittaminen oli alussa rankempaa kuin kuvittelin. Nyt lapset 3 ja 4 ja elämä helpottanut huimasti, tosin uusi raskaus on tuonut sitten lisähaastetta.

Vierailija

Mutta kaikki sujuukin nyt niin luontevasti. Saa nähdä miten tulevaisuudessa, jos lapsia saadaan enemmänkin.. Varmasti raskasta tulee olemaan, mutta ei haittaa.

Ei siis pettymystä ole tuottanut :)

Vauvan uusi äiti..

Vierailija

Vauvoina lapset olivat helppoja: nukkuivat hyvin, söivät hyvin eivätkä oikeastaan sairastelleet. Nyt isompina lasten kanssa on kiva touhuta kaikkea ja kokea se oppimisen ja kasvamisen riemu.

Se mikä on ollut kaikkein parasta on ns. perhe-elämä. En ikinä osannut kuvitellakaan kuinka hauskaa ja tyydytävää on normaali perhe-elämä. Se että käydään töissä, ollaan kotona, harrastetaan lasten kanssa ja puuhataan tavallisia asioita! Tähän on tietysti vaikuttanut se että en odottanut mieheltä oikeastaan mitään perheenperustamisvaiheessa ja hänen suuri panoksensa on ollut mielyttävä yllätys.

Vierailija

Työelämän suhtautuminen äitiyteeni taas tuotti pettymyksen. En kuulu enää halutuimpiin työntekijöihin, vaikka minulla on "paras mahdollinen" koulutus omalle alalleni...

Vierailija

Rakkaus vauvaan yllätti, niin kuin sekin että se väheni kun lapset olivat noin 3-4v. ja helliä tunteita tulee lähinnä kun katson lapsia kun he nukkuvat

Vierailija

Tai sanotaan nyt näin että uhmaikä on ollut suht samanlaista kuin kuvittelinkin, mutta vauva-ajat ovat olleet paljon, paljon ihanampia kuin osasin odottaa.

Se jää nähtäväksi mitä äitiys on isompien lasten kanssa.

Vierailija

Lasten kanssa olo (3kpl) on niin rankka kuin kuvittelinki. Mutta kun tulen suvusta, jossa on aina suhtauduttu todella suopeasti lapsiin tyyliin "lapset ovat lapsia" on ollut todella rankka huomata, että muut äidit ovatkin itse asiassa todella suvaisemattomia, jos vieraat lapset ovatkin vähän erilaisia kuin se oma Nico-Petteri... Se stressaa eniten kun kaikenlaisissa lapsi-vanhempi-piireissa on pakko liikkua... Antoisinta on kuitenkin vertaistuki samanmielisiltä, samassa tilanteessa olevilta äideiltä

Uusimmat

Suosituimmat