Aiheuttaako äiti adhd:n tupakoimalla ja ryyppäämällä?

Vierailija

vai tuleeko näitä lapsia ihan "tavallisiin" perheisiin?

Kommentit (11)

Vierailija

Paino normaali , raskausaikana kiloja kertyi normaalisti. En ole kyllä koskaan kuullut että lihominen voisi aiheuttaa adhd:ta.

Käsittääkseni nykyään ollaan sitä mieltä, että perinnöllinen alttius tähän oireyhtymään on suurin tekijä ja sitten joku ympäristötekijä laukaisee sen. Oma lapseni on ollut kovin liikkuvainen jo kohdussa.

Vierailija

Meillä poika kiltti, iloinen ja ei aiheuta kenellekkään mitään pahaa. Hänestä tykätään kovasti.

Adhd lapsiei ole sellainen yleensä mitä luullaan. Vain osalla käytöshäiriöitä ja vain harva on tosi hyper.

Enkä tupakoinut tai ottanut alkoholia raskausaikana, enkä kyllä muutoinkaan.

Vierailija

äiti aiheuttaa lapselleen FAS-syndrooman, jolla saattaa olla paljon samanlaisia oireita kuin ADHD.ssa. tai joka saattaa aiheutta ADHD.n

Vierailija

En juonut raskausaikana ja tupakoinninkin lopetin jo vuosia ennen ensimmäistä raskautta. Mitään light-tuotteitakaan en käyttänyt. Mahtaisiko ad/hd johtua raskauden aikana kertyvistä liikakiloista, minulla nousi paino molemmissa raskauksissa 25kg?

Vierailija

Mutta itse en käyttänyt kumpaakaan ja silti minulla on adhd-lapsi. Raskauden tai synnytyksenaikainen hapenpuute voi olla yksi syy, mutta on myös usein ihan perinnöllinen juttu.

Vierailija

Mutta tiedän lapsia, joilla pahoja kehitysviivästymiä. Puhetta ei tule 4-vuotiaanakaan..epäselvää mongerrusta vaan, mitä ei ymmärrä muut..Monella vielä motorista kömpelyyttä. Ei pääse telineisiin, joihin 2-vuotiaat pääsevät.

Ok näitä juttuja voi olla terveen elämän raskauden aikana viettäneen äidin lapsellakin, mutta tiedän tosiaan ainakin 6 lasta, joilla edellä mainitut ongelmat ja oikeasti heidän äitinsä polttivat raskaana askin päivässä. Tämä yhdistävä tekijä näillä hitaasti kehittyvillä lapsilla on..Ja nyt tupakoivat äidit hyökkäävät ja kertovat että tupruttelusta huolimatta heidän lapsensa on koulun priimus ja mitään viiveitä ole ollut..mutta totuus on, että runsas sauhuttelu raskaana VOI aiheuttaa lapselle ongelmia...

Vierailija

Lisäaineet on ehkä yksi ja niissä yhtenä nämä light-tuotteet. Toinen on kaikki jokapäiväiset kemikaalit, mitä käytetään enenevässä määrin eli kaikki kosmetiikka, pesuaineet jne. Ja sitten vielä kännykät ja niiden säteily.

Kaikki nuo edellä mainitut on lisääntyneet koko ajan ja uskoisin, että tuosta paketista löytyy aikanaan ne syyt. Ja tämä on siis nyt mun oma mielipiteeni, ei faktaa :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat