Voiko raskaus jäädä huomaamatta

Vierailija

tavallisessa gynekologikäynnissä? Muuttuuko alkuraskauden aikana kohdunsuu, munasarjat tms niin, että sen välttämättä huomaa tutkimuksessa? Jos siis nainen on tietämättään raskaana, voiko olla ettei normaali gynekäyntikään sitä paljasta, jos käsin tunnustellaan kohdunsuu, munasarjat, mutta mitään ultria ei tehdä?

Kiinnostaa vaan siksi, että kävin juuri gynellä, mutta nyt kun luin raskausajan oireita viikolta 10, niin minulla ne sopi kyllä muutaman päivän ajan olleisiin oireisiin täysin. Kuukautiset tuli kyllä viimeksi ajoissa, ja vitsi on vielä siinä että se vielä tarkoittaisi sitä että olisin ollut raskaana jo edellisessä kuussa, vaikka kuukautiset tulikin. Tuli ihan vainoharhainen olo, mutta ne oireet täsmäsi todella nappiin.

Ja huomaan kyllä että viime aikoina on tullut oltua liikaa tällä palstalla, kun ekaksi tuli mieleen kysyä täältä, eikä lähteä apteekkiin raskaustestiä ostamaan :)

Kommentit (6)

Vierailija

mutta sitten ne on yleensä semmoista tipottelua tai jotain. Jotkut luulee sitä tippaamista sitten kuukautisiksi, ja niitä saattaa tulla koko raskauden ajan aina kuukautisten aikaan.

MUTTA en minäkään usko sinun olevan raskaana vielä tästä. :/ Ne kaikki raskausoireet ovat todella yleisiä ihan hormooneiden sivuoireena, esimerkiksi ovulaation ja tulevien kuukautisten aikaan. Olen itse todella usein toiveikas ennen kuukautisten alkua yms. koska ollaan yritetty jo vuosia. Tiedän omasta kokemuksesta miten helppo on kalastaa juuri ne sopivat oireet omasta kehosta, joka kuitenkin kolottaa ja nipistää aina, sekä melko usein etoilee.

Eli jäitä hattuun ja raskaustestin ostoon. Suurella todennäköisyydellä negan saat siitä, mutta eihän se ihan mahdotonta ole etteikö se sitten plussakin _voisi_ olla. Mutta olen hieman epäluottavainen sen suhteen nyt vielä, pahoittelen. :/

Vierailija

jos olisinkin raskaana, en tiedä toivoako vai ei :)

Mutta jomotus on kyllä nyt niin omituista että jotain tavallisuudesta poikkeavaa se on.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat