Mä en ymmärrä miten ihmisillä voi olla noin isot ruokabudjetit...

Vierailija

Meillä 2 lasta ja 2 aikuista.Kerran kuussa ostan pakastimen täyteen,silloin lasku n.75-80e.Muuten kerran viikossa ostan leipää,maitoa,hedelmiä ym.pientä täydennystä. Silloin 10-15e.Eli koko kuun ruokalasku enintään 140e. Syödään monipuolista ja terveellistä kotiruokaa.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Syöttekö hernekeittoa joka päivä??

Meillä menee seuraavanlaisia aineksia VIIKOSSA:

- Ainakin 2 leipäpakettia, usein leivon itsekin

- Siivumakkarapaketti

- Juusto n 400 g

- 6-7 litraa maitoa

- Jugurttia noin 4 purkkia päivässä (täällä suunnalla litran purkin kalliimpia litrahinnaltaan kuin pienet purkit)

- Lapset ja me itse syödään töissä arkisin, joka ilta tehdään kotona ruoka esim. jauhelihasta, kanasta, kalasta, lihasta.. aina on siis jokin liha tarjolla.

- Kasviksia menee, noin 3 tuorekurkkua viikossa

- Pakastevihanneksi noin 4-6 pss

- jne

Vierailija

Ruokaan menee 400-600 euroa kuussa. Mukaan lasken pesuaineet, hygieniatarvikkeet, vessapaperit jne. Ne mitä kaupasta samalla saa ostettua. Meillä syödään myös monipuolista ja terveellistä ruokaa. Toki myös herkkuja ym. Mutta paljoa alle 400 euron ei tota ruokalaskua saa pienennettyä, jos haluaa syödä muutakin kuin jauhelihaa ja makkaraa.

Vierailija

millaisia ruokia ap syö tuolla ruokabudejtilla.... Syödäänkö teillä lihaa, kalaa vai kanaa (vai pelkästään kasvisruokaa). Entä juustoja? Tuoreita kasviksia ja hedelmiä? Ja paljon menee raha pesuaineisiin yms.?

Meillä on nelihenkinen perhe ja ruokakauppaan menee 600 euroa kuussa (sis. pesuaineet, toisen lapsen vaipat). Lapset ovat päiväkodissa, joten arkisin kotona syödään aamiainen, päivällinen ja iltapalat. Arkisin ruoka on tavallista kotiruokaa: kiusauksia, keittoja, laatikoita. Viikonloppuisin sitten tehdään ruokaa pitkän kaavan mukaan, kulinaristeja olemme. Myös herkutellaan paljon viikonloppuisin. On hyvää tuoretta leipaa, mehuja, karkkia yms.

Olen kaupassa tarkka eli vertailen hintoja ja yritän tehdä vain järkeviä hankintoja. Silti ruokalasku on noin iso! En voisi kuvitellakaan, että 150 eurolla (mikä on meidän viikon ruokakauppalasku) voisi pärjätä koko kuukauden.

Vierailija

kuinka paljon ruokaan menee kuussa.

Ihan hyvin on rahat riittäny.

Oon ruokottoman huono käyttään pakastinta. Samaa ruokaa syödään pari-kolme päivää tai kunnes se loppuu.

Vierailija

Pakkohan tämän on olla provo. Sillä jos terveellisesti meinaa syödä niin yksistään maitoa pitäisi ostaa 4 henkiselle perheelle 2l per päivä ja viikossa se yksistään tekee 14 euroa. Jos tuon verran menee maitoon + muihin, niin taitaa olla leivät, hedelmät yms. ihan näkymättömiä. Samoin jos meinaa syödä puoli kiloa päivässä kasviksia, niin vaikka maksaisi euron kilo (mikä mielestäni jo tosi halpaa), niin siihenkin menisi 14 euroa.

Vierailija

Provohan tuo oli :D Ja kehno sellainen vielä. Mammat ryntäs heti puolustelemaan miten ruokiensa laatua jne.

Ei tuolla summalla voi elää ellei syö arkisin töissä ja koulussa ja viikonloppuisin käy lokkimassa sukulaisilla tai menee ravintolaan (siitähän ap ei maininnut mitään...voipi syödä ulkona, ilmoitti vain ostamiensa tarvikkeiden hintaa)

Joten koska hölmökin pystyy laskemaan sekunnissa että täysin mahdoton summa niin provohan se, tylsä vitsi.

Vierailija

Se vaan vaatii paljon aikaa ja suunnittelua. Mulla oli ennen tosi pieni ruokabudjetti, kun oli vielä aikaa, mutta nykyään menee enemmän, koska mulla on vähemmän aikaa käytössä ja oon varmaan laiskistunutkin kun tuloja on enemmän ja voi pistää ruokaan enemmän rahaa.

Koko kuukauden ateriat pitää ensinnäkin huolella suunnitella ja ostaa vain sen verran kun tarvitsee. Sitten pitää vielä valikoida ateriat ja ainekset niin, että suurin osa on edullista, ja esimerkiksi vihanneksissa ja hedelmissä ostaa sitä, mikä sattuu just nyt olemaan halvinta. Sekin auttaa tietysti, jos joku tai kaikki perheenjäsenistä ei syö lihaa koska se on aika kallista (itse oon lakto-ovovegetaristi, juustot jne. on toki kalliita). Herkut sun muut aina itse leivottuina.

Pesuaineisiin sun muihin mulla ei mene kovinkaan paljon rahaa edelleenkään. Mulla on vain tiskiaine, ruokasoodaa, etikkaa ja pyykinpesuaine. Kaikki on riittoisia ja siksi edullisia.

Vierailija

Lasten iät, syöttekö kuinka monta ateriaa kotona, kuinka pärjäät kerran viikossa ostetulla maidolla, mitä sä ostat pakkaseen sillä 80 egellä jne?

Vierailija

koskaan laskenut paljonko menee ruokaan ym. perustarpeisiin kuussa muua arvioisin että n.250 euroa. Vanhemmat ja 2 vaipoissa olevaa lasta. Ja mielestäni ihan perusterveellisesti syödään...

Vierailija

Meillä menee noin 100e/vk ja siihenkin katon yleensä alekorista (eilisen päivän tuotteet) lihoja. Olen yrittänyt säästää ja onnistunutkin siinä, ennen meni melkein tuplasti enemmän. Tuohon kuuluu siis vaipat ja pesuaineet ym taloustarvikkeet.

Ja meitä 2aikuista ja 1lapsi :D Ja syömme joskus terveellisesti ja joskus vähemmän terveellisesti.

Hyvä ruoka, parempi mieli :)

fanny

Vierailija

Meillä menee noin kymppi jo pelkkää maitoon viikossa.

Viikon satsi hedelmiä ja kasviksia maksaa sekin yli kympin.

3 alle kouluikäistä lasta ja 2 aikuista. Ruokaan menee rahaa noin 150-200€ viikossa, tähän summaan kuuluu koko perheen kaikki ateriat.

Vierailija

HASSU AP :)

Meitä kuusi, yksi vaipoissa, maitoa menee 20 litraa VIIKOSSA, leipää 1 per päivä. Ruokaan, pesuaineisiin, vessapaperiin, vaippoihin, korvikkeeseen menee kuukaudessa 800-1000 euroa. Jos käy vieraita niin suunnilleen 50 e per vierailu aina tohon extraa.

Tykkään ruuanlaitosta ja ostan pääosin luomua. Lapset on terveitä ja syövät kotona kaikki muut ruuat paitsi louinaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat