Raskausoireiden puuttuminen. Onko kyseessä keskeytynyt km esimerkiksi?

Vierailija

Rv 8 ja mulla on eilen ja tänään ollut ihan tavallinen olo.

Ei mulla kauheesti edes ole ollut raskausoireita, mutta pientä etovaa oloa enne tai jälkeen ruokailun. Ja nälkä oli kova. Söin enemmän kun normaalisti.

No, eilen ja tänään on ollu ihan tavallinen olo. Ei pahaa oloa, ei nälkää. Ja netistä luin, että rv 9 oireet pitäis olla pahimmillaa, joten ei niiden nyt pitäisi loppua.

Vuotoa tai muuta ei ole. Olen vaan paniikissa, kun viimeksi mulla oli keskeyynuyt km joka huomattiin rv 10 ja oli kuollut juuri rv 8.

Oletko sen kannalla, että on käynyt taas samoin vai voiko mulla olla vielä toivoa?

Minkälaisia lämpöjä muuten näillä viikoilla pitäisi olla?

Kommentit (9)

Vierailija

Jos ei onnistu n iin juttele neuvolassa.

Ittellä kolme lasta ja kaikissa ollu erilaisia oireita ja jos ollut jotain samoja niin eri voimakkuuksilla ja eri kestosia, esim. esikoisesta oksensin koko raskauden ja toisesta en juurikaan ja kolmannesta puoleen väliin sillon tällöin.

Kaikki ei edes oksentele.. Voi niitä onnellisia!

Ja muuten: jos oot rv 8+ niin olet yheksännellä viikolla. Ei keho ole mikään kone joka toimii kaikilla samoin! Viikko tai kuukausi sinne tänne oireitten kanssa on oikeasti ihan se ja sama, voi olla että raskaus on muutenkin arvioitu persiilleen ja olet 5 päivää pidemmällä.

Otahan rennosti!

Vierailija

Mulla ollut tosi oireettomat raskaudet. Ekassa pelkäsin ihan hulluna ja testailin monta viikkoa, että varmati olen raskaana. Tokassa tiesin jo kohdallani kuuluvan asiaan.

Jos huolestuttaa, varaa aika yksityiselle jossa ultraavat mitä masuun kuuluu. Neuvolassa ei sydänääniä saa kuuluviin vasta kuin viikolla 12, näin mulle on aina sanottu...

Vierailija

Kaikilla ei ole edes raskausoireita ollenkaan. Itse en tietäisi olevani raskaana kolmatta kertaa, jos kuukautiset eivät olisi jäänet pois + plussa. Mulla ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa mitään suuria oireita. Pientä, ehkä jos oikein tarkkaan ajattelee ja pohtii, painontunnetta alavatsalla ja sitten rinnat saattaa olla silloin tällöin hieman kipeät, mutta sekin menee ohi.

Ja täysin normaalia raskauksia + vauvoja on tullut. Yhtäkään keskenmenoa en ole saanut.

Eli odota rauhassa ja menet sitten ultraa kun se aika on. Kyllä se sieltä sitten selviää.

Vierailija

neuvolaan, ja pyytää päästä kuunteleen sydänääniä. Mulle ainakin sanottiin neuvolasta et jos tuntuu siltä niin kyllä aika järjestyy.

Vierailija

Tedän, että on hölmöä stressata. Mutta niin mä vaan teen. En uskalla kotia pidemmälle esimerkiksi lähteä, jos ei ole sidettä paikallaan, olen niin varma, että vuoto alkaa ihan kohta.

Neuvolaankaan en ole vielä edes soittanut, koska olen varma, että kohta sinne ei tarvi mennäkään.

Ja ultrasta, viimeksi kävin ja syke nähtiin rv 8 ja kun rv 10 ultrattiin, todettiin, että alku oli kuollut todennäköisesti ihan päivän-parin päästä ultrasta. Että se siitä, että kun syke on nähty on aika pieni todennäköisyys keskenmenoon.

Viikkoja minulla on menkoista laskettuna tänään 8+0. Tiedän, että virallisesti aloittelen siis yhdeksättä viikkoa, mutta oikeesti niitähän on vasta 8 täyttä.

Kiitos, kuitenkin lohduttavista viesteistä! Ja kiva, että ymmärsittekin. Uskoin, että saan pelkkiä "lopeta turha miettiminen"-viestejä.

-ap

Vierailija

pahoinvointi pahimmillaan 6-7 rv:lla. 9. viikolla oireet väheni huomattavasti, mutta kaikki oli silti kunnossa. Lääkäri sanoikin, että pahoinvointi on yksilöllistä.

Nyt olen viikolla 7 ja kärsin taas pahoinvoinnista. Toivottavasti loppuu pian.

Voimia sinulle! Tiedän tunteesi, itselläni on ollut kolme keskenmenoa, mutta onneksi olen saanut kaksi lastakin.

Vierailija

Lähinnä mulla olikin silloin ollut oireina vain painontunne alavatsalla ja rintojen arkuus, jotka siis hävisivät pari päivää ennen keskenmenoa.

Nyt olen uudelleen raskaana ja juuri tuo etominen loppui kuin seinään vkolla 11... Muut oireet on kyllä jatkuneet, nyt onneksi jo tuntuu liikkeetkin (vkolla 19), joten voi seurata sikiön vointia.

Vierailija

Mutta kyllä niiden loppuminen voi liittyä keskenmenoonkin. Sinuna menisin ultraan, niin mieliki rauhoittuisi. On ihan tavallista, että oireet aaltoilee, että voithan odottaa pari päivää ja katsoa tuleeko ne takaisin. Mutta ultra on ihan hyvä vaihtoehto, ja ihan todennäköisesti siellä joku vilkuttaa takaisin. :)

Koita jaksaa, ymmärrän sinua todella hyvin. Km takana ja kova piiiitkä yritys toista raskautta saadakseni.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat