Onko tämä masennusta vai mitä?

Vierailija

Meillä on ollut viime aikoina hirmuisen vaikeaa. Nyt mulle on tullut sellaisia tuntemuksia, että kuolen ihan pian. Tänään tuntuu taas kaikki valoisammalta ja nuo aiemmat tuntemukset omasta kuolemasta ahdistaa, mitä jos vaistoni osuukin oikeaan ja todellakin kuolen pian?

Kommentit (8)

Vierailija

Olisi hyvä jos pääsisit keskustelemaan pakkoajatuksistasi jonkun kanssa. Itse sain apua ihan terveyskeskuslääkärin kautta, joka laittoi lähetteen eteenpäin.

Vierailija

Ota mielummin lääke kuin taistelet ajatustesi kanssa. Minulla oli pakkoajatuksia yli vuoden ja nyt olen ollut pitkän aikaa että tulee vaan tosi harvoin. Käytän lääkkettä mutta en ole mikään "seko". Uskon että hyvän kierre alkoi juuri lääkkeistä. Sitä ennen kaikki oli vain räpiköintiä.

Vierailija

mielenterveyststoon, tai jos olet töissä, kysy pääsetkö työterv. huollon psykologille. Myös neuvolan kautta voi päästä psykologille, jos olet äitys- tai lastenneuvolan asiakas.

Minä ehkä myös miettisin, onko nyt jonkun tutun kuolinpäivä lähestymässä - tai onko jollekin vähän aikaa sitten (tai vuosi sitten talvella) kerrottu vakavasta sairaudesta tms? Joskus alitajunta työstää niitä muistoja sillä lailla, että ne pulpahtavat pintaan vuosipäivinä.

Vierailija

joko terapeutin kanssa tai ihan lääkärin kanssa? mulla oli kuoleman pelkoa, oman ja muiden kun olin masentunut. ja muitakin oireita mitä en edes osannut ajatellakkaan masennusoireiksi..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat