Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo tilanne...Minulla on yksi ystävä,

Vierailija

joka on muistanut kaikki syntymä- ja nimipäiväni 20 vuoden ajan. Ja joka joulu on kortti tullut ja tekstiviestejä muina juhlapäivinä.

Nyt hän ei lähettänyt joulukorttia, ei edes tekstiviestiä (minä laitoin hänelle kortin), ja nyt ei muistanut minua syntymä- eikä nimipäivänä. Todella kummallista. En nyt kehtaa heti perään soitella "mikset muistanut synttäreitäni", joten pitänee pari viikkoa odotella.

Huolestuttavaa.

Kommentit (9)

Vierailija

olen lähetellyt viimeiset viisitoista vuotta kortteja jouluna, kesälomilta, ystävieni synttäri- ja nimipäiviksi, heidän lapsiensa juhliin. Sanoisin, että jos olisin lähettänyt noin 100-150 korttia vuosittain, niin vastaavia muistamisia olen saanut ystäviksi ja tuttaviksi lukemiltani ihmisiltä juuri sen 30 joulukortin verran. Tänä jouluna ei enää niitäkään niin montaa. Korttien ostaminen ja lähettely on kallista. Tiedän noin kymmenen ystäväni syntymäpäivän, joita olen kortilla muistanut, mutta saan kortin omana synttärinäni vain yhdeltä. Tekstiviestin kahdelta muulta. Olen päättänyt nyt olla lähettelemättä kortteja, koska niistä ei koskaan mitään kiitetä, tai muutenkaan kommentoida. Toiset viitsivät, toiset eivät. Nyt minäkin vain ajattelen ystäviäni merkkipäivinä - kukaan ei juurikaan järjestä edes syntymäpäiväjuhlia, muista kahvikutsuista puhumattakaan, joten tapaammekin vain satunnaisesti.

Vierailija

Itse lähettelin ennen kortteja, nyt ne on viiiimeisenä mielessä arjen pyörittämisen seassa.

Eihän sun tartte kysyä mikset lähettänyt korttia, vaan voit kysyä mitä kuuluu.

Vierailija

Kyseessä yli 50-vuotias nainen.

Olen pyytänyt häntä meille kylään jo kohta vuoden verran kun saimme toisen lapsen ja hän odotusaikana kovasti tohkeissaan sitä odotti.

Tämä yhtäkkinen "katoaminen" kyllä ihmetyttää. Eihän tämä muulla tietenkään selviä kuin kysymällä. Mutta todella outoa, olen ollut hänelle sanojensa mukaan kuin tytär vuosikaudet, siksi en mihinkään välien outoon katkeamiseen usko.

Kurjuuksien kurjuus. Soitan huomenna.

ap

Uusimmat

Suosituimmat