Potilastiedot eri raskauksien välillä-Näkyykö vanhat tiedot automaattisesti hoitajille/lääkäreille?

Vierailija

Onko jokainen uusi raskaus aina erillisesti käsiteltävä potilastietojen kannalta, vai näkyykö edellinen raskaus ja synnytys ja siihen liittyvät asiat automaattisesti minua hoitaville?

Kommentit (10)

Vierailija

Sairaalassa puolestaan näkyy ihan KAIKKI siinä sairaalassa tehdyt toimenpiteet äidille. Esim itse olen syntynyt samassa sairaalassa jossa lapseni olen synnyttänyt ja kerran kun vilkaisin omaa kansiotani kun hoitaja jätti sen huoneeseen, niin kyllä siinä oli tiedot kaikista minulle tehdyistä hoidoista ihan lapsena. Ja oli muuten myös oman syntymäni kuvaus tarkalleen. Eli kyllä ne tiedot näkyvät, ei pelkästään raskauden aikaiset vaan koko elämäsi aikaiset hoidot.

Vierailija

Nyt kun olin kolmannesta ekaa kertaa neuvolassa, niin terkkari kysyi lupaa, että saako suostumuksellani tarkastella tietojani myös jostain toisesta paikasta, jossa näkyy synnytyssairaalassa laitetut tiedot ja kaikki mitä siihen liittyy. Annoin luvan ja se laitettiin määräaikaiseksi siihen asti kunnes oletetusti tämän seuraavankin synnytyksen jälkitarkastus on jo ollut.

Vierailija

Lainaus:

Saa olla tosi vanhat tiedot, ettei löydy enää papereista ja nykyään kaikki on koneella. Toisesta sairaalasta täytyy pyytää erikseen eikä niitä yleensä pyydetä ellei ole tiedossa jotain ongelmaa.

Minä synnytin Naistenklinikalla nyt kesällä 2008 ja kansiossa joka ilmestyi synnytyssaliin oli paperit mm. laparoskopiastani joka tehtiin v. 1995...

Vierailija

Lainaus:

mutta kyllä hieman täytyi haukkoa henkeä kun lääkäri kysyi että olenko tehnyt 3 aborttia viimeisen 2 vuoden aikana.

En ollut, olin saanut 3 keskenmenoa.

Olisin toivonut että nämä tiedot olisi siinä papereissa kunnolla.

Vierailija

Sairaaloiden potilaskertomuksista laitetaan tietyin väliajoin tiedot mikrofilmille, ettei paperia tarvitse arkistoida niin paljon. Sain ensimmäisen lapseni vuonna 2000 ja toisen vuonna 2004 ja ensimmäisen raskauden tiedot oli jo mikrofilmillä. Kyllähän ne tiedot sieltäkin saa, mutta vaatii aika paljon vaivannäköä. Automaattisesti ei siis voi olettaa mitään.

Vierailija

mutta kyllä hieman täytyi haukkoa henkeä kun lääkäri kysyi että olenko tehnyt 3 aborttia viimeisen 2 vuoden aikana.

En ollut, olin saanut 3 keskenmenoa.

Olisin toivonut että nämä tiedot olisi siinä papereissa kunnolla.

Vierailija

Saa olla tosi vanhat tiedot, ettei löydy enää papereista ja nykyään kaikki on koneella. Toisesta sairaalasta täytyy pyytää erikseen eikä niitä yleensä pyydetä ellei ole tiedossa jotain ongelmaa.

Vierailija

vanha ketju, mutta googlettelin kyseistä aihetta.

olen synnyttänyt kaksi kertaa, eka naistenklinikalla jossa menin idioottina myöntämään että olen kerran kokeillut pilveä ennen raskautta, siitähän nousi haloo, sossut otti yhteyttä ja melkein pakotti jonnekin narkomaani äitien tukiryhmään, kohtelivat mua kuin halpaa makkaraa ja tunkivat väkisin "kotiapulaisen" käymään kerran viikkoon meidän kotona. tokalla kerralla synnytin eri sairaalassa, ja siellä valehtelin suoraan ja sanoin etten ole koskaan kokeillut huumeita. nyt olen menossa synnyttämään tohon ekaan sairaalaan, joten! näkyykö mun vanhat tiedot ekasta synnytyksessä siellä?! eli pitääkö nöyrtyä ja kertoa totuus ja joutua taas kerran sossun silmätikuksi vai vai... ?

Vierailija

Tuolla polttamisella ei liene enää mitään merkitystä raskautesi tai synnytyksesi kannalta, jos olet yhden kerran polttamista kokeillut ja sen aikoja sitten lopettanut?? Huumeet ja raskaus eivät sovi yhteen, siksi terveydenhuollossa pyritään seulomaan esiin ne perheet, joissa on käytetty aikaisemmin tai nyt käytetään huumeita. Tuntuu silti ylilyönniltä, jos tosiaan on ollut noin, että yhden kokeilemisen takia on tullut oikein kotiapua jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat