sossu haluaa TOSITTEEN työmatkakulujen maksamisesta???

Vierailija

mulla on niin pieni palkka,että joudun anelemaan toimeentulotukea.

ja melkein kuukausittain.

nyt vaihtunut uusi sossutäti,ja se haluaa,että vien sille TOSITTEEN/KUITIN työmatkakulujen maksamisesta.

sehän otetaan laskelmassa huomioon esim. helsingin sisäisen kk-lipun hintana.

mutta kuljen autolla.

tankkaanko siis sillä summalla,ja vien kuitin,vai pitääkö mun nyt ostaa kk-lippu,jolla en tee mitään,jotta saan sen v*tun kuitin??

en saa nimittäin uutta toimeentulotukea,ennenkuin lyön kuitin tiskiin?

mulla on 10km työmatka. kuvitteleeko se,että säästän ja "vedän liiviini" sen lipun hinnan,ja kävelen matkat edestakas,jotta saan etua siitä kk-lipun hinnan verran, vai mitä helvettiä tämä nyt tarkoittaa??

ei riitä,että joutuu nöyristelemään sinne mennäkseen,nyt saa tuntea itsensä ihan 2.luokan kansalaiseksi...

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

itse yllä antamasi laskelman jälkeen sulle jäisi kuukaudessa 68,75 e enemmän jos myisit autosi pois (ilman autosta saatua rahaa). Töissä käydään 11 kk vuodessa, joten vuositasolla säästösi olisi 756,25 e (+ autosta saatu oliko arviosi 1000 e). Aika paljon, eikö. Sitten kun vielä ostaisit pyörän vaikkapa Kierrätyskeskuksesta - omani maksoi siellä 60 e, voisit ajaa vaikkapa 6 kk vuodesta sen 10 km matkan pyörällä (mulla on töihin matkaa 12 km suuntaansa, ja hyvin se sujahtaa n. 40 minuutissa), eli säästäisit sen 50 e bussilipun 6 kk = 300 euroa. Olisiko sinulla käyttöä 1000 eurolle enemmän vuodessa? Tarvitsisitko toimeentulotukea sitten? Helposti sen tonnin saavuttaisit - ja toisen koslastasi.... jos vain viitsisit ja haluaisit... Mutta sossusta saa helppoa rahaa kun jaksaa ruikuttaa.

Vierailija

ne sossussa sitä edes todella vaadi. Nykyään moneen työpaikkaan varsinkin pienipalkkaiseen kuten siivoustyö vaaditaan oma auto. Jos työpaikkaa tarjotaan työkkäristä alueelta jonne ei pääse bussilla vaan ainoastaan autolla niin tulee karenssi jos ei ota työpaikkaa vastaan ja vaikka kävele töihin.

Jos koko ikänsä aikoo maata kotona ja olla tekemättä mitään niin sitten voikin myydä autonsa.

Vierailija

että tarviitte toimeentulotukea? Hitto...

MUt myy se autorähjä ja käyt sit bussilla tai fillarilla töissä. DAdaa - rahaa on kuin roskaa!

Vierailija

toimeentulotuessa EI oteta huomioon vakuutus,vero ym. maksuja, vaan otan ne ihan omaan piikkiini.

onhan se nyt kumma,että jos joudut hakemaan tukea,niin sulla ei saisi olla mitään muuta kuin ehkä vaatteet päällä?

no,minäpä ostan kk-lipun,vien kuitin tädille, ja ajan autolla. pieni hinta siitä,että saan sillä tukea n. 200e. ja on sitten toimittu kaikkien ohjeiden mukaisesti:kuitti.

-ap

Vierailija

etten olisi päässyt kulkemaan tarjottuun työpaikkaan. Kahdesti on tarjottu työpaikkaa jossa "oma auto suotava" ja en ole sitä ottanut koska en pääsisi ilman autoa järkevästi kulkemaan töihin, ja ei ole karenssia tullut.

Vierailija

jos sitten autosta vähennetään toimeentulotukea... Ja sitäpaitsi milla työttömyyskorvauksella saisi edes säällisen auton..

ja jos taas ei oo sitä autoa niin voi menettää työpaikan ja/tai työttömyyskorvauksen

Naurettavaa.

Vierailija

jos palkkasi on niin pieni että tarvitset toimeentulotukea, luulisi, ettet halveksuisi 60 euroa kuussa lisää pieniin tuloihisi, kuten tuolla yllä olevassa tekstissäsi teit ("mitä mä sillä tekisin.... vai miten se meni)

Vierailija

mutta--- se otetaan automaattisesti laskelmassa huomioon MENONA työssäkäyvälle ihmiselle,eli...

nytkö se sitten tarraa kiinni kuin tikku paskaan,että miksi mulla on auto?pitää myydä ja syödä se vai?

tuollainen 1000euron fiatin paska,jolla pääsee töihin ja takas,jos ei se leviä:))

-ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat