Onx teillä ollu ihon puutumista? Mulla on vasemman reiden iho puutunut, ollut jo puolisen vuotta

Vierailija

Ensin luulin että se on raskaudesta johtuvaa, mut nyt on vauva syntynyt eikä puutuminen ole lähtenyt. Puutuminen ei vaivaa mitenkään eikä haittaakkaan, mutta nyt iski mieleen MS-tauti. Lähdetäänkö MS-tautia poissulkemaan yhden oireen vuoksi?

Kommentit (9)

Vierailija

liiallisesta korkeiden korkojen käytöstä. Kesti ehkä 6kk lähteä pois. :) Ehkä vauva on painanut jotain hermoa, niinkuin kenkä minun varvasta.

Vierailija

Odottele rauhassa meneekö ajallaan pois. Jos ei mene muutaman viikon kuluessa, sitten lääkäriin.

Jos sinulla on alkava ms-tauti, puutuminen menee pois siinäkin tapauksessa, koska tauti aaltoilee.

Jos ms-tauti tulee, et voi mitenkään vaikuttaa siihen, eikä yhden puutumisen perusteella lähdetä magneettikuviin tai vastaavaan rumbaan. Ms-tauti antaa kyllä aikanaan muitakin oireita, joita jossain vaiheessa ei voi yleensä enää olla huomaamatta.

t. ms-tautia sairastava

Vierailija

mutta en oo sinne heti juossut kun vaiva ei sinänsä vaivaa, nyt alkoi vaan mieltä rassata. Juu olen ihan perusterve 31v 3:n lapsen äiti.

Vierailija

Mulla oli ihan sama vaiva ja ihmettelin että mikäköhän lienee?

Mulla tuo vaiva tuli yllättäen ihan viimeisillä raskausviikoilla...olin kaupassa ja yhtäkkiä tuntui kuin joku olisi puukolla viiltänyt reiteen..siis sellainen äkillinen viiltävä kipu, joka pysyi koko illan...

Tuon jälkeen tuo kipu hävisi, mutta tilalle tuli tunnottomuus!? Reisi oli tuosta "puukotuskohdasta" tunnoton koko loppuraskauden ja vielä kauan sen jälkeenkin, MUTTA nyt kun lapsi on jo reilun vuoden niin tajusin juuri tämän viestin lukiessani että reisi ei ole ollut tunnoton enää aikohin!:) En siis ole edes huomannut milloin tuo tunnottomuus hävisi, mutta jossain välissä tässä viimeisen vuoden aikana:)

Jospa sullakin käy samoin kuin minulla?:) Toivotaan niin!

Vierailija

Hermo (olikohan lateral femoral cutaneous hermo) on puristuksissa nivusen paksun nivelsiteen alla. Mulla ollut sellainen jo 5v. Pikkuhiljaa lievenee kokoajan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat