Onko ihan normaalia, mistä voi johtua? nielurisoissa sentin onkalot????

Vierailija

päivittäin joudun ne tyhjentämään tops-puikolla. Äskenkin kaivoin molemmilta puolilta yhteensä herneen kokoisen pallon kakkaa, haisee ihan hirmu pahalle joten on pakko ainakin pari kertaa viikossa tyhjentää ne kun muuten henki haisee järkyttävälle. Koko tops-puikon pää uppoaa sinne koloon, joita molemmilla puolilla on siis 1.

ei nuo ennen ole noin syvät olleet, mistä moiset kuopat voi johtua? nielurisat muuten ihan olemattomat

Kommentit (4)

Vierailija

ja tosiaan kaivella pitää silloin kun sattuvat oikein keräämään pallukoita :-(

Joskus olen kuullut/lukenut, että johtuisivat hoitamattomasta angiinasta, mutta mene ja tiedä... luulen kanssa että minulla tuo vaiva on ollut lähes aina.

Voikohan tuollaista saada leikattua jos menee yksityiseltä kysymään apua?

Vierailija

tops puikolla aina pyöräytän sieltä niin ettei tule enää niitä pieniä palloja, laitoin niin syvälle kuin meni ja noin sentin oli mitta =( voi tietysti olla vielä syvempikin, minne tuo puikko ei vain mahdu. Ei sieltä perältä saa niitä paskoja millään pois, kurluttelulla nousevat aina vähän enemmän pintaan (siis kaivan ensin ja kurluttelen sitten, taas kaivan ja kurluttelen, niin kauan ettei kurluttelunkaan jälkeen tule enää mitään)

kroonisia tulehduksia mulla ei ole ollut, ei angiinaakaan montaa kertaa, aina nuo kuopat on olleet mutta nyt jotenkin isontuneet

ap

Vierailija

Mulla myös isot risat, hammastikulla kaivan aina valkoiset proput pois. Kun työntää tikun onkalon toiseen päähän, niin toisesta päästä tulee proppu ulos. Näin on ollut kauan kauan. Kroonisesta nielurisatulehduksestahan tuo homma johtuu, mutta nykyisin ei risoja leikata kuin angiinojen takia eli ei siis millään. Itse kärsin suunnattomasti tuosta viasta, hengitys haisee ja kun on kausi, jolloin noita proppuja tulee, niitä saa kaivella vähintään joka toinen päivä. Välillä risat rauhoittuvat, mutta tosi harvoin. Paskamainen vika. Tuo proppu itse on ruoan jämiä (jotka jääneet onkaloon), siihen kertynyttä bakteerimassaa ja kuolleita valkosoluja, jotka iskevät siihen kiinni. Yök.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat