Mitäs meinaatte tehdä ruoaksi huomenna :).

Vierailija

Minä ajattelin tehdä sen, niin tavanomaisen makaroonilooran porkkanaraasteen kera :D.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

siskonmakkarakeittoa

itse olen tehnyt poronkäristystä näin, ei ole perinteinen versio...

poronkäristyslihaa pakkasesta, jäisenä pannulle ( miedolle lämmölle ensin)

mustapippuria ja suolaa

pekonikuutioita

kermapurkki

perunamuussin kera, nam :)

Vierailija

Jäi tän päivästä kasviskiusausta ja lihapullia. Ai niin, no salaattia tarvii tehä, se loppu.

Kiitos kasi vinkistä, rakastan makaronisalaatteja, tää oli uus resepti!

Vierailija

tehtiin makaroonisalaatti näin:

tummaa makaroonia, kylmäksi huuhdeltuna

Tomaattia

kurkkua

punasipulia

paprika

kiinankaalia

nippu tuoretta korianteria

kastikkeeksi:

purkki kermaviiliä, johon noin tl suolaa, noin tl sokeria, sitruunamehua, pippuria.

Lisäksi oli pikkuisen fetajuustoa ja raejuustoa, sekä keitettyjä kananmunia. Kaikki otti lisukeista mitä tahtoi. Hyvää ja ruokaisaa sunnuntaisalaattia, ilmeisesti myös maanantai. :)

Vierailija

Isoina paloina kasviksia ja lammasta haudutettuna n.2h hieman tulisessa ja mausteisessa tomaattikastikkeessa ja couscousta..kostutettuna samalla kastikkeella ja päällä kasvikset ja lammas...nami.

Vierailija

Lainaus:

tungen pari wilhelmii aromipesään, ja kyytipojaks ketsuppia sinapilla. ihme monimutkasia sapuskoita te monet "täydelliset" perheenäidit jaksatteki vääntää..huh huh..

ainakin 2 päivää samaa ruokaa!

Olen siis kanssasi tavallaan samoilla linjoilla: haluan tehdä itseni ja lapsieni kanssa muutakin kuin ruokaa!

Harrastan joka toinen ilta (+ lasten nukkumaan mentyä teen tarvitt. töitä TAI vaan olen) JA lopun ajan olen lasteni kanssa. Uskon, että lasten kanssa oikeasti ja aidosti vietetty aika, antaa paremmat eväät elämään kuin joka päivä vaihtuva menu.

Vierailija

En harrasta oikeastaan mitään, kokkailu on harrastukseni. Teen ruokaa myös lapseni kanssa yhdessä. Kunnon kotiruoka on todella tärkeä asia, joskus tietty voi oikaista..

Vierailija

En tee mitään. Just kävin kaupassa ja ostin raaka-aineet makaronilaatikkoon ja minestronekeittoon ja pari maksalaatikkoa. Minestronekeitto on jo jäähtymässä ja makaronilaatikot menen ottamaan just uunista, joten eiköhän niillä alkuviikko pärjätä. Tänään tein iltaruuan kanssa kaali-porkkana-paprika-raastetta ja sitä jäi hyvin vielä huomiselle, joten salaattiakaan ei tarvitse miettiä. Ihana on ollut kyllä kokata, tein iltapalaksi meille mangokiisseliä.

Vierailija

Poronkäristyslihapaketti musta maksaa jotain vähän päälle pari euroa ja siinä on varmaan vähän yli 200 g, joten olisiko noin 10 e kilo hinta. Ei siis ole kallista. Riistakäristys on usein vielä halvempaa, veikkaisin, että sen kilohinta olisi jotain 8 euron luokkaa. En nyt ihan varma ole, että muistanko oikein näitä painoja kuitenkaan.

Niin ja poronkäristykseen ei kyllä tarvita kuin poronkäristyslihaa ja pippuria ja suolaa ja nam.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat