Miten miehesi osallistuu iltaisin perheenne elämään??

Vierailija

Korjaako leluja, laittaako ruokaa, viikkaako pyykkejä jne.

Vai makaako vaan sohvalla ja odottaa valmista?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

mutta kun lapset on nukkumassa mies heittäytyy sohvalle ja minä jatkan vielä pyykkien viikkailuja, seuraavan päivän valmisteluja (lapsille ja itselleni vaatteet valmiiksi, tarhalaukut valmiiksi, yms) sekä muita yleisiä hiljaisempia askareita. En kyllä olisi edes ottanut miestä joka ei osallistu. Meillä mies osaa hoitaa lapset siinä missä minäkin ja kotitöissäkin osallistuu riittävästi, on jopa parempi ruoan laittaja kuin minä. Minä vaan tuppaan olemaan turhan vaativa siivouksissa ja pyykinpesuissa joten hoidan ne mieluiten itse, mutta en kyllä valitakaan sitten miehelle.

Vierailija

Mies pesee pyykit ja laittaa kuivumaan (minä viikkaan kaappiin), mies lämmittää takan (poltetaan lämmitykseen joka päivä pesällinen), mies tekee kaikki ruokaostokset, mies laittaa iltapalan (minä laitan iltapäivän lämpimän), mies vie lapsia harrastuksiin (itse makailen sohvalla), mies laittaa astipesukoneen päälle ja tyhjentää sen.

Kukaan meillä ei kerää leluja, tehdään se sitten viikonloppuna vasta.

Minä olen meidän perheen sohvaperuna. :)

Vierailija

Toinen laittaa iltapalan samalla kun toinen tyhjentää astianpesukonetta. Toinen pesee lasten hampaat samalla, kun toinen laittaa sängyt nukkumiskuntoon.

Toinen laittaa lapset nukkumaan samalla kun toinen vie roskat ja raikkaa lelut.

Sitten alkaa yhteinen aikuisten aika, eikä kummankaan tarvitse tehdä mitään.

Tosin jos toista väsyttää, niin silloin on lupa maata sohvalla, ja toinen tekee mukisematta myös toisen osuuden, se yleensä tulee takaisin sitten jollain toisella kertaa... =)

Vierailija

- käy kaupassa

- tekee ruoan, kattaa pöydän, siivoaa keittiön

- siivoilee ja järjestelee tai lähtee lasten kanssa ulos tai pelaa lasten kanssa

- tarkistaa monelta isommat menee seuraavana päivänä kouluun, tsekkaa läksyt ja katsoo mikäli on liikuntaa tms. missä tarvitsee varusteita

- lukee iltasadun, auttaa iltapesussa.

Ei pese pyykkiä, tai viikkaa puhtaita :(

Vierailija

Minä yleensä laitan lapsille iltapalan ja vien vanhemman sänkyyn. Mies hoitaa nuoremman iltatoimet ja vie nukkumaan ja hoitaa koirat. Siivoukset ja pyykkäykset hoidetaan yleensä yhdessä viikonloppuisin, mies laittelee harvakseltaan tiskikonetta pyörimään viikollakin ja välillä pesee pyykkiä jos on vapaalla viikolla. Ajaa rekkaa eli työvuorot on säännöllisen epäsäännölliset.

Vierailija

Siihen asti paahtaa täysillä, kuten minäkin, tekee kaikkia kotitöitä ja hoitaa lapsia.

Millekään vätykselle en lapsia olis alkanutkan tekemään.

Vierailija

Täällä toinen sohvaperuna. Meilläkin mies hoitaa kotihommat suurimmaksi osaksi, ihan omasta tahdostaan. Toki tehdään myös yhdessä, mutta en voi sanoa että olisin koskaan rasittunut kotitöiden tekemisestä. Mies höösää muutenkin paljon enemmän lasten kanssa, se niitä alunperinkin taisi haluta enemmän, minut on vain suostuteltu tähän äidin rooliin. Enpä valita, tyytyväinen olen elämääni =)

Vierailija

mieheni antaa lapsille, 2 kpl, iltapuurot, pesee hampaat, pyllyt ym, laittaa vaipat ja rientää töihin. Minä laulan iltalaulut.

Minä pyykkään miehen nukkuessa päivisin. Muuten mies ei hirveästi osallistu kotitöihin, järjestelee paikkoja enimmäkseen. Viikonloppuisin mies sitten enemmän tekee kotihommia, lähinnä kaikkea sellaista mitä minä en osaa (ns. miestenhommia).

Vierailija

Esim tänään:

teki päivällisen. Ruokki pojan. Käytti pojan pesulla ja antoi iltapalan, pesi hänen hampaansa sekä laittoi nukkumaan.

Ja mulla on vieläpä raukalla ulkomaalainen mies. Voi mua raukkaa, kun sain itse rentoutua sohvalla kun mies hoiti nuo hommat.

;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat