Ehdotuksia mitä hakisin opiskelemaan? ;) (ov)

Vierailija

Eli tällä hetkellä olen asiakaspalvelutyössä, myyjänä erikoisliikkeessä. Koko ajan käymme läpi tuotekoulutusta ja työssä on tietynlaista haastavuutta. Kuitenki ko. työ on semmosta, että sitä tehdään kahdessa vuorossa erittäin epäsäännöllisesti (eli väliin aamua ja väliin iltaa) ja on lisäksi se on osa-aikainen työ.

Monta vuotta on ollu mielessä lähteä vielä jatkamaan opiskeluja, matkailu-merkonomiksi olen aikoinaan valmistunut. Mutta mitä opiskella, kas siinä pulma ;)

Konttorirotta (rumasti sanottuna) en halua olla eli asiakaspalvelu kasvotusten on se mun juttu. Olen tarkka, tietyissa asioissa jopa pedantti. Harrastuksina liikunta ja lukeminen (ja nettailu)...

Liikunnanohjaajan koulutus amk:ssa kiinnostaa, samoten restonomi erikoistuen matkailuun. Näiden lisäksi nyt kaipaisin vaihtoehtoja joko amk:n puolelta tai vaikka toisen asteen koulutusta tai jotain aikuiskoulutusta vaikka.

Toisaalta tuntuu, että voiko sitä lähemmäs kolmekymppisenä enää lähteä ammattikorkeeseen nuorten joukkoon ja onhan sitä ihan "ikäloppu" ku valmistuu yms. mutta en mä tuossakaan työssä haluaisi kituuttaa eläkeikään asti vaikka itse työstä kovasti tykkäänki. Työajat ja osa-aikaisuus on se iso miinus...

Ideoita? Ajatuksia tästä kirjoituksesta??

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

kuntouttamassa ihmisten raajoja yms. paikkoja vaikkapa leikkauksen jälkeen. Tai kehitysvammaisille ohjaamassa säännöllistä jumppaa tai muulle vastaavalle tapaukselle treenataan kehon liikkeitä ohjatusti. Myös vanhuksille voi fysioterapeutti antaa opastusta ja ohjata liikkumaan jne.

Fysioterapeutteja on myös "työpaikkalääkäreissä", joissa järjestetään toimistorotille selkäjumppatilaisuuksia tai jaetaan valistusta miten istustaan (esimerkiksi kaikkien istumapisteet tarkistetaan) sekä taukojumppaohjeita. Sellaista ennalta ehkäisevääkin työtä osin.

Vierailija

Jotenki tuo lähihoitajan tai sosionomin työ ei kiinnosta ollenkaan. :/ Fysioterapeuttia oon ajatellu ja miettiny, että voiko siksi "lukea" ilman ammattikorkeaa? Vois samalla jatkaa myös tätä yritystoimintaa sinne suuntaan jos tekis keikkaa.

Millasta palkkaa fysioterapeutti nauttii ja onko se "vaan" pelkkää hierontaa vai kuuluuko siihen jotain muutaki?

Hotellin respaa oon ajatellu ja niitä hommia tehnyki opiskekelun ohessa aikoinaan ja tykkäsin kovasti. Ainoo iso haitta on se, että suurimmassa osassa hotelleja sitä tehdään varmaan kolmivuorotyönä... Lentoemäntäki vois olla jees, mutta ainaki joskus kouluaikoina ku siitä haaveilin niin pituus tuli esteeksi, liekö yhä edelleen se pituusraja siihen hommaan?

Uusi työkin on kyllä mietinnässä, mutta toisaalta tekis mieli itseään kehittää jollain tavalla... On tämä elo hankalaa ku sen oikein oivaltaa ;)

ap

Vierailija

astiamyyjänä tupperware

tai hae lähihoitajaopiskeljaksi= 100 % työllisyys pk seutu

i]Eli tällä hetkellä olen asiakaspalvelutyössä, myyjänä erikoisliikkeessä. Koko ajan käymme läpi tuotekoulutusta ja työssä on tietynlaista haastavuutta. Kuitenki ko. työ on semmosta, että sitä tehdään kahdessa vuorossa erittäin epäsäännöllisesti (eli väliin aamua ja väliin iltaa) ja on lisäksi se on osa-aikainen työ.

Monta vuotta on ollu mielessä lähteä vielä jatkamaan opiskeluja, matkailu-merkonomiksi olen aikoinaan valmistunut. Mutta mitä opiskella, kas siinä pulma ;)

Konttorirotta (rumasti sanottuna) en halua olla eli asiakaspalvelu kasvotusten on se mun juttu. Olen tarkka, tietyissa asioissa jopa pedantti. Harrastuksina liikunta ja lukeminen (ja nettailu)...

Liikunnanohjaajan koulutus amk:ssa kiinnostaa, samoten restonomi erikoistuen matkailuun. Näiden lisäksi nyt kaipaisin vaihtoehtoja joko amk:n puolelta tai vaikka toisen asteen koulutusta tai jotain aikuiskoulutusta vaikka.

Toisaalta tuntuu, että voiko sitä lähemmäs kolmekymppisenä enää lähteä ammattikorkeeseen nuorten joukkoon ja onhan sitä ihan "ikäloppu" ku valmistuu yms. mutta en mä tuossakaan työssä haluaisi kituuttaa eläkeikään asti vaikka itse työstä kovasti tykkäänki. Työajat ja osa-aikaisuus on se iso miinus...

Ideoita? Ajatuksia tästä kirjoituksesta??

[/quote]

Vierailija

se löytynee googlesta kuitenkin, mutta iso osa fysioterapeutin työtä on kuntouttavaa ja ylläpitävää. Esim vanhusten ja eri tavoin vammautuneiden liikeratojen korjaamista ja harjoittelua.

Luulen, että tarttee amkin, mutta lähde rohkeasti vain!

Vierailija

se on arvokasta työtä. itse vaan en pystyisi siihen samasta syystä kuin en pystyisi lähihoitajaksikaan lukemaan.. en tykkää kosketella ihmisiä, fysioterapeutin hommissakin vastaan voi tulla kaikenlaista luomiselkää ja kippuraraajaa :)

Vierailija

sanoit olevasi luonteeltasi tarkka, niin kiinnostaisiko sinua farmaseutin ammatti? Päivätyö ja lyhyt koulutus yliopistossa.

Ja olisi myös asiakaspalvelua. :)

Vierailija

Esim. lentoemäntä?

Tai hotellin respa? Noissahan on kyllä vuorotyö.

Tai uutena sitten haet vaikka sosionomi AMK koulutukseen. Tai vaikka lähihoitajaksi. Vaikka sitähän täällä parjataan paljon, mutta siinä olisi kovasti vaihtoehtoja: nuoret, mielenterveys, lapset, vanhukset jne.

Vierailija

amk:ssa on opiskelemassa hyvin eri-ikäisiä ihmisiä eri elämäntilanteessa. Jos sieltä löytyy kiinnostava linja, niin eikun hakemaan. Se on sun korvien välissä se ajatus ettet voi mennä.

Vierailija

vaihtelee todella paljon riippuen työpaikasta. Monissa paikoissa työ ei todellakaan ole oleenkaan mitään passiivista kuntouttamista ja ihmisten koskettelua, vaan työ voi olla pääasiallisesti liikunnan- ym ohjausta, luentoja, ergonomiaohjausta ym. ym. mutta ei todellakaan mitään huonokuntoisten vanhusten ja vammaisten avustamista ja jumppaamista, ellei siis nimenomaan sellaiseen halua. Hierontaa fysioterapeutit tekevät lähinnä yksityisissä fysikaalisissa hoitolaitoksissa. AMK on pakollinen, ilman sitä ei voi opiskella. Palkkaus riippuu työpaikasta, taitaa lähteä jostakin 1800e kieppeiltä ehkä johonkin 3500 euroon. Toki yksityisellä sektorilla ja varsinkin yrittäjänä voi sitten tienata vaikka kuinka hyvinkin.

Vierailija

myymällä kotikutsujen kautta tuotteita ;) En kuitenkaan tupperia

Eli ei menny pahasti kauas tuo astianmyyjä, ken sitä ehdotti, hih

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat