Kuinka kauan olette joutuneet olemaan poissa töistä lapsen/lasten vesirokon vuoksi?

Vierailija

Oletteko saaneet hoitoapua(mummot, ukit...) vai joutuneet hoitelemaan itse koko sairauden ajan?

Kuinkas tuo palkkakuvio pidemmän lasten sairastelun kanssa meneekään?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

10 päivää menee. Meillä ei huolita päiväkotiin takaisin ennenkuin ihan kaikki näppylät ovat kuivuneet, koska tauti tarttuu näppylöistä.

Vierailija

Meillä meni 10 päivää ja jostain kumman syystä vesirokko tuntuu tulevan aina ennen jotain reissua tai lomaa, josta sitten menee osa aika sairastamiseen. Näin meilläkin, ennen reissuun lähtöä ja korvatulehduksen kera.

Itse rokottaisin ehdottomasti, rokote on hyvä ja antaa yhtä hyvän suojan kuin sairastettu infektio. Ja just on annettu suositus, että vesirokkorokote liitettäisiin yleiseen rokotusohjelmaan. Ei siis ole mikään harmiton tauti sairastaa lähinnä jälkitautien takia!

Vierailija

Meillä oli ihan luojan lykky kun isompi poika sairastui 2,5 vuotiaana just keskiviikkona ennen hiihtolomaa. Oli ihana kun sai hoitaa pojan kokonaan kotona itse.

Järkytyksellä odotan sitä kun nuorempi sairastuu. Haaveissa on, että anoppi olisi sitten eläkkeellä ja voisi ottaa pienen hoitoon sairauden loppupäiviksi. Jos ei toteudu, niin mietin kyllä vakavasti palkattoman virkavapaan ottamista, vaikka se luultavasti tuleekin kalliimmaksi kuin vieraan hoitajan palkkaaminen kotiin.

Vierailija

Viikko per lapsi. Ensin sairasti yhtäaikaa 2 lasta ja sitten 2 viikon päästä yksi lapsi. Miehen kanssa vuorotellen oltiin kotona. Eikö se ole tes:stä riippuvainen montako palkallista päivää saa olla poissa? Yleensä kai 3-4 pv.

Vierailija

Sairastivat peräkanaa eli kun toinen alkoi olla kunnossa, niin se iski toiseen. 4 viikkoa yhteensä oltiin pois tarhasta, kun se pitää todellakin odottaa, että näpyt ovat kaikki kuivuneet.

Meillä se oli pääosin mies, joka oli kotona. Hän työskenteli sitten kotoa käsin. Minä olin tarvittaessa päivän kaksi aina väliin, että mies pääsi toimistolle hoitamaan kiireelliset jutut.

Vierailija

Meillä kolme lasta ja kaikki kävi taudin läpi. Vähän eri aikaan jokaisella, eli kolme viikkoa meni sairastellessa. Ihan hirveä tilanne, ei saatu mistään hoitoapua vaan vuorotellen oltiin miehen kanssa kotona. Toipilasaikaahan tuosta suurin osa oli, mutta kun ei hoitoon tai kouluun kuitenkaan voinut mennä ennenkuin näpyt oli kokonaan kuivaneet.

Vierailija

meillä just 4v sai rokotteen, maksoi noin 70e

jos taudin saa niin ykllä siinä viikkoo menee ja jos useampi lapsi ja peräkanaa sen saa niin voi mennä monta viikkoa

Vierailija

Tutkitustikin parempi sairastaa ihan luonnollisesti. Pahimmassa tapaauksessa sitten sairastetaan rokotuksen jälkeen useampaan kertaan, kun kunnollista vastustuskykyä ei kehity :(

Vierailija

Miten jos on useampi lapsi ja sairastuvat peräkkäin? Kuinka kauan olette silloin olleet poissa töistä? Miten töissä on asiaan suhtauduttu?

Vierailija

sairastuivat luojan kiitos kesäloman toisena päivänä, ensin esikoinen ja parin viikon päästä kuopus. 4 viikkoa meni tautia hoidellessa, onneksi oli lämpimät kelit, niin lapset sai olla pelkillä sortseilla. Itsellenikin tuli pari rakkulaa, vaikka olen vesirokon lapsena sairastanut.

Suosittelen rokotusta.

Vierailija

Mistä olet tämmöisiä tutkimuksia lukenut?

Kaikki tutkimukset mitä minä olen lukenut ovat kyllä keskittyneet ennenkaikkea siihen, että vanhempi väestö (lue 60+v) sairastuu sitten helpommin vyöruusuun, jos koko nuorempi ikäluokka rokotetaan (eivät altistu sitten enää vesirokolle, mikä voi aiheuttaa vyöruusun tulemisen helpimmin).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat