Selitä mitä ovat hyvät vuorovaikutustaidot

Vierailija

Mitä sinä käsität hyvien vuorovaikutustaitojen olevan? ;)

Kommentit (11)

Vierailija

Inhoan kuunnella teeskentelevää ihmistä. Minä en voi ymmärtää, miksi joku ei osaa olla kaikille normaalin kohtelias, vaan kohteliasta pitää esittää. Se on puistattavan kammottavaa.

Vierailija

Ei vielä riitä, että osaa kertoa asiansa selkeästi. Koska viestin merkitys syntyy vasta vastaanottajan päässä, voi minun mielestäni selkeä esitys olla toisen mielestä käsittämätön. Hyvät vuorovaikutustaidot tarkoittaa sitä, että havaintokyky on kunnossa ja sen avulla pystyy vastaanottamaan toisesta sanallisia ja sanattomia viestejä ja näiden avulla sitten pystyy joustavasti muokkaamaan omia viestejään siten, että ne ovat samalla aaltopituudella vastaanottajan antennien kanssa. Toinen kohdataan hänen omassa maailmassaan, ei minun maailmassani. Tämä edellyttää sen hyväksymistä, että ensinnäkin on olemassa eri maailmoja eikä meillä kenelläkään ole eikä voi olla täydellistä karttaa niihin maailmoihin. Ja toiseksi on hyväksyttävä se, että itse voi käyttäytyä joustavasti menettämättä minuuttaan, olla erilainen eri ihmisille ja silti oma itsensä.

Vierailija

siinä aamuTV:n tyynysodassa esitteli melkoisen repertoaarin vuorovaikutustaidottomuutta!

Vuorovaikutukseen kuuluu viestin lähettäminen ja sen vastaanottaminen. Viestin pitää olla selkeästi tulkittavissa, pitää osata pukea sanoiksi se, mitä oikeasti tarkoittaa, viestin perillemenemistä auttaa sanaton viestintä; kehon kieli, ym. On todettu, että itseasiassa sanaton viestintä on tärkeämpää ja tehokkaamaa kuin sanallinen viestintä.

Viestiä vastaanottava osapuoli osaa kuunnella, tulkitse

Vierailija

kun käyttäydyn vähän erilailla erilaisten ihmisten kanssa!! Äänenpaino saattaa olla eri töissä kuin kotona tai kun puhun vieraalle ihmiselle vrt. tutulle. Elekieli hieman erilainen jne.

Ja tämä edellisen vastaus selittikin aika paljon, että ehkä minulla sitten on hyvät vuorovaikutustaidot kun toimin hieman eri tavalla eri ihmisten kanssa. ;)

ap

Niin ja iso kiitos myös tästä!!! Selvensi taas paljon!!

Vieras456

Teeskentelyn haukkuminen on vähän vaarallista: sitten moni ei uskalla kokeilla itselleen uusia juttuja, vaikka ystävällisesti puhumista, kun ajattelee, että se voidaan tulkita teeskentelyksi. Mielummin hyvällä asenteella teeskentelyä kuin totuttua huonoa käytöstä, minun mielestäni.

Mielestäni hyviin vuorovaikutustaitoihin kuuluu mm. kehonkielen ymmärrys, rohkeus aloittaa keskusteluja, keskustelutaidot, neuvottelutaidot, yhteydenpito ja tarvittaessa myös flirttailutaidot. Vinkkiä täällä:

http://jaanmurtajat.blogspot.fi/p/blog-page_25.html

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat