Olen menossa työhaastatteluun (luovaan työhön) vinkkejä!!!

Vierailija

Mitä kannattaisi muistaa, miten pukeutua?

Kommentit (7)

Vierailija

niin kertaa vielä ne kohdat mitä vaativat työntekijältä ja mieti, että millä tavalla sen voisi kääntää kysymykseksi ja tietty mieti miten vastata siihen kysymykseen.

Eli hakukriteerinä ollut esim. hyvät asiakaspalvelutaidot -> Kuvaile millainen on hyvä asiakaspalvelija -> + vastaus siihen ;)

Vierailija

Pukeudu siististi, melko neutraalisti, kuitenkin unohtamatta omaa persoonaa. Puhtaat vaatteet ja hiukset. Hyvä kansio tms. jossa todistukset siististi. Katso puhuessa silmiin, mieti vastauksia kysymyksiin. Jos et heti keksi, sano vaikka "hmm, odotas kun vähän mietin" ja sano sitten vasta, ettei tule semmoista lapsus-kasaa. Hymyile, kättele reippaasti,älä lepsulla kädellä.

Kannattaa olla iloinen. Itse kuulin joskus, että ihminen kun hymyilee vaikka väkisin, niin poskien lihasten jännitys antaa aivoille viestiä ilosta, ja se alkaa vaikuttaa oikeastikin. :) En tiedä onko se totta, mutta olen haastatteluihin mennessä koittanut hymyillä kovasti etukäteen, jos vaikka tarttuisi. :DD Hassua.

Vierailija

Eli otathan selvää yrityksestä etukäteen. Ja varaudu kysymyksiin siitä, mitä heidän töitään voisit/haluaisit tehdä. Sinulle voidaan esittää vaikka joitakin heidän hiljattain valmistuneita projektejaan ja sitten kertomaan, millä tavalla olisit voinut osallistua niihin, mitä olisit tehnyt samoin ja mitä toisin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat