Lontoon "must"-paikat, aikaa 2 päivää - HELP!

Vierailija

Ollaan miehen kanssa menossa Lontooseen kahdestaan pariksi päiväksi. Olen kerran käynyt siellä parikymmentä vuotta sitten, joten muistikuva on hieman hatara.

Shoppailua vähän ja sitten muuta ohjelmaa.

Lontoo-spesialistit, auttakaa ;-)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

sanoisin etta "perinteisista" nahtavyyksista minusta Tower of London on historiallisuudessaan ehdottomasti mielenkiintoisin, vahakabinetti (Tussaud's) on taysin alytonta rahastusta. Tavarataloista Harrodsilla on tietysti katseltavaa mutta oikeasti ostoksia kannattaa ehka ennemmin tehda esim. Selfridges:illa. Liberty's on myos jugendtyylissaan nakemisen arvoinen tavaratalo. Kaupungin "posh:ein" eli hienoin tavaratalo on varmasti Harvey Nichols, sekin on nakemisen arvoinen ja siella oli ainakin ennen ihana ravintola jossa olen saanut elamani parhaan pasta-aterian. British Museum on valtavuudessaan vaikuttava, Tate Gallery ja Tate Modern ovat taidemuseoista oikeasti mielenkiintoisimpia missa olen koskaan ollut. Monien museoiden (esim. Victoria and Albert eli V&A) _kaupat_ ovat sinallaan mielenkiintoisia, en itse jaksanut aina menna edes itse museoon vaan kiertelin niiden kaupoissa. ;-) Vaatekaupoista ikavoin itse GAP:ia jota ei taida enaa saada Euroopassa muualta kuin Britanniasta (?). Ruokaloista suosittelen Wagamama's ravintoloita joista saa aasialaistyyppista "pikaruokaa" joka on kuitenkin aika laadukasta pikaruuaksi. Toinen hyva paikka lounastaa on Pret a Manger ketjun ravintolat, jonka leivat ovat taivaallisia.

Vierailija

High Street Kensington on mukava ja samalla voi käydä Holland Parkissa, kiva puisto kadun loppupäässä. Jos haluaa kävellä, niin kävelymatka Oxford Streetiltä tai Kuninkaanllisten linnasta ole paha Hyde Parkin läpi. Kings Road Chelseassa on myös kiva, kallis mutta kokemisen arvoinen.

Vierailija

on ihan ehdoton. ja Piccadilly Circuskin ihan näkemisen arvoinen, sen kuvahan on kaikis turistikorteissa =)

Ja sit se puisto mistä pääsee sinne Buckinghamin Palatsin tienoille, mikähän sen nimi oli... Käveltiin sen läpi, oli hienoa kun iltapimeellä käveltiin.

en ole varma oliko se Hyde Parkia.

London Dungeon on kans hauska...

Liikuttiin enimmäkseen metrolla, kannattaa ostaa Oyster-card, sillä bääsee bussiinkin ja muihin julkisiin, on halvempi kuin kertaliput.

Vierailija

Tuntui, että ite oli kummajainen niiden "kummajaisten" keskellä ;)

London eye oli kiva, mutta hieman ehkä pettymys. Käytiin samalla reissulla myös tower of London:ssa ja oli miljoona kertaa kiinnostavampi ja varsinki jos miettii, että laitanko rahani tähän vai tähän!! Ehdottomasti sillon kandee käydä tower:ssa! Mutta kannattaa varata aikaa!

Ostakaa päiväliput metroon ja ajelkaa ympäri ämpäri seikkailemassa välillä nousten maanpinnalle kurkkimaan mitä näkyy ja ettikää seuraava metroasema ja jatkaakaa taas siitä johki päin! ;) Seikkailu oli kivaa. Ja se pienin "zone" riittää yleensä vallan mainiosti. Vikana päivänä ostettiin myös bussiliput ja niilläki oli suht helppo suunnistaa ja upeat näköalat double-deckeristä!!

Ja lisäks, kävelkää, kävelkää ja kävelkää ja imekää itteenne sitä erilaista ilmapiiriä. Me oltiin siellä vuos sitten syksyllä 4vrk ja kova palo ois mennä vielä takasi uudestaan!!! Tuntu, että nähtiin ja koettiin ehkä 1/4 siitä mitä haluais. ;)

Vierailija

Vahakabinetti on kyllä kiva, mutta vie melko paljon aikaa, joten noin lyhyellä reissulla jättäin väliin. National Gallery sen sijaan on todella hyvä. Jos taidemuseot kiinnostavat, valitsisin sen. Harrod's ehdottomasti, ja sen jälkeen kävelylle Kensingtonin puistoon :)

Vierailija

Camden Lock ja British Museum. Käyn myös melkein aina Kew Gardensissa, se on vaan niin ihana paikka. Kiva päiväretki on myös mennä junalla Hampton Courtiin ja tulla illalla laivalla takaisin keskustaan.

Ensi kerralla aiotaan käydä Imperial War Museumissa, jos joku on käynyt, kertokaa tykkäsittekö.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat